|
|
|
ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ |
|
|
|
Η Παλαιά Διαθήκη κατά τους Ο΄
Η αρχαιότερη και πληρέστερη μετάφραση της Π. Διαθήκης, αυτή των Ο΄, σε επανέκδοση, αναθεωρημένη ως προς τα τυπογραφικά αβλεπτήματα.
Σχ. 14Χ21, Σελ. 1632, Τιμ. 26€.
|
|
|
|
|
|
Πέτρος ο Κναφεύς-Ο Διονύσιος των Αρεοπαγιτικών έργων
Βλ. Ι. Φειδά, Ομοτ. Καθηγητού του Πανεπιστημίου Αθηνών
Η ανωνυμία του συγγραφέα των Αρεοπαγιτικών έργων, η θεολογία των οποίων επηρέασε διαχρονικά και σε καταλυτικό βαθμό τη θεολογική σκέψη του χριστιανισμού σε Ανατολή και Δύση, αποτέλεσε ένα άλυτο μέχρι σήμερα πρόβλημα για τη διεθνή έρευνα. Ο καταξιωμένος ακαδημαϊκός με ενδελεχή ιστορικο-θεολογική έρευνα αποδεικνύει με αδιάσειστα στοιχεία για πρώτη φορά στη διεθνή βιβλιογραφία ότι ο ανώνυμος συντάκτης των Αρεοπαγιτικών έργων είναι ο αντιχαλκηδόνιος Πατριάρχης Αντιοχείας Πέτρος Κναφεύς (471-488).
Σχ. 17 X 24, Σελ. 296, Τιμ. 14€. |
|
|
|
|
|
Ακολουθίαι του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός ημών Λουκά εν τω Στειρίῳ της Ελλάδος
Στην παρούσα έκδοση συμπεριλαμβάνονται σε ένα σώμα οι τρεις ακολουθίες που αναφέρονται σε ιερά γεγονότα σχετικά με τον Όσιο Λουκά, ήτοι στην Κοίμηση του Οσίου (7 Φεβρουαρίου), στην ανακομιδή του ιερού λειψάνου του (3 Μαΐου) και στην επάνοδό του από την Βενετία στην Ι. Μονή που έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο του 1986. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται επίσης η Ακολουθία της Ιεράς Παρακλήσεως και των Χαιρετισμών στον Όσιο Λουκά.
Σχ. 21 X 29, Σελ. 136, Τιμ. 12€. |
|
|
|
|
|
Η Ιουλία και ο κάμπος του Θεού
Μαρίας Κασαμπαλάκου
Μία αλληγορική παιδική ιστορία με ηρωίδα την 9χρονη Ιουλία, η οποία περνά επτά ημέρες στην εξοχή και μαθαίνει μέσα από την μοναδικότητα κάθε δημιουργήματος, από τα λουλούδια μέχρι τις μέλισσες, ότι είναι θέλημα Κυρίου ο άνθρωπος να κρατήσει και να διαφυλάξει το οικοσύστημα σε ισορροπία και αρμονία και να διδάσκεται δια του κάλλους της φύσης την αγάπη προς όλα τα πλάσματα του Θεού. Η εικονογράφηση είναι της ίδιας της συγγραφέως.
Σχ. 29 X 21,Σελ. 44, Τιμ. 10€. |
|
|
|
|
|
Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος
Τα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος για το έτος 2023 είναι αφιερωμένα σε ανάμνηση της Ευρέσεως της Ιεράς Εικόνος του Ευαγγελισμού της Μεγαλόχαρης Τήνου, επί τη συμπληρώσει 200 ετών από της ευρέσεως Αυτής.
Σχ. 14Χ21, Σελ. 1356, Τιμ. 32€
Ετήσιος τόμος με όλα τα εβδομαδιαία κηρύγματα που περιλαμβάνονται στο φυλλάδιο της Φωνής Κυρίου.
Σχ. 14Χ21, Σελ. 208, Τιμ. 5€ |
|
|
|
|
|
Επετηρίδα 2023
Η Επετηρίδα του 2023 περιέχει το εορτολόγιο του έτους, σημειωματάριο, τηλεφωνική ατζέντα, τις περιόδους νηστείας και χρήσιμες εκκλησιαστικές πληροφορίες. Το φετινό εγκόλπιο είναι αφιερωμένο σε 12 νεοφανείς Αγίους του εικοστού αιώνα.
Σχ. 9Χ14, Τιμ. 2€.
Ημεροδείκτης 2023
Ο Ημεροδείκτης τοίχου περιέχει εορτολόγιο του έτους 2023 και μηνύματα για την εορτή κάθε ημέρας ή θέματα που αφορούν τη χριστιανική ζωή. Ο ημεροδείκτης κοσμείται με ωραιότατη φορητή εικόνα του Ιησού Χριστού, Παντοκράτορα, ευλογούντος δια της δεξιάς χειρός και κρατούντος Ιερόν Ευαγγέλιον.
Σχ. 21Χ29, Τιμ. 4€. |
|
|
|
|
|
Μεθ ’ ημών ο Θεός ως φιλάνθρωπος, Τότε-Τώρα-Πάντοτε
Χαραλάμπους Σωτηρόπουλου, Ομοτ. Καθηγ. Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ
Μία συνοπτική και εμπεριστατωμένη έκθεση της Ορθοδόξου Σωτηριολογίας, στην οποία εκτίθενται οι τρεις σωτηριολογικές περίοδοι της ανθρωπίνης φύσεως διά του προαιωνίου σχεδίου του Θεού. Στην α΄ ἑνότητα ο καταξιωμένος θεολόγος αναφέρεται στην προαιώνια βουλή του Θεού για τη σωτηρία του ανθρώπου, στη β΄ στην αξία της σαρκώσεως του Υιού και Λόγου του Θεού, το σωτήριο για τον άνθρωπο έργο του καθ’ όλον τον επίγειο βίο του, τα άγια Πάθη και την Ανάσταση Αυτού, ενώ στην γ΄ ενότητα αναλύει την μεσιτεία του Θεανθρώπου με την εις τους ουρανούς Ανάληψή Του και την ανύψωση της ανθρωπότητας διά της κατά χάριν ενώσεώς της με τη Θεότητα στο πρόσωπο του Θεανθρώπου.
Σχ. 14Χ24, Σελ. 168, Τιμ. 7€. |
|
|
|
|
|
Μικρασιατική Εκστρατεία
Ημερολόγιον του Μητροπολίτου Εδέσσης και Πέλλης Διονυσίου (†)
Με την ευκαιρία της συμπληρώσεως εκατό ετών από την Μικρασιατική καταστροφή, κατόπιν προτάσεως του Σεβ. Μητροπολίτου Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ και Συνοδικής Αποφάσεως, η Αποστολική Διακονία εξέδωσε το Ημερολόγιο του αειμνήστου Μητροπολίτου Εδέσσης και Πέλλης Διονυσίου Παπανικολόπουλου, ο οποίος συμμετείχε στους Βαλκανικούς Πολέμους και στην Μικρασιατική εκστρατεία ως στρατιωτικός ιερέας. Το ημερολόγιο καλύπτει το χρονικό διάστημα μεταξύ 24 Σεπτεμβρίου και 31 Δεκεμβρίου 1921, στη διάρκεια του οποίου ο Διονύσιος διακονούσε ως στρατιωτικός ιερέας στη Μεραρχία της Μαγνησίας, με έδρα την Νικομήδεια της Μ. Ασίας. Στις σελίδες του αποτυπώνονται η θρησκευτική ευλάβεια των στρατιωτών, η μετοχή τους στη λειτουργική ζωή της Εκκλησίας, το ανδρείο φρόνημά τους και η φιλοπατρία τους, στοιχεία που εμφύσησαν τα κατορθώματά τους στα πεδία των μαχών και την προέλασή τους μέχρι τα βάθη της Ανατολίας. Μία ανεκτίμητη ιστορική πηγή για το ακμαίο ηθικό του Ελληνισμού ολίγο προ του ξεριζωμού του από τις πατρογονικές εστίες.
Σχ. 16Χ23 ( σκληρόδετο), Σελ. 384, Τιμ. 15€. |
|
|
|
|
ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ |
|
|
|
Μια ξεχωριστή μέρα του μπαρμπα - Πανώφ
Ρούμπεν Σάιλλενς
Ανήμερα Χριστούγεννα και ο Μπάρμπα-Πανώφ περιμένει Τον επισκέπτη. Περνά η μέρα χωρίς να τον δει και απογοητεύεται. Όμως ο Χριστός ήταν εκεί και η ευτυχία επιστρέφει.
Σελ.28, Σχ. 21Χ28, Τιμ. 6€.
Η ιστορία των τριών δένδρων
A . Hunt
Μία συναρπαστική ιστορία για το πώς η αγάπη του Θεού φροντίζει για την εκπλήρωση των ονείρων μας, μέσα από την περιπέτεια των τριών μικρών δέντρων, που ονειρεύονταν τι θα γίνουν όταν μεγαλώσουν.
Σελ.28, Σχ. 21Χ28, Τιμ. 6€. |
|
|
|
|
|
Το μικρό δένδρο των Χριστουγέννων
Andrea Skevington
Ένα γοητευτικό παραμύθι για ένα μικρό έλατο και τη νύχτα που γεννήθηκε ο Χριστός.
Σελ.16, Σχ. 24Χ26, Τιμ. 6€.
Μπάμπουσκα
Arthur Scholey
Μία διαχρονική ρωσική ιστορία. Μία μέρα έφτασαν στο χωριό οι τρεις Μάγοι και έμειναν στο σπίτι της Μπάμπουσκα . Της μίλησαν για το Χριστό και την επόμενη μέρα έφυγαν, ζητώντας της να τους ακολουθήσει.
Σελ.32, Σχ. 21Χ28, Τιμ. 6€. |
|
|
|
|
ΑΡΘΡΟ |
|
|
|
Η Γέννηση στην Αγιογραφία
Φώτη Κόντογλου
Φ. Κόντογλου -
5 Μελετήματα για τον πεζογράφο και τον καλλιτέχνη,
εκδ . Ι. Μ. Χατζηφώτη, εκδ. των «Κριτικών Φύλλων», Αθήνα 1975, σελ. 51-54
Η ορθόδοξη Εκκλησία μας κράτησε και διατήρησε την παράδοση της αγιογραφικής τέχνης αμόλευτη, όπως κράτησε και την παράδοση της υμνογραφίας, της μουσικής και της αρχιτεκτονικής. Και λέγοντας αμόλευτη, θέλω να πω πως δεν την άφησε να ξεπέσει από τον πνευματικό χαρακτήρα της, ώστε να κάνει έργα σαρκικά και κοσμικά, όπως έγινε στη δυτική εκκλησία. Η λεγομένη Αναγέννηση στην Ιταλία στάθηκε στ' αληθινά η αναγέννηση της ειδωλολατρίας, δηλαδή της λατρείας του σαρκικού ανθρώπου που δεν γνωρίζει τι είναι η πνευματική ωραιότητα. Οι τεχνίτες που δουλέψανε κατά την Αναγέννηση ήτανε οι πιο πολλοί άνθρωποι χωρίς θρησκευτικό αίσθημα, χωρίς πίστη, και παίρνανε τα θρησκευτικά θέματα σαν πρόφαση μοναχά για να επιδείξουνε τη μαστοριά τους στη φυσικότητα και στη σαρκική τέχνη. Κι' οι ίδιοι οι Ιταλιάνοι το παραδέχουνται αυτό για τους μεγάλους τεχνίτες τους, αφού έχουνε για θαυματουργές εικόνες μονάχα τις παλιές βυζαντινές που βρεθήκανε στον τόπο τους, ενώ θα γελάσουνε αν τους πει κανένας πως κάνανε εικόνες θαυματουργές (δηλαδή εικόνες για να τις προσκυνά ο Χριστιανός) ο Ραφαέλος, ο Τισιάνος, ο Αντρέας ντε Σάρτο, ο Βερονέζης, ο Τιντορέττος κι' οι άλλοι μαστόροι της Αναγέννησης. Λοιπόν, για να μιλήσει κανένας σωστά, αγιογραφία, δηλαδή θρησκευτική ζωγραφική με πνευματικότητα, δεν κάνανε στην Αναγέννηση, για τούτο και τα έργα που φτιάξανε οι τότε τεχνίτες είναι θεατρικά, επιδειχτικά, χωρίς μυστικισμό, αντιπνευματικά, μην έχοντα καμμιά σχέση με την απλή και ταπεινή θρησκεία του Χριστού. Ενώ η ορθόδοξη αγιογραφία κράτησε την αρχαία πνευματική καθαρότητα ως τα τελευταία χρόνια. Αλλά και σε μας άρχισε να ξεπέφτει αυτή η τέχνη από το ύψος της πνευματικής απλότητας και να θέλει να κάνει και στις δικές μας εκκλησίες έργα κούφια και θεατρικά, γιατί η απιστία, η επίδειξη, κ' η μανία να μοιάσουμε τους άλλους στο κακό, μας τύφλωσε ολότελα. Σε όσους δεν έχουνε θρησκεία μέσα στην καρδιά τους αρέσουνε αυτά τα σαρκικά και αντιπνευματικά έργα, γιατί η σάρκα θαυμάζει τη σάρκα και δεν θέλει να βλέπει πνευματικά πράγματα, κι' ούτε μπορεί να τα νοιώσει. Το ανάποδο γίνεται στους ανθρώπους που νοιώσανε τη γλυκύτητα της πίστης· αυτοί δεν βρίσκουνε καμιά ουσία στα έργα που γινήκανε και γίνουνται για να δείξουνε τη μάταιη μαστοριά του ενός και του άλλου ζωγράφου, που τα εξηγεί μία ματαιόδοξη δασκάλα που τη λένε «αισθητική».
Η Γέννηση του Χριστού ζωγραφίζεται στα βυζαντινά εικονίσματα με την πνευματική αγιότητα που είναι ιστορημένη μέσα στο Ευαγγέλιο. Δηλαδή παριστάνεται σαν μυστήριο, ενώ η κοσμική ζωγραφική που είπαμε την ζωγραφίζει σαν μία σκηνοθεσία και τίποτα παραπάνω. Κυττάξετε καμμιά τέτοια ζωγραφιά, όπως είναι του Κορέτζιου είτε του Μουρίλλου, και θα νοιώσετε τι λέγω. Στις δικές μας τις εικόνες η Γέννηση παριστάνεται με απλόν και βαθύ τρόπο, χωρίς επιτηδευμένα στολίσματα και μάταιες αισθηματολογίες. Όλα είναι απλά και ταπεινά πλην μέσα στα απλά αυτά σχήματα υπάρχει εκείνο το θρησκευτικό πνεύμα που είναι άπιαστο για τους άθρησκους, γιατί είναι «ως πνοή αύρας λεπτής».
Διαβάστε ολόκληρο τυο άρθρο |
|
|
|
|
ΑΦΙΕΡΩΜΑ |
|
|
|
|
|
|
|