ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

πίσω


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Πρόλογος

Οι πηγές της πίστεως 1-12

Ο Χριστιανικός Θεός 13-21

Ο Χριστιανικός Θεός 22-28

Ανθρωπολογία 29-39

Ανθρωπολογία 40-55

Τριαδολογία 56-65

Χριστολογία 66-72

Χριστολογία 73-78

Η Θεοτόκος 79-83

Η Απολύτρωση 84-94

Εκκλησιολογία 95-101

Εκκλησιολογία 102-113

Η Θεία Χάρις 114-121

Η δικαίωση του ανθρώπου 122-132

Η πλήρωση του Ευαγγελικού Νόμου 133-138

Τα μέσα της χάριτος 139-147

Τα μέσα της χάριτος 148-157

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 158-168

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 169-172

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 173-191

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 192-201

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 202-206

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 207-213

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 214-217

Σημειώσεις

ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Πρόλογος

Εισαγωγή

Αρθρον πρώτον

Αρθρον δεύτερον

Αρθρον τρίτον

Αρθρον τέταρτον

Αρθρον πέμπτον

Αρθρον έκτον

Αρθρον έβδομον

Αρθρον όγδοον

Αρθρον ένατον

Αρθρον δέκατον

Αρθρον ενδέκατον

Αρθρον δωδέκατον

Παράρτημα

Εντολή πρώτη

Εντολή δευτέρα

Εντολή τρίτη

Εντολή τετάρτη

Εντολή πέμπτη

Εντολή έκτη

Εντολή εβδόμη

Εντολή ογδόη

Εντολή ενάτη

Εντολή δεκάτη

Υποσημειώσεις

1 - 25

26 - 50

51 - 75

76 - 100

101 - 150

151 - 200

201 - 250

251 - 300

301 - 350

351 - 400

401 - 450

451 - 491

᾿Εντολ κτη

«Ο μοιχεσεις».

Η μοιχεα εναι σαρκικ ξωσυζυγικ σχση, προσβλητικ τς οκογενειακς τιμς το πλησον. Εναι μεγλο μρτημα, βαρτητα το ποου εναι εθως νλογη πρς τ βαρτητα τς συζυγικς τιμς, πο εναι συνεκτικς στς μις σωστς κα καθωσπρπει οκογνειας. Η συζυγικ πστη εναι κφραση τς γπης, τς πισττητος κα το σεβασμο πο διακρατε τος συζγους σ μι ντητα ρμονας κα μοιβαας φοσισεως, ποα συντηρε τν οκογενειακ δεσμ κα τν νυψνει σ σβια σχση κτω π τν ελογα κα τ πνεμα το Θεο. Η μοιχεα καταστρφει τ δεσμ ατ. Εναι βναυση προσβολ τς προσωπικτητος το τς συντρφου, καταπτηση τν ρκων πστεως κα διασυρμς τς ερτητος το γαμικο δεσμο. Ο μοιχς δικε τ σντροφο μλος, προσβλλοντας τν γπη κα τ σεβασμ πο δικαιωματικ το νκουν. Προσβλλει τν οκογνεια τν ποαν οσιαστικ διαλει μ τν νρμοστη διαγωγ του, διασροντας συγχρνως κα τ λοιπ μλη της. Κα πειδ οκογνεια εναι τ ζωτικ κτταρο τς κοινωνας, μοιχς δικε κατ᾿ πκταση κα τν κοινωνα, διαλοντς την στ μτρο τς προσωπικς του συμμετοχς κα εθνης. Τλος μοιχς προσβλλει κα τν διο τν Θε, πο εναι φυσικς νομοθτης το γμου, τν ποον θσπισε γι τ συμπλρωση τς προσωπικτητος το νθρπου κα τ διαινιση το εδους.

Η μοιχεα, ποα εναι πρξενος κα πολλν λλων κακν, εναι μρτημα θανσιμο, πο δηγε τν νθρωπο στν αἰώνια ποκοπ του π τν Θε. ᾿Επειδ δ προσβλλει κα τν κοινωνικ θεσμ, ποτελε γκλημα τ ποο τιμωρε κα νμος τν νθρπων. Ο παλαις Νμος τιμωροσε τος μοιχος μ λιθοβολισμ462. Ο Σωτρ τ μοιχεα τ θερησε ς τ μνο λγο διαλσεως το γμου463. Στ συνχεια θ δομε πς Κριος συνεπλρωσε τν παγρευση ατ το Νμου.

προηγούμενη  επόμενη