ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

πίσω


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Πρόλογος

Οι πηγές της πίστεως 1-12

Ο Χριστιανικός Θεός 13-21

Ο Χριστιανικός Θεός 22-28

Ανθρωπολογία 29-39

Ανθρωπολογία 40-55

Τριαδολογία 56-65

Χριστολογία 66-72

Χριστολογία 73-78

Η Θεοτόκος 79-83

Η Απολύτρωση 84-94

Εκκλησιολογία 95-101

Εκκλησιολογία 102-113

Η Θεία Χάρις 114-121

Η δικαίωση του ανθρώπου 122-132

Η πλήρωση του Ευαγγελικού Νόμου 133-138

Τα μέσα της χάριτος 139-147

Τα μέσα της χάριτος 148-157

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 158-168

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 169-172

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 173-191

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 192-201

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 202-206

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 207-213

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 214-217

Σημειώσεις

ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Πρόλογος

Εισαγωγή

Αρθρον πρώτον

Αρθρον δεύτερον

Αρθρον τρίτον

Αρθρον τέταρτον

Αρθρον πέμπτον

Αρθρον έκτον

Αρθρον έβδομον

Αρθρον όγδοον

Αρθρον ένατον

Αρθρον δέκατον

Αρθρον ενδέκατον

Αρθρον δωδέκατον

Παράρτημα

Εντολή πρώτη

Εντολή δευτέρα

Εντολή τρίτη

Εντολή τετάρτη

Εντολή πέμπτη

Εντολή έκτη

Εντολή εβδόμη

Εντολή ογδόη

Εντολή ενάτη

Εντολή δεκάτη

Υποσημειώσεις

1 - 25

26 - 50

51 - 75

76 - 100

101 - 150

151 - 200

201 - 250

251 - 300

301 - 350

351 - 400

401 - 450

451 - 491

᾿Εντολ τετρτη

«Μνσθητι τν μραν τν σαββτων γιζειν ατν. ξ μρας ργ κα ποισεις πντα τ ργα σου· τ δ μρ τ βδμ σββατα Κυρίῳ τ Θε σου· ο ποισεις ν ατ πν ργον, σ κα υἱός σου κα θυγτηρ σου, πας σου κα παιδσκη σου, βος σου κα τ ποζγιν σου κα πν κτνς σου κα προσλυτος παροικν ν σο. ᾿Εν γρ ξ μραις ποησεν Κριος τν ορανν κα τν γν κα τν θλασσαν κα πντα τ ν ατος κα κατπαυσε τ μρ τ βδμ· δι τοτο ελγησεν Κριος τν μραν τν βδμην κα γασεν ατν».

Κα ντολ ατ ντσσεται στ σειρ τν καθηκντων πο χει νθρωπος πρς τν Θεν· φορ δ στν γιασμ τς μρας τν Σαββτων, πο εναι μρα το Θεο. Κατ᾿ ατν γιορτζει διος Θες. ᾿Αφο σ ξι μρες τελεωσε τ δημιουργικ ργο του κα εδε τι τοτο ταν «καλν», σμφωνο δηλαδ μ τ σχδιο τς δημιουργικς του νργειας, «ξεκουρστηκε» π τν «κπο» τς δημιουργας, ελογντας κα γιζοντας τν μρα τν βδμη. Τν «νπαυση» ατ πρπει ν τν νοσουμε εροπρεπς κα χι στ δικ μας φυσικ μτρα, γιατ Θες, ς τ πλυτο πνεμα, δν κουρζεται σωματικ πως μες ο νθρωποι. Μ τ λξη τς δημιουργας χουμε τν πρτο σαββατισμ (νπαυση) το Θεο. ᾿Αργτερα Χριστς θ τελσει μ τν ταφ του τ δετερο σαββατισμ, μετ τ πρας το λυτρωτικο ργου του, γκαινιζοντας τν μρα τν ᾿Ογδη, τν φθιτο αἰῶνα το Θεο.

Η μρα το Σαββτου, ς γιορτ το Θεο, εναι μρα γα κα ερ. Εναι ξια τιμς κα σεβασμο. Οπως δ, τς μρες μεγλων θνικν κα στορικν γεγοντων τιμον ο νθρωποι μ ργα κα λλες κδηλσεις ορταστικς, τσι κα Θες πιβλλει στ λα του ργα καθολικ κα πλυτη κατ τ δικ του γιορτ. ᾿Απαγορεεται κατ᾿ ατν ργασα σ᾿ λκληρο τ οκογενειακ ερος το λαο. Δν πιτρπεται ν ργζονται ο γονες, τ τκνα, ο πηρτες, τ ζα πο εναι στ δολεψη το νθρπου κα ο προσλυτοι πο μνουν προσωριν κι ργζονται στς βραϊκς οκογνειες.

Η ργα τν Σαββτων δν εναι μα πλ τιμητικ φιρωση στ δημιουργ Θε, μα νμνηση το ργου του, κομμτι το ποου εναι κα νθρωπος, ποος χει τσους λγους ν εχαριστε κα ν δοξζει τν πλαστουργ του· εναι κατ᾿ πκταση κα σεβασμς πρς τν νθρπινη πσταση. Η μρα το Θεο εναι μρα κα το νθρπου. Στν βδοματικ χρνο πο νακυκλνεται συνεχς σημαδεοντας τ ζω το πλσματος, τελευταα μρα πρπει ν εναι νπαυση π κθε δολεψη κα μχθο. Κα χι μονχα σν φραγμς στν πλεονεξα το νθρπου, λλ κα σν εκαιρα νανεσεως τν σωματικν κα ψυχικν του δυνμεων, σν εκαιρα «ναψυχς» κα πιδσεως σ ργα γαθ κα καλλιργειας πνευματικς τς ψυχς.

᾿Αφ᾿ τρου πολ συγκινητικ εναι κα κοινωνικ δισταση τς ντολς, πο τσο πλχερα κφρζει τ δισταση τς γαπητικς πρνοιας το Θεο. Ο Θες δν περιορζει τν ργα μονχα στος γαιοκτμονες κα τς οκογνεις τους, λλ στος πηρτες κα τος μισθωτος προσλυτους κα σ᾿ ατ κμη τ ζα πο διαμαρτρητα δουλεουν γι τ λγο πο χουν νγκη γι ν ζσουν. Ολοι ατο χουν δικαωμα στν νπαυσ τους. Ο νθρωπος δν πρπει ν τος τν στερε, πολ δ λιγτερο ν τος συμπεριφρεται πνθρωπα κα δυναστευτικ.

Στν Κ. Διαθκη τ Σββατο ντικαταστθηκε π τν Κυριακ455, μρα φιερωμνη στν ᾿Ανσταση το Κυρου. Κα κατ᾿ ατν πιβλλεται ργα π τν ᾿Εκκλησα κα τ χριστιανικ πολιτεα. Η Κυριακ εναι γιορτ το Χριστο, στν ποαν νακλ χαρ τς ναστσιμης θεας δξας. Ο χριστιανο πρπει ν τν τιμον κα ν τν γιζουν μσα στ πνεμα τς ψηλς κλσεως κα τς ποστολς τους. Κθε εδους προσβολ τς Κυριακς εναι προσβολ το διου το Χριστο κα τς ᾿Εκκλησας. Περιττ ν πομε, τι κυριτερη κδλωση τιμς τς μρας το Χριστο εναι κκλησιασμς.

προηγούμενη  επόμενη