ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

 

Θεού σκηνώματα
Εκκλησιαστικά μνημεία της Εύβοιας (Ιστορία-Τέχνη-Ζωή)

Μητροπολίτου Φαναρίου Αγαθαγγέλου

Στην νέα εμβριθή μελέτη του για τα χριστιανικά μνημεία της Εύβοιας, ο Πανιερ. Μητροπολίτης Φαναρίου παρουσιάζει την μοναδική χριστιανική κληρονομιά της μεγαλονήσου της Εύβοιας, όπως αυτή αποτυπώνεται διαχρονικά στα Παλαιοχριστιανικά, Βυζαντινά, Υστεροβυζαντινά και Νεώτερα μνημεία της Ι. Μητροπόλεως Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων. Πρόκειται, όπως τονίζει ο συγγραφεύς, για «έναν οδηγό «σωτηρίας» για τους επιθυμούντες να θαυμάσουν τον μοναδικό πλούτο των χριστιανικών μνημείων και των ωραιοτάτων και μοναδικής τέχνης τοιχογραφιών και να αναχθούν στο υπερβατικό μέσα από το κάλλος και την ομορφιά». Η πολυτελής αυτή έκδοση, στην οποία συμμετείχε και η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, κοσμείται από σπανίου κάλλους φωτογραφίες που αποτυπώνουν όλες τις εκφάνσεις της ευσέβειας και της λατρείας προς τον Τριαδικό Θεό και τους προστάτες Αγίους σε περικαλλείς ναούς, αριστουργηματικές τοιχογραφίες και αγιογραφήσεις, μοναδικά παλαιοχριστιανικά γλυπτά και μαρμαροθετήματα με φόντο την μοναδική ομορφιά της Ευβοϊκής φύσης. Την υπό τις ευλογίες της Α. Θ. Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου και του Σεβ. Μητροπολίτου Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου παρούσα έκδοση, προλογίζει ο Γεν. Γραμματεύς Θρησκευμάτων του ΥΠΠΘ κ. Γεώργιος Καλαντζής.

Το έργο διαιρείται σε πέντε Κεφάλαια-Ενότητες. Στο Α΄ κεφάλαιο περιλαμβάνεται μία ιστορική επισκόπηση της ιστορίας της Εύβοιας από την αρχαιότητα μέχρι τις ημέρες μας, στο Β΄ παρουσιάζονται Ναοί από όλες τις εκκλησιαστικές περιφέρειες της Ι. Μητροπόλεως (Χαλκίδος, Ληλαντίων & Ν. Αρτάκης, Ψαχνών, Διρφύων, Μαντουδίου & Αγ. ΄Αννης, Λίμνης, Λουτρών Αιδηψού, Ιστιαίας & Ωρεών και Βορείων Σποράδων), στο Γ΄ οι Ιερές Μονές, στο Δ΄ τα Ιερά Προσκυνήματα, ενώ το Ε΄ Κεφάλαιο είναι αφιερωμένο αποκλειστικά στον εικονογραφικό διάκοσμο. Το έργο αφιερώνει ο συγγραφεύς του στους Ευβοείς αγωνιστές και τους πεσόντες μαρτυρικώς υπέρ Πίστεως και Πατρίδος κατά την ΄Αλωση της Χαλκίδος υπό των Οθωμανών την 12η Ιουλίου 1470.

Σχ. 25Χ 28, Σελ. 622, Τιμ. 40€.

 

 

 

 

 
 
ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

 

Εν αναμονή των Χριστουγέννων

Στις σελίδες του βιβλίου έχουν ανθολογηθεί οι ωραιότεροι ύμνοι που ψάλλονται κατά την περίοδο της νηστείας των Χριστουγέννων, διανθίζονται δε πολλές φορές από τις ευχές της Ακολουθίας του Εσπερινού.

Σελ.: 368, Σχ.: 11x18, Τιμ. : 5€.

 
     
 

Η προσευχή της Ανατολικής Εκκλησίας-
Η θεία Λειτουργία αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

Παύλου Ευδοκίμωφ

Το μνημειώδες έργο του Παύλου Ευδοκίμωφ (1901-1970), ο οποίος με την έξοχη θεολογική και φιλοσοφική παιδεία και την ακαδημαϊκή του εμπειρία ως καθηγητού της Ηθικής Θεολογίας στο Ορθόδοξο Ινστιτούτο Θεολογίας του Αγ. Σεργίου στο Παρίσι, διατυπώνει με περιεκτική απλότητα και πατερικό βάθος την πεμπτουσία της ορθόδοξης παράδοσης και λειτουργικής θεολογίας για τη θεία Λειτουργία, τη θεανθρώπινη κοινωνία της Συνάξεως της Εκκλησίας. Στο Α΄ μέρος του έργου αναλύεται η θεολογία, ο συμβολισμός και η ιστορική εξέλιξη των λειτουργικών προσευχών, των ι.ακολουθιών, της ευχαριστιακής εκκλησιολογίας και λειτουργίας, ενώ στο β΄ μέρος παρατίθεται το κείμενο και η ερμηνεία της Θ. Λειτουργίας. Το έργο δικαιωματικά θεωρείται εγχειρίδιο-σταθμός της ορθόδοξης λειτουργικής, καθώς αποτελεί απαραίτητο βοήθημα για κάθε πιστό προκειμένου να ανακαλύψει την ομορφιά και το βαθύτερο νόημα της θείας Λειτουργίας. Εντάσσεται στη σειρά « Λογική λατρεία ».

Σχ. 14Χ21, Σελ. 248, τιμ. 10€

 
 

Η Ορθόδοξη Πίστη
του π. Θωμά Χόπκο

Το έργο του Ομότιμου Καθηγητή του Ορθοδόξου Σεμιναρίου του Αγ. Βλαδίμηρου π. Θωμά Χόπκο «Η Ορθόδοξη πίστη» αποτελείται από δύο πολυσέλιδους τόμους: ο πρώτος πραγματεύεται το ορθόδοξο Δόγμα, μέσω σχολίων στο Σύμβολο της Πίστεως, και στην Λατρεία με ερμηνεία του λατρευτικού βίου της Εκκλησίας. Ο δεύτερος τόμος είναι αφιερωμένος στη βιβλική ερμηνεία, στα σημαντικότερα γεγονότα της ιστορίας του Χριστιανισμού, καθώς και στην ορθόδοξη πνευματικότητα.

Α΄ Τόμος
Δόγμα και Λατρεία,

Σελ.: 408, Σχ.: 14x24, Τιμ. 10€
Β΄ Τόμος
Βίβλος και Πνευματικότητα,

Σελ. 336, Σχ.: 14x24 , Τιμ.10€

 

 

 
 

 

Το Ψαλτήριον

Μία νέα και επιμελημένη έκδοση του Ψαλτηρίου σε μικρό σχήμα, κατά την μετάφραση των εβδομήκοντα των αστείρευτης πνευματικότητας 150 Ψαλμών του Δαυίδ και των εννέα ωδών.

 Σχ. 13Χ17, Σελ. 320, Τιμ. 12€.

 
 
ΑΓΙΟΛΟΓΙΟΝ

† 15 Δεκεμβρίου- Μνήμη Αγίου Ελευθερίου

Ο ΄Αγιος Ελευθέριος γεννήθηκε στη Ρώμη και έμεινε από την παιδική του ηλικία ορφανός από πατέρα και ανατράφηκε εν Χριστώ από την ευσεβή μητέρα του Ανθία. Διδάχθηκε περαιτέρω την χριστιανική πίστη από τον ίδιο τον Επίσκοπο Ρώμης Ανίκητο. Ο Ελευθέριος χειροτονήθηκε διάκονος και ιερέας και στη συνέχεια Επίσκοπος

Μεσσίνας και Ιλλυρικού σε ηλικία μόλις 20 ετών και εγκαταστάθηκε στον Αυλώνα. Η φήμη της αγιότητάς του έφτασε μέχρι τη Βρετανία και στον ηγεμόνα της Λούκιο, ο οποίος με επιστολή του προς τον Ελευθέριο του ζητούσε να γίνει αυτός και ο λαός του χριστιανοί.. Ο Ελευθέριος απέστειλε άμεσα δύο ιεραποστόλους. Η δράση του όμως καταγγέλθηκε από φανατικούς ειδωλολάτρες, διο και οδηγήθηκε μαζί με την μητέρα του Ανθία στη Ρώμη για να δικαστεί από τον Αυτοκράτορα Αδριανό, ο οποίος απέτυχε να τον μεταστρέψει στη λατρεία των ειδώλων. Ο Ελευθέριος και η Ανθία υπέστησαν φρικτά βασανιστήρια. Σε όλα όμως η θεία πρόνοια προστάτευε θαυματουργικά τον Ελευθέριο, εξαγριώνοντας ακόμη περισσότερο τον Αδριανό, ο οποίος, αφού επέστρεψε στη Ρώμη στις 15 Δεκεμβρίου, διέταξε να τον ρίξουν στην αρένα για τον κατασπαράξουν τα άγρια θηρία. Τότε μία λέαινα και ένα λιοντάρι που τον πλησίασαν, αντί να του επιτεθούν άρχισαν να του γλείφουν τα πόδια. Όταν το έκθαμβο πλήθος βλέποντας τη συμπεριφορά των λιονταριών αναφώνησε «Μέγας ο Θεός των Χριστιανών», ο αυτοκράτορας διέταξε τον αποκεφαλισμό του Ελευθερίου. Τη σκηνή του μαρτυρίου του παρακολουθούσε η μητέρα του Ανθία, η οποία έτρεξε να αγκαλιάσει για τελευταία φορά το άψυχο σώμα του γιου της. Δεν πρόλαβε, αφού οι δήμιοι την αποκεφάλισαν και αυτή.

 
 
ΑΡΘΡΟ

Εισαγωγή στην ασκητική παράδοση

Jean - Claude Larchet
Η θεραπευτική των πνευματικών νοσημάτων , τομ . Α΄ εκδ . Αποστολική Διακονία,
Αθήνα 2008, μτφ . Χ. Κούλας, σελ. 7-17

Η θέωση του ανθρώπου είναι ο σκοπός του Χριστιανισμού. « Αὐτός (=ο Θεός) γάρ ἐνηνθρώπησεν, ἵνα ἡμεῖς θεοποιηθῶμεν»: μ' αυτή τη διατύπωση, οι Πατέρες (1) ανακεφαλαίωσαν το νόημα της Σαρκώσεως του Λόγου, πολλές φορές ανά τους αιώνες.

Ενώνοντας στο θεϊκό Του πρόσωπο τη θεία φύση με την ανθρώπινη φύση, ασυγχύτως και αχωρίστως, ο Χριστός επανέφερε στην αρχέγονη κατάσταση την ανθρώπινη φύση, εμφανιζόμενος, κατ' αυτό τον τρόπο, ως ο Νέος Αδάμ. Επιπλέον, οδήγησε τη φύση του ανθρώπου στην τελείωση, για την οποία προορίζεται: την τέλεια ομοίωση προς το Θεό, την κοινωνία με τη θεία φύση (Β' Πέτρ . 1,4). Μέσα στην Εκκλησία, το σώμα του Χριστού, έχει δοθεί σε κάθε άνθρωπο, που θα ενωθεί μαζί Του δια του Αγίου Πνεύματος, η δωρεά να γίνει θεός κατά χάρη.

Η Οικονομία της Αγίας Τριάδος έχει σκοπό τη θέωση του ανθρώπου και δια του θεούμενου ανθρώπου την ένωση όλων των δημιουργημάτων με το Θεό (2) . Η αγιοτριαδική Οικονομία, το καθεαυτό λυτρωτικό έργο του Χριστού, που συνίσταται ειδικότερα από το πάθος Του, το θάνατο Του και την Ανάσταση Του, αποτελεί την κρίσιμη στιγμή της σωτηρίας μας: με τη θεία Οικονομία ο Θεάνθρωπος απελευθέρωσε τη φύση του ανθρώπου από την τυραννία του διαβόλου και των δαιμόνων, εξαφάνισε τη δύναμη της αμαρτίας και νίκησε το θάνατο. Κατάργησε έτσι όλους τους φραγμούς που, μετά το προπατορικό αμάρτημα, χώριζαν τον άνθρωπο από το Θεό και τον εμπόδιζαν να ενωθεί ολοκληρωτικά μαζί Του.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο