ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

πίσω


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Πρόλογος

Οι πηγές της πίστεως 1-12

Ο Χριστιανικός Θεός 13-21

Ο Χριστιανικός Θεός 22-28

Ανθρωπολογία 29-39

Ανθρωπολογία 40-55

Τριαδολογία 56-65

Χριστολογία 66-72

Χριστολογία 73-78

Η Θεοτόκος 79-83

Η Απολύτρωση 84-94

Εκκλησιολογία 95-101

Εκκλησιολογία 102-113

Η Θεία Χάρις 114-121

Η δικαίωση του ανθρώπου 122-132

Η πλήρωση του Ευαγγελικού Νόμου 133-138

Τα μέσα της χάριτος 139-147

Τα μέσα της χάριτος 148-157

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 158-168

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 169-172

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 173-191

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 192-201

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 202-206

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 207-213

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 214-217

Σημειώσεις

ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Πρόλογος

Εισαγωγή

Αρθρον πρώτον

Αρθρον δεύτερον

Αρθρον τρίτον

Αρθρον τέταρτον

Αρθρον πέμπτον

Αρθρον έκτον

Αρθρον έβδομον

Αρθρον όγδοον

Αρθρον ένατον

Αρθρον δέκατον

Αρθρον ενδέκατον

Αρθρον δωδέκατον

Παράρτημα

Εντολή πρώτη

Εντολή δευτέρα

Εντολή τρίτη

Εντολή τετάρτη

Εντολή πέμπτη

Εντολή έκτη

Εντολή εβδόμη

Εντολή ογδόη

Εντολή ενάτη

Εντολή δεκάτη

Υποσημειώσεις

1 - 25

26 - 50

51 - 75

76 - 100

101 - 150

151 - 200

201 - 250

251 - 300

301 - 350

351 - 400

401 - 450

451 - 491

᾿Εντολ πρτη

«᾿Εγ εμι Κριος Θες σου, στις ξγαγν σε κ γς Αγπτου. Οκ σοντα σοι θεο τεροι πλν μο».

Στν ντολ ατ περιλαμβνονται· μα δλωση, μα πμνηση κα μα παγρευση. Κα μν δλωση φορ στν λθεια κα τν κυριτητα το Θεο πνω στ λα. «᾿Εγ εμαι ληθινς Θες σου, μοναδικς κριος τς ζως σου». Η δ πμνηση ναφρεται στν πελευθρωση το λαο π τ δουλικ ζυγ τν Αγυπτων, τν ποαν κανε πρσφατα Θες, συντρβοντας τν λαζονεα κα τ δναμη το Φαρα. Η πμνηση χει μεση ναφορ στν πι πνω δλωση το Θεο. «Μ λησμονετε –τος πενθμιζε–τι γ εμαι κενος πο, ποδεικνοντας τ μεγλη μου δναμη, σς σωσα θαυματουργικ π τν κκωση τς δουλεας». Στ λγια ατ τονζεται βαθι παρξιακ σχση το Θεο μ τ λα του. Ο Θες δν εναι δ μα φηρημνη θετητα, μι δα γενικ κα ἀόριστη σν κι ατς πο πλθει μ τ μυαλ του νθρωπος, θετητα παγερ κα διφορη, δναμη ν βοηθσει στν στορικ του στιγμ τν νθρωπο. Εναι Θες γεμτος γπη πο μεριμν γι τ πλσμα του, ρυθμζει κα καθοδηγε τ ζω του, παρεμβανει στς δσκολες ρες του, τ σζει π κινδνους κα περιπτειες, τ περιπει κα τ προστατεει. Η παγρευση, τλος, κφρζει τν πατηση το Θεο, λας, μπροστ στ μγεθος τς γπης, τς λθειας κα τς δυνμεως το Θεο, ν μνει πιστ προσκολλημνος σ᾿ ατν, χωρς ν στρφεται σ λλους ξνους κα λλτριους θεος. Στν πισττητα ατ το λαο πο ρχεται σν συνπεια τς πισττητος το Θεο πρς τ λα, συνπτεται Διαθκη, συμφωνα το Θεο μ τν νθρωπο. «᾿Εγ εμαι κριος Θες, γεμτος πισττητα κα γπη προσττης σας· ν κα σες μενετε πιστο κα φοσιωμνοι στ Νμο μου, θ σς ναδεξω λα μου περιοσιο, κλεκτ μεταξ τν λλων λαν τς γς· θ σς χορηγσω τν λθει μου κα θ σς περιβλω μ τν γπη κα τν προστασα μου». Η Διαθκη πομνως το Θεο μνει ταλντευτη κα σχυρ μνο σ περπτωση κα στ μτρο πο λας τιμ τν πσχεσ του κα μνει κι ατς πιστς στ θλημα το Θεο.

προηγούμενη  επόμενη