ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ
 

Ο Άγιος Νικόλαος
Αθηνάς Ντάσιου-Γιάννου, εικονογράφηση Αθηνά Κοντογιάννη

Ένα βιβλίο στο οποίο οι μικροί μας φίλοι θα γνωρίσουν τον Άγιο Νικόλαο, προστάτη του Πολεμικού και του Εμπορικού Ναυτικού, καθώς και τη σημασία του τόσο για τη λατρευτική ζωή της Εκκλησίας μας, όσο και για τη λαογραφική παράδοση της πατρίδας μας. Στο βιβλίο αναφέρονται οι επικλήσεις που κάνουν στον Άγιο οι ναυτικοί μας και τα θαύματα που επιτελεί φυλάσσοντάς τους από την μανία της θάλασσας.

Σχ. 17Χ24, Σελ. 56, Τιμ. 6 €.

 

 
 

Ο Όμηρος ζει στη Βασιλεύουσα και αναζητά την αλήθεια
Πηνελόπης Μωραΐτου, εικονογράφηση Πέγκυ Φούρκα

Το νέο κατηχητικό βιβλίο της σειράς «Ελληνική Ιστορία και Χριστιανική Πίστη», αποτελεί ένα οδοιπορικό του κεντρικού ήρωα της σειράς, Ομήρου, στον μαγικό κόσμο του Βυζαντίου, με κεφάλαια αφιερωμένα στους Αγίους Κωνσταντίνο και Ελένη, τους φωστήρες της Ορθοδοξίας, τους Τρεις Ιεράρχες, τον Ιουστινιανό, τον Ιερό Φώτιο, τους αποστόλους των Σλάβων Αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο, αλλά και το Σχίσμα των Εκκλησιών, την Φραγκοκρατία και την Άλωση της Πόλεως. Το έργο εξοικειώνει τους μικρούς μας φίλους και με τα σύμβολα του Βυζαντίου, όπως τον Τίμιο Σταυρό, το Δικέφαλο Αετό, τον ναό της Αγίας Σοφίας, αλλά και το Σύμβολο της πίστεως. Ένα παιδικό βιβλίο που βοηθάει τα παιδιά να γνωρίσουν την αλληλέγγυα και άρρηκτη σχέση Εκκλησίας και Πολιτείας στο Βυζάντιο και τη συνέχεια της ιστορικής πορείας του Ελληνισμού στο πέρασμα των αιώνων.

Σχ. 21Χ29, Σελ. 222, Τιμ. 10 €.

 

 
 

Η ανθρώπινη ζωή μεταξύ επιστήμης και ηθικής -   
Ορθόδοξοι βιοηθικοί προβληματισμοί
Απόστολου Νικολαϊδη,   Καθηγ. Πανεπιστημίου Αθηνών

Η επιστήμη της Βιοτεχνολογίας και Βιοϊατρικής θέτει καίρια ζητήματα ηθικής φύσεως που άπτονται της αξίας του ανθρωπίνου προσώπου. Στο παρόν επιστημονικό πόνημα χριστιανικής   Βιοηθικής υπογραμμίζεται η αρχή της Ορθόδοξης Θεολογίας ότι η ζωή είναι κτήμα και δωρεά του Θεού, γι’ αυτό οι επιστήμονες θα πρέπει να την προσεγγίζουν με την οφειλόμενη σεμνότητα, σεβασμό και ευθύνη.   Μία επικαιροποιημένη προσέγγιση ζητημάτων που απασχολούν τις σύγχρονες κοινωνίες, όπως οι διαφυλικές σχέσεις, η ταυτότητα των φύλων και τα δικαιώματα εμβρύων και παιδιών, υπό το πρίσμα της Ορθόδοξης ανθρωπολογίας. Ένα έργο που δίδει εύληπτες και εύλογες απαντήσεις στα ηθικά διλήμματα που προκύπτουν από την εφαρμογή των νέων αυτών επιστημονικών μεθόδων.

Σχ. 14Χ21 Σελ. 240, Τιμ. 9 €.

 

 
ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
 

Βιβλιοπροτάσεις για την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή

 

 
 

 

Ακολουθία της Μ. Τεσσαρακοστῆς
μετά της Θείας Λειτουργίας των προηγιασμένων δώρων

(έκδοση αναθεωρημένη)

Οι ακολουθίες της Μ. Τεσσαρακοστής και η Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Δώρων μετά υμνολογικού παραρτήματος

Σχ. 17Χ24, Σελ. 304. Τιμ. 10 €.

 
 

 

Ιερατικόν

Ακολουθίες Εσπερινού, Μεσονυκτικού, Όρθρου, Θ. Λειτουργίας ι. Χρυσοστόμου, Μ. Βασιλείου και Προηγιασμένων.

Σχ. 18Χ25, Σελ. 360, Τιμ. 20 €.

 
 

 

Μικρόν Ιερατικόν Β΄ - Η Θεία Λειτουργία Βασιλείου του Μεγάλου

Πολύτιμο βοήθημα για τους ιερείς περιέχον τις καθημερινές Ακολουθίες (Εσπερινό, Μεσονυκτικό και Όρθρο), καθώς και Ευχές για διάφορες περιστάσεις. Επιπλέον ο Β' τόμος περιλαμβάνει τη Θ. Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου.

Σχ. 14Χ21, Σελ. 250, Τιμ. 14 €.

 
 

 

Μικρόν Ιερατικόν Γ΄ -
Η Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Δώρων

Πολύτιμο βοήθημα για τους ιερείς περιέχον τις καθημερινές Ακολουθίες (Εσπερινό, Μεσονυκτικό και Όρθρο), καθώς και Ευχές για διάφορες περιστάσεις. Επιπλέον ο Γ' τόμος περιλαμβάνει τη Θ. Λειτουργία των Προηγιασμένων Δώρων για την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Σχ. 14Χ21, Σελ. 112, Τιμ. 10 €.

 

 
 

 

Το Μέγα Απόδειπνον

Εγκόλπιο της εσπερινής Ακολουθίας, η οποία ψάλλεται Δευτέρα έως και Πέμπτη της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, καθώς και τη Μ. Δευτέρα και τη Μ. Τρίτη.

Σχ. 10Χ13, Σελ. 64, Τιμ. 2 €.

 

 
 

 

Η Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Δώρων
(κείμενο- μετάφραση)

Στην έκδοση αυτή, παρατίθεται παράλληλα προς το πρωτότυπο κείμενο και μετάφραση (απόδοση στη νεοελληνική), για να βοηθήσει τον πιστό να εμβαθύνει στα θεολογικότατα νοήματα της πιο χαρακτηριστικής Ακολουθίας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Σχ. 10Χ14, Σελ. 218, Τιμ. 2 €.

 

 
 

 

Η Ακολουθία
του Μεγάλου Κανόνος
Αγίου Ανδρέα Κρήτης

Σχ. 10Χ14, Σελ. 96, Τιμ. 1,50€.
Χαιρετισμοί
του Τιμίου Σταυρού

Σχ. 10Χ14, Σελ.32, Τιμ. 1 €.
Η Θεία Λειτουργία
των Προηγιασμένων

Σχ. 10Χ14, Σελ. 136, Τιμ. 2 €.

 

 
 

Ο Ακάθιστος Ύμνος
Κείμενο-Μετάφραση Ευ. Καρακοβούνη
Σχ. 10Χ14, Σελ. 120, Τιμ. 2 €.

Ο Ακάθιστος Ύμνος
Σχ. 8Χ12, Σελ. 64, Τιμ. 1 €.

 

 
 

Αδαμιαίος Θρήνος - Ο Μέγας Κανών Αγίου Ανδρέου του Κρήτης, 
Μητρ . Νέας Σμύρνης Συμεών

Βιβλίο αφιερωμένο στον Μεγάλο Κανόνα του Αγίου Ανδρέου Κρήτης με κατατοπιστική εισαγωγή, μετάφραση στη νεοελληνική και θεολογικά σχόλια σε κάθε τροπάριο.

Σχ. 14Χ21, Σελ. 280, Τιμ. 10 €.

 
 

Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε -
ο Ακάθιστος Ύμνος στην ορθόδοξη πίστη και ευσέβεια,
(αναθεωρημένη έκδοση) 
Καθηγ. Ανδρέα Θεοδώρου

Ο Ακάθιστος Ύμνος αποτελεί ένα σπάνιο κομμάτι της εκκλησιαστικής μας ποιήσεως. Είναι Ύμνος τόσο χριστολογικός (καθώς εξιστορεί τα γεγονότα της ενανθρωπήσεως του Λόγου), όσο και θεομητορικός (εξύμνηση των μεγαλείων της Παρθένου).

Σχ. 14Χ21, σελ. 392, Τιμή : 11 €.

 
 

Επτά Λόγοι στους Χαιρετισμούς, 
Αρχιμ . Δαμιανού Ζαφείρη

Περιέχει 7 λόγους που έχουν ειπωθεί από άμβωνος στον Ιερό Ναό του Προφήτη Ηλία Ριζουπόλεως σχετικά με τα 24 «Χαίρε» της ακολουθίας του Ακαθίστου Ύμνου.

Σχ. 11Χ17, σελ. 80, Τιμή : 1 €.

 
 

 

Στο κατώφλι της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, 
Σεβ. Μητροπολίτου Νέας Σμύρνης Συμεών

Έργο αφιερωμένο στην ιερά περίοδο της Μ. Τεσσαρακοστής, η οποία αποσκοπεί στην πνευματική προετοιμασία της όλης Εκκλησίας και κάθε μέλους της ξεχωριστά για την περίοδο του Πάσχα.

Σχ. 11Χ17, Σελ. 208, Τιμή: 5 €.

 
     
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
 

tessarakosti

 
ΑΡΘΡΟ
 

Ἡ Ἑλλάδα μας: 1821-2021

Μητροπολίτου Φαναρίου Ἀγαθαγγέλου
Γενικοῦ Διευθυντοῦ τῆς Ἀποστολικῆς Διακονίας
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
«Ἐάν ἀποσυνδέσεις τήν Ἑλλάδα, στό τέλος θά δεῖς νά σοῦ ἀπομένουν μιά ἐλιά,
ἕνα αμπέλι κι ἕνα καράβι. Πού σημαίνει: μέ ἄλλα τόσα τήν ξαναφτιάχνεις».
(Ὀδυσσέας Ἐλύτης, Βραβεῖο Νόμπελ)


elladaἩ ἐπέτειος τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπαναστάσεως τοῦ 1821 ἑορτάζεται τήν ἡμέρα τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Παναγίας, τήν 25η Μαρτίου, πού συμβολίζει τήν ἀναγγελία τῆς ἀπελευθέρωσης τοῦ ἀνθρωπίνου γένους λόγῳ τοῦ γεγονότος τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου και τῆς ἐλεύσεως τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἀλλά καί τήν ἀπελευθέρωση τῶν Ἑλλήνων ἀπό τά δεσμά τῆς δουλείας. Ὁ ἀγώνας τῶν Ἑλλήνων ἔγινε, ὅπως ὁμολογοῦσαν οἱ Ἀγωνιστές τοῦ 1821, «γιά τοῦ Χριστοῦ τήν πίστη τήν ἁγία καί τῆς πατρίδος τήν ἐλευθερία». Πρῶτος πού θυσιάσθηκε ἦταν ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄, πού ἀπαγχγονίσθηκε στήν μέχρι σήμερα συμβολικά κλειστή πύλη τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καί κατετάγη στή χορεία τῶν Ἁγίων ἀπό τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος. Ἀκολούθησαν χιλιάδες Νεομάρτυρες τῆς πίστεως. Ἑκατοντάδες ἱερεῖς, ἐπίσκοποι, πρεσβύτεροι, διάκονοι καί μοναχοί θυσιάσθηκαν ὑπέρ τῆς πίστεως καί τῆς πατρίδος ὡς ἱερά καί ἄμωμα σφάγια. Τά Μοναστήρια ἦταν κοιτίδες ἀντίστασης καί ἀγώνα. Ὁ Ἐπίσκοπος Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανός εὐλόγησε τό λάβαρο τῆς ἐλευθερίας στή Μονή Ἁγίας Λαύρας. Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μέ τό «κρυφό σχολειό» καί τό Ψαλτήρι διέσωσε τήν ἑλληνική γλώσσα καί τήν αὐτοσυνειδησία τοῦ Γένους τῶν Ἑλλήνων. Ὀρθοδοξία καί Ἑλλάδα εἶναι ἔννοιες ἄρρηκτα δεμένες καί συνυφασμένες ἱστορικά. Δέν πρόκειται συνεπῶς μόνο περί μιᾶς ἐθνικῆς ἐπετείου, ἀλλά περί συζεύξεως, ἀλληλοπεριχωρήσεως, κοινῆς πορείας καί ἀδιατάρακτης ἑνότητας Ἑλληνισμοῦ καί Ὀρθοδοξίας.
Ἡ Ἐπανάσταση τοῦ 1821 δέν ὁμοιάζει πρός τήν Γαλλική Ἐπανάσταση πού τόν κύριο ρόλο διεδραμάτισαν οἱ Διαφωτιστές. Σὲ ὅλη τὴν διάρκεια τῆς Ὀθωμανικῆς δουλείας, ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ὑπῆρξε ἡ κιβωτὸς τῆς σωτηρίας τοῦ Ἑλληνικοῦ Γένους καὶ ἡ δύναμη ἐκείνη πού, μὲ τὸ ποιμαντικὸ καὶ ἐθνικὸ ἔργο της, προετοίμασε τὸν ὑπόδουλο Ἑλληνισμὸ νὰ ἀγωνισθεῖ καὶ νὰ κερδίσει τὴν ἐλευθερία του. Ὁ ἀγωνιστής Θεόδωρος Κολοκοτρώνης ἔλεγε: «Ὁ Θεός ἔβαλε τήν ὑπογραφή του γιά τή σωτηρία τῆς πατρίδος καί δέν τήν παίρνει πίσω». Καί ὁ ὅρκος τῶν ἀνδρῶν τοῦ Ἱεροῦ Λόχου ἀνέφερε: «Ὡς Χριστιανός Ὀρθόδοξος ὁρκίζομαι νά διαμείνω πιστός εἰς τήν θρησκείαν μου καί εἰς τήν πατρίδα μου. Ὁρκίζομαι νά χύσω καί αὐτήν τήν τελευταία ρανίδα τοῦ αἵματός μου ὑπέρ τῆς πίστεως καί τῆς πατρίδος μου. Νά χύσω τό αἷμα μου, γιά νά νικήσω τούς ἐχθρούς τῆς θρησκείας μου ἤ νά ἀποθάνω ὡς Μάρτυς γιά τόν Ἰησοῦ Χριστό». Γι’ αὐτό καί σέ κάθε Θεία Λειτουργία κατά τήν Μεγάλη Εἴσοδο ὁ Ἐπίσκοπος μνημονεύει «τῶν ὑπέρ πίστεως καί πατρίδος εὐσεβῶς ἀγωνισαμένων καί εὐκλεῶς πεσόντων». Αὐτό τό λειτουργικό ἦθος πηγάζει ἀπό τήν πί-στη, τήν εὐσέβεια, τόν πόνο, τούς ἀγώνες, τή θυσία, τό μαρτύριο, τούς διωγμούς τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ Λαοῦ μας πού ἀνέδειξαν Νεομάρτυρες καί Φιλοπάτριδες.
Ὅπως χαρακτηριστικά ἔγραφε ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος σέ Ἐγκύκλιό της «Πρός τόν Λαό», τό ἔτος 2011: «Ἡ εὐόδωση τῆς Ἐθνεγερσίας τοῦ 1821 εἶναι πραγματικό θαῦμα. Τό συμπέρασμα πού βγαίνει ἀπό ὅλες τίς ἱστορικές πηγές: ἀπομνημονεύματα, ἐπιστολές, ἔγγραφα, περιηγητικά κείμενα καί ἄλλες γραπτές μαρτυρίες τῆς ἐποχῆς ἐκείνης εἶναι ὅτι οἱ παράτολμοι ἀγωνιστές πού ἀνέλαβαν τό μεγάλο ἐγχείρημα, εἶχαν πλήρως διαμορφωμένη ἑλληνορθόδοξη συνείδηση, ἀκλόνητη πίστη, πολέμησαν στό Ὄνομα τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ, στόν Ὁποῖο καί βάσιζαν τίς ἐλπίδες τους καί ἀπό τόν Ὁποῖο ἀντλοῦσαν τή βεβαιότητα γιά τή νίκη. Γι’ αὐτό καί ὅλοι ζοῦσαν εὐχαριστιακή ζωή». Γι’ αὐτό καί τό Α΄ Σύνταγμα τῆς Ἑλλάδος, ὅπως αὐτό ἰσχύει μέχρι σήμερα, ἄρχιζε μέ τήν ἐπίκληση τοῦ Ὀνόματος τῆς Ἁγίας καί Ὁμοουσίου καί Ζωαρχικῆς Τριάδος.
Εἴθε ἡ ἐπέτειος τῆς Ἐθνικῆς Παλιγγενεσίας, αὐτή ἡ μοναδική ἐπέτειος, ἡ γιορτή τῶν Ἑλλήνων καί τῆς δημοκρατίας, πού καλούμεθα νά τήν γιορτάσουμε μέ δέος, συγκίνηση, χαρά, ἐνθουσιασμό, ἐλπίδα, προσδοκία, δοξολογία, εὐχαριστία, εὐγνωμοσύνη, ὅραμα καί ἐνθουσιασμό, νά μᾶς φωτίσει νά διακρίνουμε τά χαρακτηριστικά τοῦ εὐσεβοῦς Γένους τῶν Ἑλλήνων, τη σημασία και συνέχεια τῆς ἱστορικῆς ἰδιοπροσωπείας καί ἐκκλησιαστικῆς αὐτοσυνειδησίας τοῦ Νέου Ἑλληνισμοῦ, γιά νά μπορέσουμε νά μοιρασθοῦμε μέ ὅλη τήν Οἰκουμένη το ὅραμά μας γιά μιά ἄλλη πρόταση-ποιότητα ζωῆς πού θά καρποφορεῖ σέ πολλές πλευρές τῆς ἱστορίας τῆς Πατρίδας, τῆς Εὐρώπης, ὅλου τοῦ κόσμου.