ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

πίσω


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Πρόλογος

Οι πηγές της πίστεως 1-12

Ο Χριστιανικός Θεός 13-21

Ο Χριστιανικός Θεός 22-28

Ανθρωπολογία 29-39

Ανθρωπολογία 40-55

Τριαδολογία 56-65

Χριστολογία 66-72

Χριστολογία 73-78

Η Θεοτόκος 79-83

Η Απολύτρωση 84-94

Εκκλησιολογία 95-101

Εκκλησιολογία 102-113

Η Θεία Χάρις 114-121

Η δικαίωση του ανθρώπου 122-132

Η πλήρωση του Ευαγγελικού Νόμου 133-138

Τα μέσα της χάριτος 139-147

Τα μέσα της χάριτος 148-157

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 158-168

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 169-172

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 173-191

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 192-201

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 202-206

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 207-213

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 214-217

Σημειώσεις

ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Πρόλογος

Εισαγωγή

Αρθρον πρώτον

Αρθρον δεύτερον

Αρθρον τρίτον

Αρθρον τέταρτον

Αρθρον πέμπτον

Αρθρον έκτον

Αρθρον έβδομον

Αρθρον όγδοον

Αρθρον ένατον

Αρθρον δέκατον

Αρθρον ενδέκατον

Αρθρον δωδέκατον

Παράρτημα

Εντολή πρώτη

Εντολή δευτέρα

Εντολή τρίτη

Εντολή τετάρτη

Εντολή πέμπτη

Εντολή έκτη

Εντολή εβδόμη

Εντολή ογδόη

Εντολή ενάτη

Εντολή δεκάτη

Υποσημειώσεις

1 - 25

26 - 50

51 - 75

76 - 100

101 - 150

151 - 200

201 - 250

251 - 300

301 - 350

351 - 400

401 - 450

451 - 491

«Ομοοσιον τ Πατρ».

Η φρση ατ πρξε φρση κλειδ στν γνα τς ᾿Ορθοδοξας ναντον τς ρειανικς κακοδοξας. Η Σνοδος τ δανεστηκε π τ λεξιλγιο τς λληνικς φιλοσοφας124, διτι σ᾿ ατν ερισκε ρο πο μποροσε, σο γνεται καλτερα, ν κφρσει τ μυστριο τς πστεως σχετικ μ τ γννηση κα τ σχση το Υο πρς τν Πατρα. Ο Υἱός εναι «μοοσιος τ Πατρ», δηλαδ χει κριβς τν δια οσα μ τν Πατρα κα χι λλην πο ν μοιζει μ ατν. Στ φρση «μοοσιος» συνοψζεται θαυμσια ρθδοξη διδασκαλα περ τς θετητος το Χριστο. Μ ατν κβονται στ ρζα τους ο κακοδοξες το ᾿Αρεου, πο θελε τν Χριστ κτσμα, ξνον κα νμοιον τς οσας το Πατρς, ποος λαβε τ εναι στ χρνο κα καταχρηστικς νομζεται Θες, μετχων «κατ χριν» τς θετητος, πως κα λοι ο λλοι εσεβες κα δκαιοι νθρωποι. Τ μοοσιον ναδεικνει τν πληρτητα τς θετητος το Χριστο, ποος εναι «σος τ Πατρ»125, δν πρχει διτητα το Πατρς πο ν μν τν χει κα ατς· χει τν ατ τιμ κα τν ατ δξα μ τν γενντορα κα εναι σοδναμος μ ατν πο ϊδως τν γενν. Θ λγαμε τι τ μοοσιον εναι λυδα λθος στ βση τς ποας λγχονται τσο λθεια περ τς θεας φσεως το Λγου, σο κα λες ο χριστολογικς κα τριαδολογικς κακοδοξες, πο διαμορφθηκαν π πολ νωρς γρω π τ πρσωπο το ρχηγο το Χριστιανισμο κα τς ᾿Εκκλησας.

προηγούμενη  επόμενη