ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ
 

1821-2021 ΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ  
Μητροπολίτου Φαναρίου Αγαθαγγέλου, 
Γενικού Διευθυντού της Αποστολικής Διακονίας
της Εκκλησίας της Ελλάδος

Συναξαριστικός εικονογραφημένος Τόμος με Συναξάρια όλων των Νεομαρτύρων, αφιέρωμα στην άλωση της Πόλης και τον τελευταίο αυτοκράτορα Κωνσταντίνο ΙΑ' Παλαιολόγο.

Ο αγώνας των Ελλήνων έγινε, όπως ομολογούσαν οι Αγωνιστές του 1821, «για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδος την ελευθερία». Δεν πρόκειται συνεπώς μόνο περί μιας εθνικής επετείου, αλλά περί συζεύξεως, αλληλοπεριχωρήσεως, κοινής πορείας και αδιατάρακτης ενότητας Ελληνισμού και Ορθοδοξίας. Αυτή την αλήθεια εκφράζουν οι άγιοι Νεομάρτυρες που ήταν η ψυχή του αγώνα. Αυτοί σήμερα, με την πίστη τους, τη θυσία τους και το μαρτύριο τους, μας δίνουν τη δύναμη να αντέχουμε, να αγωνιζόμαστε, να ελπίζουμε. Έτσι το βιβλίο αυτό αποτελεί ένα εισοδικό στην πίστη και τη μαρτυρία του ζώντος Τριαδικού Θεού, την ιστορία της Πατρίδας μας και του Γένους των Ελλήνων.

Σχ. 25Χ27,5, Σελ. 442, Τιμ. 30 €.

 

 
 

Εκκλησία-Άνθρωπος- Θάνατος
Ο εκκλησιαζόμενος άνθρωπος μπρoστά στο θάνατο

Χαραλάμπους Γ. Σωτηρόπουλου, 
Ομοτ. Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών

Στο Α΄ μέρος του έργου του διακεκριμένου Πατρολόγου παρουσιάζεται η σωτηριολογική διάσταση του θεανθρωπίνου οργανισμού της Εκκλησίας και η σημασία του ευχαριστιακού βιώματος για τον σύγχρονο άνθρωπο, ενώ στο Β΄μέρος εκτίθεται η θεώρηση του θανάτου υπό το πρίσμα της μέλλουσας και αιώνιας ζωής. Ένα εκκλησιολογικό πόνημα που αναδεικνύει τον δυναμικό και αγιαστικό χαρακτήρα του λειτουργικού βιώματος στον θεανθρώπινο οργανισμό της Εκκλησίας.

Σχ. 14Χ24, Σελ. 112, Τιμ. 6 € .

 

 
ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
 

Οι άγιοι Ισαπόστολοι Κωνσταντίνος και Ελένη
Μητροπολίτου Φαναρίου Αγαθαγγέλου,
Γενικού Διευθυντού της Αποστολικής Διακονίας
της Εκκλησίας της Ελλάδος

Ο βίος των αγίων ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης προβάλλει την ευσέβεια αυτών με ψυχωφέλιμο για τους πιστούς τρόπο και τονίζει τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο σφράγισαν την ιστορία της Ευρώπης και την εν τω κόσμω πορεία της Εκκλησίας.

Σχ. 13Χ21, Σελ. 86, Τιμ. 3€.

 
 

Μέγας Κωνσταντίνος και Αγία Ελένη
Αθηνάς Ντάσιου-Γιάννου

Η συγγραφέας παρουσιάζει το έργο του Μεγάλου Κωνσταντίνου και της Αγίας Ελένης, σε εικογράφηση του Γ. Λυμπερόπουλου. Ένα βιβλίο με το οποίο οι μικροί μας φίλοι θα μάθουν τον μοναδικό ρόλο των δύο αγίων στην επικράτηση και εδραίωση του Χριστιανισμού στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία και κατ' επέκταση σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Σχ. 20Χ28, Σελ. 40, Τιμ. 4€.

 
 

Αγία Ελένη, η 14η Απόστολος
Ακολουθώντας τα βήματα της πρώτης χριστιανής αυτοκράτειρας που μαζί με τον υιό της, Άγιο Κωνσταντίνο τον Μέγα, χάρισαν στην Ευρώπη και την Οικουμένη την σημερινή πνευματική ταυτότητά τους.

Η Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος με αφορμή την πραγματοποίηση της ελεύσεως στην Ελλάδα, για πρώτη φορά στην ιστορία, του σεπτού σκηνώματος της Αγίας Ισαποστόλου Ελένης (Μάιος 2017), κυκλοφόρησε σέ CD ένα σπάνιο οδοιπορικό στην Ανατολή, τη Δύση και φυσικά τους Αγίους Τόπους. Έγκριτοι πανεπιστημιακοί αναλύουν τον βίο της μεγάλης αυτής Αγίας και παρουσιάζουν όλα τα στοιχεία σχετικά με τον βίο και το έργο της.

Τιμ. 2€.

 

 
 

Ο όσιος Ιωάννης ο Ρώσος
Μητροπολίτου Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου (Τριαναταφύλλου)

Ο βίος του οσίου Ιωάννου του Ρώσου και η ιστορία της μεταφοράς του αγίου λειψάνου του από τους πρόσφυγες του Προκοπίου Καππαδοκίας, με πλούσιο φωτογραφικό υλικό από το ιερό προσκύνημα.

Σχ. 19Χ26, Σελ. 284, Τιμ. 10€.

 
 

Ο όσιος Ιωάννης ο Ρώσος –
Ο πολύαθλος και πρωταθλητής της υπομονής

Μία περιήγηση στο ιερό προσκύνημα του οσίου Ιωάννη του Ρώσου στο Νέο Προκόπιο Ευβοίας, όπου φυλάσσεται το Ι. Σκήνωμά του, με ιστορική αναδρομή στην μεταφορά του από τις χαμένες πατρίδες και τα θαύματα που επιτέλεσε η χάρη του. Υποτιτλισμένο DVD σε αγγλικά & ρωσικά.

Τιμ. 6€.

 

 
 

 

Πεντηκοστάριον

 

Μεγάλο Σχ. 25Χ35, Σελ. 248, Τιμ. 35€.

Μικρό Σχ. 17Χ24, Σελ. 600. Τιμ. 32€.

 

 

 

 

 
 

Δέος και ικεσία με τους αγίους της Ευβοίας
Μητροπολίτου Φαναρίου Αγαθαγγέλου,
Γενικού Διευθυντού της Αποστολικής Διακονίας
της Εκκλησίας της Ελλάδος

Το πόνημα αγιολογίας του εκ Χαλκίδος καταγομένου συγγραφέως είναι αφιερωμένο στους εν Ευβοία διαλάψαντες αγίους, οι οποίοι με τον εν Χριστώ βίο τους ενσάρκωσαν το ορθόδοξο ήθος και έγιναν διαχρονικά πρότυπα για τους ανά τον κόσμο πιστούς. Η έκδοση περιλαμβάνει τους βίους των αγίων σε εύληπτο και λυρικό ύφος, τα τροπάρια των Ευβοέων αγίων, καλαίσθητες τετράχρωμες εικόνες αυτών, πίνακα των εορτών, καθώς και πλούσια βιβλιογραφία. Το έργο προλογίζουν οι Σεβ. Μητροπολίτες Καρυστίας και Σκύρου κ. Σεραφείμ και Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων κ. Χρυσόστομος, οι οποίοι υπογραμμίζουν τη θεολογική και την ποιμαντική του σημασία για τους πιστούς και τη ζωή της Εκκλησίας γενικότερα.

Σχ. 17Χ24, Σελ. 274.

 
ΑΡΘΡΟ
 

Αγία Ελένη

Μητροπολίτου Φαναρίου Αγαθαγγέλου,
Γενικού Διευθυντού της Αποστολικής Διακονίας
της Εκκλησίας της Ελλάδος 
Συναξαριστής της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τόμ . 5, Αθήνα 2006, εκδ . Αποστολική Διακονία, σελ. 329-331.

Η Αγία Ελένη εγεννήθηκε στο Δρέπανο της Βιθυνίας της Μικράς Ασίας περί το 247. Φαίνεται ότι ήταν ταπεινής καταγωγής (1). Στην ιστοριογραφία υπάρχει σχετική διχογνωμία ως προς το αν η μητέρα του Αγίου Κωνσταντίνου υπήρξε σύζυγος ή νόμιμη παλλακίδα του Κωνσταντίνου του Χλωρού (2).

Μεταξύ των ετών 274-288 εγέννησε στη Ναϊσό της Μοισίας τον Κωνσταντίνο. Όταν, πέντε έτη αργότερα, ο Κωνσταντίνος Χλωρός έγινε Καίσαρας από τον Διοκλητιανό, αναγκάσθηκε να την απομακρύνει για να συζευχθεί τη Θεοδώρα, θετή κόρη του αυτοκράτορος Μαξιμιανού, και να έχει έτσι το συγγενικό εκείνο δεσμό, ο οποίος θα εξασφάλιζε τη στερεότητα του διοκλητιανού τετραρχικού συστήματος. Παρά το γεγονός αυτό ο Μέγας Κωνσταντίνος ετιμούσε ιδιαίτερα τη μητέρα του. Της απένειμε τον τίτλο της αυγούστης, έθεσε τη μορφή της επί νομισμάτων και έδωσε το όνομά της σε μία πόλη της Βιθυνίας.

Η Αγία έδειξε την ευσέβειά της με πολλές ευεργεσίες και την ανοικοδήμηση νέων Εκκλησιών στη Ρώμη (Τιμίου Σταυρού), στην Κωνσταντινούπολη (Αγίων Αποστόλων), στη Βηθλεέμ (βασιλική της Γεννήσεως) και επί του Όρους των Ελαιών (βασιλική της Γεσθημανή). Η Αγία Ελένη επήγε το 326 στην Ιερουσαλήμ, όπου «με μέγαν κόπον και πολλήν έξοδον και φοβερίσματα εύρεν τον τίμιον σταυρόν και τους άλλους δύο σταυρούς των ληστών», όπως γράφει ο Κύπριος χρονόγραφος Λεόντιος Μαχαιράς (3). Επιστρέφοντας στην Κωνσταντινούπολη, ένα χρόνο μετά την εύρεση του Τιμίου Σταυρού του Κυρίου, η Αγία Ελένη πέρασε και από την Κύπρο (4).

Η Αγία Ελένη εκοιμήθηκε με ειρήνη μάλλον το 327 σε ηλικία ογδόντα ετών. Ο ιστορικός Ευσέβιος γράφει ότι η Αγία προαισθάνθηκε το θάνατό της και με διαθήκη άφησε την περιουσία της στον υιό της και στους εγγονούς της. Όπως ήταν φυσικό ο υιός της μετέφερε το τίμιο λείψανό της στην Κωσνταντινούπολη και την ενταφίασε στον ναό των Αγίων Αποστόλων.

Υποσημειώσεις

(1) Αμβρόσιος Μεδιολάνων, « De obitu Theodosii Oratio », PL 16, 1385- 1406.

(2)Ι. Ζωναρά, Επιτομή Ιστοριών, XIII, 1.

(3) Εξήγησις της γλυκείας χώρας Κύπρου, έκδ . R . M . Dawkins, Oxford 1932, 65. Αρχιμανδρίτου Κυπριανού, Ιστορία χρονολογική της νήσου Κύπρου, Ενετίησιν 1788, σελ. 97. Για την εύρεση του Τιμίου Σταυρού βλ. 6 Μαρτίου .

(4) Πρβλ. Θεοδώρου Παπαδοπούλου, Εκ της αρχαιοτάτης Ιστορίας του πατριαρχείου Ιεροσολύμων, Νέα Σιών, τόμ. 47ος (1952), σ. 209-216. Λεοντίου Μαχαιρά, όπ.π. 63,4. Αρχιμανδρίτου Κυπριανού, όπ.π . σελ. 97. Louis De Mas Latrie, Histoire de l 'île de Chypre, I, Paris 1861, p . 78-79.