ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

πίσω


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Πρόλογος

Οι πηγές της πίστεως 1-12

Ο Χριστιανικός Θεός 13-21

Ο Χριστιανικός Θεός 22-28

Ανθρωπολογία 29-39

Ανθρωπολογία 40-55

Τριαδολογία 56-65

Χριστολογία 66-72

Χριστολογία 73-78

Η Θεοτόκος 79-83

Η Απολύτρωση 84-94

Εκκλησιολογία 95-101

Εκκλησιολογία 102-113

Η Θεία Χάρις 114-121

Η δικαίωση του ανθρώπου 122-132

Η πλήρωση του Ευαγγελικού Νόμου 133-138

Τα μέσα της χάριτος 139-147

Τα μέσα της χάριτος 148-157

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 158-168

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 169-172

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 173-191

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 192-201

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 202-206

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 207-213

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 214-217

Σημειώσεις

ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Πρόλογος

Εισαγωγή

Αρθρον πρώτον

Αρθρον δεύτερον

Αρθρον τρίτον

Αρθρον τέταρτον

Αρθρον πέμπτον

Αρθρον έκτον

Αρθρον έβδομον

Αρθρον όγδοον

Αρθρον ένατον

Αρθρον δέκατον

Αρθρον ενδέκατον

Αρθρον δωδέκατον

Παράρτημα

Εντολή πρώτη

Εντολή δευτέρα

Εντολή τρίτη

Εντολή τετάρτη

Εντολή πέμπτη

Εντολή έκτη

Εντολή εβδόμη

Εντολή ογδόη

Εντολή ενάτη

Εντολή δεκάτη

Υποσημειώσεις

1 - 25

26 - 50

51 - 75

76 - 100

101 - 150

151 - 200

201 - 250

251 - 300

301 - 350

351 - 400

401 - 450

451 - 491

᾿Εντολ τρτη

«Ο λψει τ νομα Κυρου το Θεο σου π ματαίῳ· ο γρ μ καθαρσει Κριος τν λαμβνοντα τ νομα ατο π ματαίῳ».

Οπως γιος κα σεβαστς εναι Θες, λλο τσο γιο κα σεβαστ πρπει ν εναι κα τ νομ του, πο κφρζει τν πειρη οσα κα τς θεες του νργειες. Ο Θες νομοθετε τ σεβασμ το νματς του σν μι πιστοποηση τς σοβαρτητος τς σχσεως πο σφυρηλατε Διαθκη του μ τ λα του. Διτι, που τ νομ του λγιστα διασρεται, κε δν μπορε ν πρχει γπη, σεβασμς κα πισττητα, πτε Διαθκη το Θεο κιβδηλεεται. Στν ντολν παγορεεται «π ματαίῳ», δηλαδ χωρς σοβαρ λγο ναφορ κα χρση το νματος το Θεο, πο εναι τσο συχνς στς σχσεις μεταξ τν νθρπων. Η πρχειρη κα νευ λγου λψη το θεου νματος σημανει λλειψη κτιμσεως κα σεβασμο. Αν συνετς νθρωπος κρβει τ ερ κα τ σι του βαθι μσα στ ψυχ του, δν τ προφρει λγιστα οτε τ διαπομπεει, πσο περισστερο τ πανγιο νομα το Θεο φελει ν κρβει στ βθη τς καρδας του, ν τ τιμ ν σιγ κα ν τ λατρεει! ᾿Απαγορεει Θες κα τιμωρε αστηρ τν πρχειρη χρση το νματς του πο γνεται τσο πιπλαια ετε γι ν δοθε σοβαροφνεια στ λεγμενα τν νθρπων ετε κα ν βεβαιωθε λθεια τν πρξεν τους. ᾿Απαγορεει τν πρχειρο ρκο κα πολ περισστερο τν ψευδορκα, πο εναι διασυρμς τς λθειας το Θεο, σμπτωμα ποταπτητος ψυχς. Η παγρευση τς «π ματαίῳ» λψεως το νματος το Θεο, ξυπακοει φυσικ τ χρησιμοποησ του σ περιπτσεις σοβαρς454 πο νακπτουν στν καθημεριντητα τς νθρπινης ζως. Ο Κριος θ συμπληρσει ργτερα τν Νμο στ σοβαρ ζτημα το ρκου. Αν, τλος, πρχειρη λψη το νματος το Θεο παγορεεται, φανταζμαστε πσο πι πολ ποτρπαιη εναι βλασφημα το γου του νματος, πο εναι σμπτωμα βαθις καθαρσας κα βδελυρτητος ψυχς, στω κι ν ατ γνεται πιπλαια κα μηχανικ. Πς εναι –λθεια– δυνατν βλσφημος ν δε πρσωπο Θεο;

προηγούμενη  επόμενη