ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

πίσω


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Πρόλογος

Οι πηγές της πίστεως 1-12

Ο Χριστιανικός Θεός 13-21

Ο Χριστιανικός Θεός 22-28

Ανθρωπολογία 29-39

Ανθρωπολογία 40-55

Τριαδολογία 56-65

Χριστολογία 66-72

Χριστολογία 73-78

Η Θεοτόκος 79-83

Η Απολύτρωση 84-94

Εκκλησιολογία 95-101

Εκκλησιολογία 102-113

Η Θεία Χάρις 114-121

Η δικαίωση του ανθρώπου 122-132

Η πλήρωση του Ευαγγελικού Νόμου 133-138

Τα μέσα της χάριτος 139-147

Τα μέσα της χάριτος 148-157

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 158-168

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 169-172

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 173-191

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 192-201

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 202-206

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 207-213

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 214-217

Σημειώσεις

ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Πρόλογος

Εισαγωγή

Αρθρον πρώτον

Αρθρον δεύτερον

Αρθρον τρίτον

Αρθρον τέταρτον

Αρθρον πέμπτον

Αρθρον έκτον

Αρθρον έβδομον

Αρθρον όγδοον

Αρθρον ένατον

Αρθρον δέκατον

Αρθρον ενδέκατον

Αρθρον δωδέκατον

Παράρτημα

Εντολή πρώτη

Εντολή δευτέρα

Εντολή τρίτη

Εντολή τετάρτη

Εντολή πέμπτη

Εντολή έκτη

Εντολή εβδόμη

Εντολή ογδόη

Εντολή ενάτη

Εντολή δεκάτη

Υποσημειώσεις

1 - 25

26 - 50

51 - 75

76 - 100

101 - 150

151 - 200

201 - 250

251 - 300

301 - 350

351 - 400

401 - 450

451 - 491

᾿Εντολ δεκτη

«Οκ πιθυμσεις τν γυνακα το πλησον σου. Οκ πιθυμσεις τν οκαν το πλησον σου οτε τν γρν ατο οτε τν παδα ατο οτε τν παιδσκην ατο οτε το βος ατο οτε το ποζυγου ατο οτε παντς κτνους ατο οτε σα τ πλησον σου στν».

Ο Νμος δ σκβει βαθτερα στ σωτερικ βθος τν νθρπων. Δν παγορεει πλς τν ξωτερικ πρξη, λλ εσχωρε στ σωτερικ τς ψυχς, γι ν συναντσει κε κα παγορεσει τν πιθυμα, πο εναι ρζα κθε κακς πρξεως. Τ διο θ κνει ργτερα κα Σωτρ στ δαφος τς Νας Διαθκης. Θ καταδικσει τν νοχη πιθυμα, π τν ποαν τροφοδοτεται κθε προσβολ τς οκογενειακς τιμς το πλησον.

Τ περιεχμενο τς ντολς ατς βρσκεται σ μεσο συσχετισμ μ τν παγρευση τς κλοπς πο νομοθετε γδη ντολ. «Οχι πλς δν θ κλψεις, λλ κα δν θ πιθυμσεις ,τι νκει στν πλησον σου. Δηλαδ δν θ πιθυμσεις –μ σκοπ ν θελσεις ν κνεις δικ σου– τ γυνακα το διπλανο σου, τ σπτι του, τ χωρφι του, τν πηρτη του, τν πηρτρι του, τ βδι του, τν νο του κα γενικς κθε ζο πο εναι διοκτησα του». Η νοχη πιθυμα, δως ταν χρονσει στ ψυχ, θ βρε κποτε διξοδο στε ν μετουσιωθε σ πρξη, μ λες τς συνπειες κα τ τραγικ της ποτελσματα. Γνωρζουμε δ πσο κριβ κστισε στ συνετ κατ τ λλα Δαβδ νοχη πιθυμα τς ραας συζγου νς π τος ξιωματικος του, πκτηση τς ποας τν δγησε σ διπλ γκλημα469 (μοιχεα κα φνο!). Κα εναι μν δσκολο ν κυριαρχσει κανες στς πονηρς κα νοχες πιθυμες του. Ομως ατς εναι μνος σφαλς τρπος θωρακσεως το νθρπου στς τσες πιθσεις κα πιβουλς πο γνονται κατ το πλησον, ο ποες δηλητηριζουν τς δελφικς σχσεις τν νθρπων κα σωρεουν τσα δειν στν κοινωνικ τους συμβωση.

Ο ντολς το Μωσαϊκο Νμου, πως πι πνω τς εδαμε, κφρζουν μ λγια πλ τν λθεια το Θεο κα το νθρπου. Ο Θες τς Π. Διαθκης εναι δημιουργς το κσμου κα το νθρπου, πατρας γεμτος στοργ κα γπη πρς τ πλσματ του, κα νομοθτης γιος, το ποου ο ντολς ποβλπουν στ σωστ τοποθτηση το πλσματος στ κορυφαα ζητματα τς πρξεως κα τν ετυχα του. Ο νθρωπος φ᾿ τρου πο βγκε π τ χρια το Θεο, πρχει ληθιν στ μτρο πο εναι κτισμνος στ θλημα κα τν λθεια το πλστη του. Στν νθρωπο πρχει οσιαστικ Θες. Η ψυχ του εναι εκνα το πλαστουργο της, στν ποαν λμπουν ο χαρακτρες το θεου ρχετπου της. Ο νθρωπος συγγενεει μ τν Θε κα κ το λγου ατο εναι ν ξιο κα σεβαστ. ᾿Εν τοτοις πτση του στν μαρτα μαρωσε τν μορφη φση του κα τν πομκρυνε π τν κτστη του, μ συνπεια ν περιλθει στ δυστυχα κα τν σχατη ξαθλωση.

Ο Νμος προσπαθε ν βοηθσει τν νθρωπο ν σταθε στν λθει του κα ν ζσει ετυχισμνος στ ζω του. Ατ θ γνει πρτιστα μ τν ρθ τοποθτηση κα τ σωστ σχση του μ τν Θε. Πρπει ν᾿ ποφεγει τν εδωλολατρα πο εναι τ μγιστο μρτημα, γιατ εναι ρνηση το Θεο, στν ποαν πρχει θνατος. Οταν δ γαπ κα λατρεει ληθιν τν Θε, θ δημιουργσει ατματα κα τ σωστ σχση του μ τ συννθρωπο. Θ τν βλπει σν παιδ το Θεο, δελφ, εκνα Θεο. Θ βλπει σ᾿ ατν τν διο τν αυτ του. Επομνως δν θ τν βλψει. Δν θ πλξει τν ξιοπρπεια κα τν τιμ του, δν θ φαιρσει τ ζω κα τν περιουσα του οτε κα θ κοιτξει μ νοχη πιθυμα τ γαθ του. Η παγρευση τς ντολς ποσκοπε στ διατρηση ερηνικν σχσεων στν κοινωνικ συμβωση τν νθρπων, πργμα πο στν ποχ πο δθηκε σμαινε πολλ. Βεβαως λεπττερες κα πνευματικτερες διεισδσεις δν μποροσε ν κνει παλαις Νμος, διτι ποχ πο δθηκε δν ταν κμη ριμη. Ατ θ τ κνει ργτερα Νμος τς χριτος, πο θ δοθε στ πρσωπο το Κυρου μν ᾿Ιησο Χριστο. Τν Νμο ατ θ τν δομε περιληπτικ στ συνχεια.

προηγούμενη  επόμενη