ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

πίσω


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Πρόλογος

Οι πηγές της πίστεως 1-12

Ο Χριστιανικός Θεός 13-21

Ο Χριστιανικός Θεός 22-28

Ανθρωπολογία 29-39

Ανθρωπολογία 40-55

Τριαδολογία 56-65

Χριστολογία 66-72

Χριστολογία 73-78

Η Θεοτόκος 79-83

Η Απολύτρωση 84-94

Εκκλησιολογία 95-101

Εκκλησιολογία 102-113

Η Θεία Χάρις 114-121

Η δικαίωση του ανθρώπου 122-132

Η πλήρωση του Ευαγγελικού Νόμου 133-138

Τα μέσα της χάριτος 139-147

Τα μέσα της χάριτος 148-157

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 158-168

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 169-172

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 173-191

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 192-201

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 202-206

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 207-213

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 214-217

Σημειώσεις

ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Πρόλογος

Εισαγωγή

Αρθρον πρώτον

Αρθρον δεύτερον

Αρθρον τρίτον

Αρθρον τέταρτον

Αρθρον πέμπτον

Αρθρον έκτον

Αρθρον έβδομον

Αρθρον όγδοον

Αρθρον ένατον

Αρθρον δέκατον

Αρθρον ενδέκατον

Αρθρον δωδέκατον

Παράρτημα

Εντολή πρώτη

Εντολή δευτέρα

Εντολή τρίτη

Εντολή τετάρτη

Εντολή πέμπτη

Εντολή έκτη

Εντολή εβδόμη

Εντολή ογδόη

Εντολή ενάτη

Εντολή δεκάτη

Υποσημειώσεις

1 - 25

26 - 50

51 - 75

76 - 100

101 - 150

151 - 200

201 - 250

251 - 300

301 - 350

351 - 400

401 - 450

451 - 491

᾿Εντολ βδμη

«Ο φονεσεις».

Αν μοιχεα εναι προσβολ τς συζυγικς τιμς, φνος εναι κατλυση τς διας τς ζως. Εναι μρτημα μεγαλτερο τς μοιχεας, στ μτρο πο ζω εναι τ ψιστο φυσικ γαθ, πο μπορε ν χει νθρωπος π τς γς. Εναι κα ατς δικα πρς τ συννθρωπο, τν κοινωνα κα τν Θε, ποος εναι δωρεοδτης τς ζως. Ο σκεμμνος διατερα φνος προδδει φση γρια, φαγωμνη π τ μσος κα τν μπθεια, ψυχ δουλωμνη στν κακουργα το δαιμονικο πνεματος. Εναι τ θλιβερτερο σμπτωμα τς μαρτας, πως τ βλπουμε στ φονικ χρι το Κϊν, πο φορτισμνο μ γριο θυμ κα σκοτειν ζλεια, σκτωσε τν δελφ του464, γεμζοντας π ττε μ αματα τ γ. Ο φνος εναι καταστροφ κα φανισμς τς πρξεως, μαρτα στν εδεχθστερ της μορφ. Σ καθολικ συλλογικ μεγθυνση μετατρπει σ κλαση τ γ. Τ σπερει μ καταστροφς κα χαλσματα, τ γεμζει μ πνο κα δκρυα. Ο πλεμος στ στυγν κα ποτρπαιο μεγαλεο του!

Η ζω εναι πρτατο δρο Θεο. Καννας δν μπορε ν τν φαιρσει. Θ τν πρει μονχα ατς πο τν δωσε. Η εθανασα δν μπορε ν χει ρεσματα στ Νμο το Θεο. Εναι φνος, στω κι ν χει πολλ λαφρυντικ. Πολ δ περισστερο ατοκτονα, πο εναι γκλημα χειρτερο π τ φνο, γιατ δν εναι μνο ατοπροαρετη φαρεση το δρου τς φυσικς ζως, λλ κα φαρεση τς αἰώνιας ζως τς ψυχς. Στ ατ μτρο κα μβρυοκτονα εναι πρξη στυγητ κα ποτρπαιη, ς κατλυση τς ζως στ πρτο της τρυφερ ξεκνημα!

Ο φνος, ς τ μγιστο ντικοινωνικ κακ, τιμωρεται αστηρ κα π τν νθρπινο νμο. Ο παλαις Νμος το Θεο τιμωροσε τος φονες μ θνατο, φθνοντας σ σημεο ν τιμωρε μ τ διο μτρο (μ λιθοβολισμ) κα τ ζα, στς περιπτσεις πο ατ τχαινε ν σκοτσουν νθρωπο465. Ο Νμος τς χριτος θ συμπληρσει τν παλαι Νμο κα στ σημεο ατ.

προηγούμενη  επόμενη