|
|
|
ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ |
|
|
|
Ανέκδοτες Επιστολές Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως
Κλεόπα Στρογγύλη, Μητροπολίτου Σουηδίας
Η Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος προβαίνει στην έκδοση της παρούσας δίτομης περισπούδαστης μελέτης, περιέχουσας την ανέκδοτη αλληλογραφία του Αγίου Νεκταρίου, την οποία απέστειλε σε διάφορα πρόσωπα κατά την δεκατετραετή διακονία του ως Διευθυντού της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής. Η ανέκδοτη αλληλογραφία του αναδεικνύει άγνωστες πτυχές του πολυσχιδούς εν Χριστώ βίου του νεοφανούς φωστήρα της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
|
|
|
Τόμ . Α΄
Σχ. 17Χ24, Σελ. 880, Τιμ. 22€ |
|
Τόμ . Β΄
Σχ. 17Χ24, Σελ. 808, Τιμ. 22€ |
|
|
|
|
|
ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ |
|
|
|
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Η ζωή του - Η δράση του - Οι συγγραφές του - Η σκέψη του - Η προσφορά του - Η μεγαλοσύνη του
Ομότιμου καθ. Στυλιανού Παπαδόπουλου
Επιμελημένη επανέκδοση του έργου του διακεκριμένου Πατρολόγου Καθηγητού, του αειμνήστου Στ. Παπαδόπουλου, στο οποίο αναδεικνύεται η προσωπικότητα, η θεολογία και το πλούσιο ποιμαντικό έργο του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου. Ως Πατέρας της Εκκλησίας μας και οικουμενικός διδάσκαλος κατέστη διαχρονικός πνευματικός καθοδηγητής, ο οποίος συνεχίζει να ακτινοβολεί και να μας προσκαλεί στο συμπόσιο της εν Χριστώ πίστεως. Η παρούσα έκδοση φιλοδοξεί στην ευρύτερη προβολή του ορθοδόξου βιωματικού φρονήματος του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου στο χριστεπώνυμο πλήρωμα.
Σχ. 17Χ24, Σελ. 544 Τιμ. 18€ |
|
|
|
|
|
Η μετάνοια κατά τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο
Επισκόπου Χριστοδούλου Μουστάκα, Μητροπολίτου πρ. Αυλώνος
Η μετάνοια περιλαμβάνεται στα επτά Μυστήρια της Εκκλησίας και έχει κεφαλαιώδη σημασία στο σωτηριολογικό σχέδιο του Θεού. Εγείρονται όμως σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την φύση και το σκοπό του μυστηρίου, στα οποία ο ιερός Χρυσόστομος δίδει απαντήσεις, αναλύοντας συγχρόνως θεολογικά έννοιες όπως αμαρτία, Βάπτισμα, μετάνοια και εξομολόγηση.
Σχ. 11Χ17, Σελ. 120, Τιμ. 4€. |
|
|
|
|
|
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος και οι περί Ιερωσύνης Λόγοι του
Χρίστου Θ. Κρικώνη, Ομοτ. Καθηγητού Πανεπιστημίου
Έργο που άσκησε διαχρονικά μεγάλη επίδραση στο εκκλησιαστικό σώμα, αφού ο ιερός Χρυσόστομος υπογραμμίζει με μεγάλη ευαισθησία και βαθύτατη θεολογική θεμελίωση το ύψος της πνευματικής αποστολής των ιερέων και την ποιμαντική ευθύνη αυτών για το ποίμνιο, ενώ συγχρόνως αναδεικνύει το υποδειγματικό ήθος που πρέπει να έχουν προκειμένου να λειτουργούν ως πρότυπα για τους απλούς πιστούς για την εν Χριστώ προκοπή τους.
Σχ. 11Χ17, Σελ. 112, Τιμ. 4€. |
|
|
|
|
|
Σχέση Ελληνισμού –Χριστιανισμού κατά τον Ιωάννη Χρυσόστομο
Χρίστου Θ. Κρικώνη, Ομοτ. Καθηγητού Πανεπιστημίου
Μία εύληπτη και συνοπτική επιστημονική μελέτη στην οποία εκτίθεται η διδασκαλία του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και ο καθορισμός του πλαισίου σχέσεων που δίδει μεταξύ των δύο κόσμων, του Χριστιανισμού και του Ελληνισμού.
Σχ. 14Χ21, Σελ. 152, Τιμ. 4€. |
|
|
|
|
|
Η Θεία Λειτουργία του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου
(Αναθεωρημένη έκδοση)
Μητρ. Κοζάνης Διονυσίου (†)
Περιέχει το πρωτότυπο κείμενο και παράλληλη απόδοση στη νεοελληνική από τον μακαριστό Μητροπολίτη Σερβίων και Κοζάνης Διονύσιο. Απαραίτητο βοήθημα για κάθε χριστιανό για τη βαθύτερη κατανόηση της Θείας Λειτουργίας.
Σχ. 10Χ14, Σελ. 128, Τιμ. 3€. |
|
|
|
|
|
Η Θεία Λειτουργία του
αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου
Σχ. 10Χ14, Σελ. 64, Τιμ. 3€ |
|
|
|
|
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ |
|
|
|
11 Νοεμβρίου † Μεγαλομάρτυρος Μηνά, του εν Κοτυαίω
Ο Άγιος Μηνάς γεννήθηκε στην Αίγυπτο στα μέσα περίπου του 3ου αιώνα μ.Χ. από γονείς ειδωλολάτρες και έζησε επί Μαξιμιανού και Διοκλητιανού. Σε νεαρή ηλικία μετεστράφη στον Χριστιανισμό. Υπηρέτησε ως στρατιώτης στα Ρουτιλιακά, στο Κοτυαίο της Φρυγίας με αρχηγό τον Αργυρίσκο. Ο Άγιος Μηνάς διακρίθηκε για την φρόνηση και την γενναιότητά του, αλλά οι αυτοκράτορες Διοκλητιανός και Μαξιμιανός διέταξαν διωγμό εναντίον των χριστιανών από το 303 έως το 311 μ.Χ. Οι Ρωμαίοι στρατιώτες διατάχθηκαν να συλλαμβάνουν και να τυραννούν τους χριστιανούς προκειμένου να αλλαξοπιστήσουν. Ο Άγιος απεκδυόμενος την ιδιότητα του στρατιώτη - διώκτη των χριστιανών, διέφυγε στο παρακείμενο όρος Κοτυαίον της Φρυγίας, όπου μαζί με άλλους ζούσε με νηστείες και προσευχές.
Μετά από θεία αποκάλυψη ότι είχε φτάσει η ώρα του μαρτυρίου, κατέβηκε στην πόλη και εν μέσω φανατικών ειδωλολατρών, ομολόγησε την πίστη του στον Χριστό. Συνελήφθη και οδηγήθηκε ενώπιον του διοικητή της πόλεως Πύρρου, ο οποίος προσπάθησε μάταια να τον μεταστρέψει. Στην επίμονη άρνηση του Αγίου, απάντησε με φρικτά βασανιστήρια, τα οποία ο Άγιος υπέμενε με γενναιότητα και καρτερία. Τελικώς αποκεφαλίσθηκε την 11η Νοεμβρίου πιθανόν το 304 μ.Χ. Το λείψανό του μετέφεραν οι χριστιανοί στην Αίγυπτο και το έθαψαν νοτιοδυτικά της Αλεξάνδρειας, ο δε τάφος του κατέστη προσκυνηματικό κέντρο, λόγος για τον οποίο ο Μέγας Κωνσταντίνος, επί πατριαρχίας του Μ. Αθανασίου, ανήγειρε ναό πάνω στον τάφο του Αγίου, ενώ αργότερα χτίστηκε εκτεταμένο κτιριακό συγκρότημα με δύο ναούς, ένα μοναστήρι, ξενώνες και βοηθητικές εγκαταστάσεις. |
|
|
|
|
ΑΡΘΡΟ |
|
|
|
'Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος -
Ο Αρχιεπίσκοπος της αγάπης
Ηλία Μουτσούλα, Χριστόδουλος, Αφιερωματικός Τόμος,
Αθήναι 2010, σελ. 779-786
Εις το στερέωμα της Εκκλησίας ιδιαιτέραν θέσιν διαλαμβάνει η μορφή του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, ενός των τριών Ιεραρχών, των προστατών των γραμμάτων και των τεχνών, των τριών μεγίστων φωστήρων της τρισηλίου θεότητος. Ιδιαίτερον χαρακτηριστικόν της μεγάλης αυτής μορφής υπήρξε η απέραντος αγάπη του προς τον Θεόν και τον άνθρωπον. Ολόκληρος η ζωή του ήτο μία ζωή προσφοράς και θυσίας. Κληθείς να συμμετάσχω εις τον τιμητικόν Τόμον επί τη δεκαετηρίδι της αναρρήσεως εις τον αρχιεπισκοπικόν θρόνον του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Χριστόδουλου εθεώρησα καταλληλότερον πάσης άλλης συμβολής την παρουσίασιν ορισμένων πτυχών της ζωής του μεγάλου αυτού ανδρός.
Ο Ιωάννης κατά την εξηκονταετή ζωήν του επετέλεσεν έργον αξιοθαυμαστόν. Ως ήδη υπεδηλώθη δεν πρόκειται να ασχοληθώμεν με το τεράστιον συγγραφικόν έργον του, το οποίον τον ανέδειξε « πρύτανιν των Ελλήνων ερμηνευτών», θα ομιλήσωμεν δια τον Χρυσόστομον ως ποιμένα, ως άνθρωπον της αγάπης, η οποία άρχεται από της αγάπης προς τον Θεόν και επεκτείνεται εις πάντα άνθρωπον, εις οιανδήποτε εθνικότητα, φυλήν, φύλον και κοινωνικήν κατάστασιν και αν ευρίσκεται.
Διαβάστε τη συνέχεια
|
|
|
|
|
ΑΦΙΕΡΩΜΑ |
|
|
|
|
|
|
|