ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ
 

Η Καινή Διαθήκη σε νεοελληνική απόδοση
Χρήστου Βούλγαρη, Ομοτ. Καθηγητού Πανεπιστημίου

Η παρούσα έκδοση της Καινής Διαθήκης περιλαμβάνει αποκλειστικώς τη νεοελληνική απόδοση του κειμένου από τον Ομότιμο Καθηγητή Πανεπιστημίου και Άρχων Διδάσκαλο του Ευαγγελίου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Ελλογιμ. κ. Χρήστο Βούλγαρη. Η παρούσα απόδοση σε λόγια δημοτική συμπεριλήφθηκε στην προ τεσσάρων ετών έκδοση αυτής σε παραλληλία με το πρωτότυπο κείμενο της Καινής Διαθήκης κατά το Οικουμενικό Πατριαρχείο και έγινε για χρηστικούς και ποιμαντικούς λόγους. Η έκδοση κοσμείται με σχέδια του Ion Laurentiu Musat, παλαιού φοιτητή του Θεολογικού Οικοτροφείου της Αποστολικής Διακονίας, ενώ συμπεριλαμβάνει γλωσσάριο των σημαντικότερων όρων της Καινής Διαθήκης και Χάρτες της Ιουδαίας και των ιεραποστολικών περιοδειών του αποστόλου Παύλου.

Σχ. 12Χ18, Σελ. 880, Τιμ. 12€.

 
 
 
 

Η προστασία του κατηγορουμένου
Γαβριήλ (Παπανικολάου), Μητροπολίτης Ν. Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος

Η διδακτορική διατριβή του συγγραφέως  αποτελεί μία εμβριθή επιστημονική μελέτη στην οποία παρουσιάζονται διεξοδικώς τα δικαιώματα του κατηγορουμένου τόσο στο Εκκλησιαστικό Ποινικό Δίκαιο, όσο και στο Κοινό Ποινικό Δίκαιο.  Το θέμα είναι εξαιρετικά επίκαιρο, αφού τα δικαιώματα του κατηγορουμένου εντάσσονται γενικότερα στα ανθρώπινα δικαιώματα και στην υποχρέωση των θεσμών για την προστασία τους. Ο αναγνώστης θα διαπιστώσει τον πλήρη σεβασμό των δικαιωμάτων του κατηγορουμένου στη διαχρονική παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας δια της εφαρμογής των θεσπισθέντων από Οικουμενικές και Τοπικές Συνόδους Ι. Κανόνων. Συγχρόνως, παρουσιάζονται οι ενστάσεις μέρους του νομικού κόσμου σχετικά με κενά του παλαιού, ισχύοντος μέχρι και σήμερον, νόμου περί Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων 5383/1932. Ένας απαραίτητος οδηγός για όσους συμμετέχουν σε όργανα απόδοσης της Εκκλησιαστικής Δικαιοσύνης.

Σχ. 16Χ23, Σελ. 328, Τιμ. 10€.

 
 
 
 

Αγιολόγιον  πάντων των εν Ιταλία και από Ιταλίας αθλησάντων
και τελειωθέντων Μαρτύρων, Αγίων και Οσίων πατέρων και μητέρων ημών
Φωτίου Τζελέπη, Δρ Θεολογίας

Ένα μνημειώδες δίτομο  Αγιολόγιο  της Ιταλικής χερσονήσου, περιέχον  το σύνολο των Αγίων, Μαρτύρων και Οσίων που ανεδείχθησαν στην ενιαία Εκκλησία κατά την Α΄ χιλιετία του ιστορικού βίου της και  έπαιξαν καθοριστικό ρόλο τόσο στη Δύση, όσο και στην Ανατολή.  Η θεολογική τους συμβολή, η ιστορική τους επίδραση, η πνευματική τους κληρονομία και η πολιτιστική τους επιρροή ακτινοβολεί μέχρι τις ημέρες μας.  Η δίτομη, πολυτελής έκδοση κοσμείται από σπανίου κάλλους τετράχρωμες αγιογραφίες.

Α΄ Τόμ. Σχ. 24Χ28, Σελ. 592, Τιμ. 35€.
Β΄ Τομ. 24Χ28, Σελ. 448, Τιμ. 35€.
 
     
ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
 

 

 

Οι άγιοι ισαπόστολοι Κωνσταντίνος και Ελένη
Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Φαναρίου Αγαθαγγέλου

Ο βίος των αγίων ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης προβάλλει την ευσέβεια αυτών με ψυχωφέλιμο για τους πιστούς τρόπο και τονίζει τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο σφράγισαν την ιστορία της Ευρώπης και την εν τω κόσμω πορεία της Εκκλησίας.

Σχ. 13Χ21, Σελ. 86, Τιμ. 4€.

 
 
 
 

Η Ορθόδοξη Πίστη
του π. Θωμά Χόπκο

Το έργο του Ομότιμου Καθηγητή του Ορθοδόξου Σεμιναρίου του Αγ. Βλαδίμηρου π. Θωμά Χόπκο «Η Ορθόδοξη πίστη» αποτελείται από δύο πολυσέλιδους τόμους: ο πρώτος πραγματεύεται το ορθόδοξο Δόγμα, μέσω σχολίων στο Σύμβολο της Πίστεως και στην Λατρεία, με ερμηνεία του λατρευτικού βίου της Εκκλησίας. Ο δεύτερος τόμος είναι αφιερωμένος στη βιβλική ερμηνεία, στα σημαντικότερα γεγονότα της ιστορίας του Χριστιανισμού, καθώς και στην ορθόδοξη πνευματικότητα.

Α΄ Τόμος
Δόγμα και Λατρεία
Σελίδες: 408,
Διαστάσεις: 14x24,
Τιμή 10 €.
Β΄ Τόμος
Βίβλος και Πνευματικότητα
Σελίδες: 336,
Διαστάσεις: 14x24,
Τιμή 10 €.
 
 
 
ΑΓΙΟΛΟΓΙΟΝ
 

21 Μαΐου

† Μνήμη τῶν ἁγίων Κωνσταντίνου, τοῦ Μεγάλου, καί ῾Ελένης, τῶν ᾿Ισαποστόλων.

Μητροπολίτου Φαναρίου κ. Αγαθαγγέλου,
Συναξαριστής της Ορθοδόξου Εκκλησίας – Μάιος,  
Αθήνα 2005, εκδ. Αποστολική Διακονία, σελ.  323-331

῾Ως γενέτειρα πόλη τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου ἀναφέρεται τόσο ἡ Ταρσός τῆς Κιλικίας ὅσο καί τό Δρέπανο τῆς Βιθυνίας. ῾Ωστόσο ἡ ἄποψη πού ἐπικρατεῖ φέρει τόν Μέγα Κωνσταντίνο νά ἔχει γεννηθεῖ στή Ναϊσό τῆς ῎Ανω Μοισίας. Τό ἀκριβές ἔτος τῆς γεννήσεώς του δέν εἶναι γνωστό, θεωρεῖται ὅμως ὅτι ἐγεννήθηκε μεταξύ τῶν ἐτῶν 274-288 μ.Χ.

Πατέρας του ἦταν ὁ Κωνστάντιος, πού λόγῳ τῆς χλωμότητος τοῦ προσώπου του ὀνομάσθηκε Χλωρός, καί ἦταν συγγενής τοῦ αὐτοκράτορος Κλαυδίου. Μητέρα του ἦταν ἡ ῾Αγία ῾Ελένη, θυγατέρα ἑνός πανδοχέως ἀπό τό Δρέπανο τῆς Βιθυνίας.

Τό 305 μ.Χ. ὁ Κωνσταντίνος εὑρίσκεται στήν αὐλή τοῦ αὐτοκράτορος Διοκλητιανοῦ στή Νικομήδεια μέ τό ἀξίωμα τοῦ χιλίαρχου. Τό ἴδιο ἔτος οἱ δύο Αὔγουστοι, Διοκλητιανός καί Μαξιμιανός, παραιτοῦνται ἀπό τά ἀξιώματά τους καί ἀποσύρονται. Στό ὕπατο ἀξίωμα τοῦ Αὐγούστου προάγονται ὁ Κωνστάντιος ὁ Χλωρός στή Δύση καί ὁ Γαλέριος στήν ᾿Ανατολή. ῾Ο Κωνστάντιος ὁ Χλωρός ἀπέθανε στίς 25 ᾿Ιουλίου 306 μ.Χ. καί ὁ στρατός ἀνεκήρυξε Αὔγουστο τόν Μέγα Κωνσταντίνο, κάτι ὅμως πού δέν ἀποδέχθηκε ὁ Γαλέριος. Μετά ἀπό μιά σειρά διαφόρων ἱστορικῶν γεγονότων ὁ Μέγας Κωνσταντίνος συγκρούεται μέ τόν Μαξέντιο, υἱό τοῦ Μαξιμιανοῦ, ὁ ὁποῖος ἐπλεονεκτοῦσε στρατηγικά, ἐπειδή διέθετε τετραπλάσιο στράτευμα καί ὁ στρατός τοῦ Κωνσταντίνου ἦταν ἤδη καταπονημένος.

᾿Από τήν πλευρά του ὁ Μέγας Κωνσταντίνος εἶχε κάθε λόγο νά αἰσθάνεται συγκρατημένος. Δέν εἶχε καμία ἄλλη ἐπιλογή ἐκτός ἀπό τήν ἐπίκληση τῆς δυνάμεως τοῦ Θεοῦ. ῎Ηθελε νά προσευχηθεῖ, νά ζητήσει βοήθεια, ἀλλά καθώς διηγεῖται ὁ ἱστορικός Εὐσέβιος, δέν ἤξερε σέ ποιόν Θεό νά ἀπευθυνθεῖ. Τότε ἔφερε νοερά στή σκέψη του ὅλους αὐτούς πού μαζί τους συνδιοικοῦσε τήν αὐτοκρατορία. ῞Ολοι τους, ἐκτός ἀπό τόν πατέρα του, ἐπίστευαν σέ πολλούς θεούς καί ὅλοι τους εἶχαν τραγικό τέλος. ῎Αρχισε, λοιπόν, νά προσεύχεται στόν Θεό, ὑψώνοντας τό δεξί του χέρι καί ἱκετεύοντάς Τον νά τοῦ ἀποκαλυφθεῖ. ᾿Ενῶ προσευχόταν, διαγράφεται στόν οὐρανό μία πρωτόγνωρη θεοσημία. Περί τίς μεσημβρινές ὧρες τοῦ ἡλίου, κατά τό δειλινό δηλαδή, εἶδε στόν οὐρανό τό τρόπαιο τοῦ Σταυροῦ, πού ἔγραφε « τούτῳ νίκα». Καί ἐνῶ προσπαθοῦσε νά κατανοήσει τή σημασία αὐτοῦ τοῦ μυστηριακοῦ θεάματος, τόν κατέλαβε νύχτα. Τότε ἐμφανίζεται ὁ Κύριος στόν ὕπνο του μαζί μέ τό σύμβολο τοῦ Σταυροῦ καί τόν προέτρεψε νά κατασκευάσει ἀπομίμηση αὐτοῦ καί νά τό χρησιμοποιεῖ ὡς φυλακτήριο στούς πολέμους.

Διάβασε τη συνέχεια του βίου

 
 
 
ΑΡΘΡΟ
 

Το οσιακό τέλος της Αγίας Ελένης

Δημήτρη Αποστολίδη, Μέγας Κωνσταντίνος ο Ισαπόστολος,
εκδ. Παρουσία, Καβάλα 2012, σελ. 211-212

H θλιβερή αυτή περίοδος της ζωής του Μ. Κωνσταντίνου συμπληρώνεται μ' ένα ακόμη δυσάρεστο γεγονός. Πρόκειται για τον θάνατο της μητέρας του, ο οποίος πιθανότατα επισυμβαίνει το 327 (1), όταν η Αγ. Ελένη βρίσκεται στο ογδοηκοστό έτος της ηλικίας της (2). Ο Ευσέβιος βεβαιώνει πώς προαισθάνθηκε τον θάνατό της και με διαθήκη άφησε την περιουσία της στον γιο της και τους εγγονούς της.

Κατά την ώρα της εξόδου της από τον επίγειο βίο, ήταν δίπλα της και ο Μ. Κωνσταντίνος ο οποίος την αγκάλιαζε με τα χέρια του, έτσι ώστε να δίνεται η εντύπωση πως δεν έχει πεθάνει, αλλά απλά μετατέθηκε από την επίγεια ζωή στην επουράνια.

Όπως ήταν φυσικό, ο γιος της μετέφερε τη σορό της στην Κωνσταντινούπολη και την κήδεψε με αυτοκρατορικές τιμές, ενταφιάζοντάς την στον ναό των Αγίων Αποστόλων. Προς τιμήν της ο Μ. Κωνσταντίνος εξέδωσε μετάλλιο με την προσωπογραφία της (3).

Για τον Μ. Κωνσταντίνο η Αγία Ελένη δεν ήταν απλώς η μητέρα του. Ήταν ο άνθρωπος που με την « χριστομίμητη ταπεινοφροσύνη της» άσκησε καθοριστική επίδραση στην προσωπικότητα και ιδιαίτερα στη θρησκευτική συνείδηση του γιου της. Παρά το γεγονός ότι στα νεανικά του χρόνια ο αυτοκράτορας στερήθη­κε τη μητρική θαλπωρή, αφού σύμφωνα με τις πηγές ήταν σχεδόν μόνιμη η παρουσία του στα αυτοκρατορικά στρατόπεδα και τα πεδία των μαχών, εν τούτοις είναι βέβαιο ότι στην προοδευτική πορεία του προς τον Ιησού Χριστό, η μητέρα του είχε σοβαρότα­το μερίδιο συμβολής. Αυτό φυσικά το γνώριζε ο Μ. Κωνσταντίνος ο οποίος την περιέβαλλε με βασιλικές τιμές δίνοντας της αρχικά τον τίτλο της « επιφανεστάτης γυναικός» (4) και στη συνέχεια τον τίτλο της αυγούστας .

Εκείνο βέβαια που καταξίωσε την Αγία Ελένη στη συνείδηση των χριστιανών ως ισαποστολική μορφή, ήταν ο ιδιαίτερα επαχθής και επίπονος αγώνας της στην εύρεση του Τιμίου Σταυρού και την ανάδειξη των Αγίων Τόπων, ως χώρου οικουμενικής προσκυνηματικής αναφοράς της χριστιανοσύνης. Σ' αυτήν την εντυπωσιακή προσπάθεια είχε την αμέριστη στήριξη του γιου της, ο οποίος και της παρείχε κάθε είδους διευκόλυνση.

Η Εκκλησία μας, θέλοντας να εντάξει τις δύο μεγάλες ισαποστολικές μορφές, του Κωνσταντίνου και της Ελένης, σε μία ενιαία τιμητική αναφορά καθιέρωσε ως κοινή μέρα μνήμης τους την 21η Μαΐου.


1. Δεν υπάρχει ομοφωνία στις πηγές.

2. Ευσέβιος, ( P. G 20.1108 - ΙΙΙ.48) - Θεοφάνης, ( P. G 108.113) - Γ. Κεδρηνός ( P. G 121.543).

3. Εκτίθεται στην Εθνική Βιβλιοθήκη, στο Παρίσι.

4. Nobilissima femina.

 
     
ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

«Ένα ανοικτό παράθυρο στον κόσμο του Ευαγγελισμού των λαών και στη Μαρτυρία της Βασιλείας Του»

Το Σεμινάριο ξεκίνησε το 1994 και λειτουργεί κατ' έτος με ευθύνη του Γραφείου Εξωτερικής Ιεραποστολής της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.

H Αποστολική Διακονία θέλοντας να συμβάλει στην ουσιαστικότερη κατάρτιση των στελεχών της Εκκλησίας που διακονούν ή επιθυμούν να διακονήσουν στο νευραλγικό τομέα της Εξωτερικής Ιεραποστολής, συνεχίζει με νέα μορφή τη λειτουργία του Σεμιναρίου Ιεραποστολικής.

 
     
 

Ενημέρωση για το διδακτικό πρόγραμμα
του Σεμιναρίου Ιεραποστολικής
της εκπαιδευτικής χρονιάς 2025  - 2026

Σας πληροφορούμε ότι η διδασκαλία των μαθημάτων πραγματοποιείται με τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Επομένως, στα πλαίσια αυτά, οι συναντήσεις - τηλεδιασκέψεις γίνονται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας του Ζοοm. Αυτονόητο ότι για την παρακολούθηση των μαθημάτων είναι απαραίτητη η τοποθέτηση κάμερας στον υπολογιστή σας.

Τα μαθήματα προσφέρονται δωρεάν από την Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Οι εγγραφές για τους υποψηφίους σπουδαστές πραγματοποιούνται ψηφιακά, μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του Γραφείου Εξωτερικής Ιεραποστολής (διαβάστε προσεκτικά τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία εγγραφής). Στο τέλος της ετήσιας φοίτησης και κατόπιν προσκομίσεως μικρής εκτάσεως εργασία σχετική με την ιεραποστολή θα χορηγείται σχετική Βεβαίωση Συμμετοχής στο σεμινάριο.

Πληροφορίες για τις εγγραφές, την έναρξη των μαθημάτων και τα προγράμματα διδασκαλίας θα αναζητήσετε παρακάτω, στην παρούσα ιστοσελίδα της Αποστολικής Διακονίας. Παράκληση να επισκέπτεσθε συχνά την ιστοσελίδα μας για τις τρέχουσες ανακοινώσεις.

Από το Γραφείο Εξωτερικής Ιεραποστολής
της Αποστολικής Διακονίας

 
     
 

ΕΝΑΡΞΗ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Βασικοί σκοποί του Σεμιναρίου:

Η προσπάθεια καλλιέργειας ιεραποστολικού φρονήματος και ήθους ώστε να λάβει χώρα μία πιο έντονη και ουσιαστική ιεραποστολική δράση.

Η συστηματική ανάλυση των στοιχείων και των πραγματικών δεδομένων της Ιεραποστολής.

Η αξιολόγηση των τρόπων του ευαγγελισμού, σε σχέση με τη μορφή των κοινωνικών δομών των λαών του τρίτου κόσμου.

Οι ζυμώσεις που θα προσδιορίσουν το αύριο της ιεραποστολικής μας παρουσίας σε διεθνές επίπεδο.

Η ευκαιρία να ερευνήσουμε σε βάθος, και με άξονα την παράδοσή μας, την παρουσία και μαρτυρία μας σε χώρους που ξεπερνούν τα όρια της πατρίδας μας.

Η κατανόηση της προσωπικής και συλλογικής ευθύνης προκειμένου να σαρκωθεί ο λόγος της Εκκλησίας στους λαούς της γης, μιας και η Ιεραποστολή αποτελεί τη φύση της Εκκλησίας και όχι απλά μία θρησκευτική μας υποχρέωση.

Η εγρήγορση για μαρτυρία Χριστού εκεί που δεν ακούστηκε ποτέ το όνομά του.

Τελικά: Μέσω του σεμιναρίου θα δημιουργηθεί μια «δεξαμενή» ανθρώπων καταρτισμένων που θα επιθυμούν να διακονήσουν στην ιεραποστολή είτε στην πρώτη γραμμή είτε να προσφέρουν από τα μετόπισθεν.

Διάγραμμα Λειτουργίας:

Το ετήσιο πρόγραμμα των εισηγήσεων καλύπτει, κατά το δυνατόν, τις θεολογικές και τις σύγχρονες πνευματικές, κατηχητικές κλπ. ανάγκες και τις προκλήσεις της εποχής μας στον αμπελώνα της Ιεραποστολής.

Οι εισηγήσεις κινούνται στις κάτωθι θεματικές ενότητες:

  • Θεολογία της Ιεραποστολής
  • Σύγχρονη ιεραποστολική πραγματικότητα
  • Ιστορία της Ιεραποστολής
  • Ιεραποστολική Πρακτική και Μεθοδολογία
  • Κανονικό Δίκαιο Ιεραποστολής
  • Ιεραποστολική Αγιολογία
  • Θρησκειολογία και Κοινωνιολογία του Τρίτου Κόσμου
  • Στοιχεία Τροπικής Νοσολογίας
  • Αφρικανική και Ασιατική Εθνολογία

Χρόνος και Ωράριο Λειτουργίας:
Το Σεμινάριο πραγματοποιείται ανά δεκαπενθήμερο, πάντοτε Σάββατο απόγευμα και ώρα 18:00.

Εγγραφές :

Οι εγγραφές πραγματοποιούνται ψηφιακά στο email του Γραφείου Εξωτερικής Ιεραποστολικής:  ierapostoli@apostoliki-diakonia.gr με τη συμπλήρωση της φόρμας εγγραφής και τη σάρωση των λοιπών δικαιολογητικών.

Έναρξη Μαθημάτων:

Η έναρξη των μαθημάτων του σεμιναρίου θα πραγματοποιηθεί το Σαββατο 18 Οκτωβρίου 2025.

Κατά την εκπαιδευτική χρονιά 2025  - 2026 θα πραγματοποιηθούν δεκαπέντε (15) δίωρες συναντήσεις.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ:      
  • 18/10/2025
  • 01/11/2025
  • 15/11/2025
  • 29/11/2025
  • 13/12/2025
  • 10/01/2026
  • 24/01/2026
  • 07/02/2026
  • 21/2/2026
  • 07/03/2026
  • 21//03/2026
  • 25/04/2026
  • 09/05/2026
  • 23/05/2026
  • 06/06/2026

Πληροφορίες:

Για τις όποιες ερωτήσεις, απορίες σας ή πληροφορίες, μπορείτε να απευθύνεσθε:

(α) Επικοινωνία με το Γραφείο Εξωτερικής Ιεραποστολής, στα τηλέφωνα: Μεγ. Πρωτοπρ. Δρ. π. Αντώνιος Μπαφαλούκος (τηλ. 210 7272315), και κ. Ευάγγελος Ζουρδούμης (τηλ. 210 7272316)

(β) Αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος:  ierapostoli@apostoliki-diakonia.gr

(γ) Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού της Αποστολικής Διακονίας,  www.apostoliki-diakonia.gr, στην ενότητα ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ… ΤΟΜΕΑΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ…Ιεραποστολικό Σεμινάριο.