ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

πίσω


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Πρόλογος

Οι πηγές της πίστεως 1-12

Ο Χριστιανικός Θεός 13-21

Ο Χριστιανικός Θεός 22-28

Ανθρωπολογία 29-39

Ανθρωπολογία 40-55

Τριαδολογία 56-65

Χριστολογία 66-72

Χριστολογία 73-78

Η Θεοτόκος 79-83

Η Απολύτρωση 84-94

Εκκλησιολογία 95-101

Εκκλησιολογία 102-113

Η Θεία Χάρις 114-121

Η δικαίωση του ανθρώπου 122-132

Η πλήρωση του Ευαγγελικού Νόμου 133-138

Τα μέσα της χάριτος 139-147

Τα μέσα της χάριτος 148-157

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 158-168

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 169-172

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 173-191

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 192-201

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 202-206

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 207-213

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 214-217

Σημειώσεις

ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Πρόλογος

Εισαγωγή

Αρθρον πρώτον

Αρθρον δεύτερον

Αρθρον τρίτον

Αρθρον τέταρτον

Αρθρον πέμπτον

Αρθρον έκτον

Αρθρον έβδομον

Αρθρον όγδοον

Αρθρον ένατον

Αρθρον δέκατον

Αρθρον ενδέκατον

Αρθρον δωδέκατον

Παράρτημα

Εντολή πρώτη

Εντολή δευτέρα

Εντολή τρίτη

Εντολή τετάρτη

Εντολή πέμπτη

Εντολή έκτη

Εντολή εβδόμη

Εντολή ογδόη

Εντολή ενάτη

Εντολή δεκάτη

Υποσημειώσεις

1 - 25

26 - 50

51 - 75

76 - 100

101 - 150

151 - 200

201 - 250

251 - 300

301 - 350

351 - 400

401 - 450

451 - 491

Μοιχεα

«᾿Ακοσατε τι επθηκε στος ρχαους ‘όὐ μοιχεσεις’’. ᾿Εγ δ σς λγω τι κθε νας πο βλπει νοχα τ γυνακα (δηλαδ μ πιθυμα ν συνευρεθε μαζ της), δη τν μοχευσε σωτερικ στν καρδα του. ᾿Εν δ τ δεξι σου μτι σ σκανδαλζει (στν παραβολικ λγο δεξι μτι εναι κποιο πολ κοντιν πρσωπο, το ποου πιθυμα μπορε ν μς δηγσει σ μαρτα), βγλε το π πνω σου κα πτα το μακρι (δηλαδ κψε σχσεις μαζ του). Διτι σ συμφρει ν χαθε να π τ μλη σου, παρ ν τ διατηρσεις κα ν ριχτε λο σου τ σμα στ γεννα (στν κλαση). Κα ἐάν τ δεξι σου χρι σ σκανδαλζει (γνεται φορμ ν μαρτσεις), κψε το κα πταξ το μακρι» κ.λπ.

Παρλληλα μ τ φνο Χριστς νομοθετε κα γι τ μοιχεα. Ο παλαις Νμος παγρευε γενικ τ μοιχεα· «ο μοιχεσης». Κατεδκαζεν μως –πως κα στ φνο– τν ξωτερικ πρξη, χωρς ν ρευν τ σωτερικ βθος της, ν ζητ τος λγους ο ποοι δηγον σ᾿ ατν. ᾿Αντθετα Χριστς σκβει βαθι, ρευνντας τ ατια πο δηγον στ θανσιμο ατ μρτημα. Ως βασικ δ ατιο πισημανει τν νοχη πιθυμα. Αν καρδι το νθρπου εναι καθαρ π πιθυμες πονηρς, νθρωπος δν θ καταλξει στ μοιχεα. ᾿Αντθετα, ν πιθυμα προσβλει σωτερικ τν καρδι κα δν ποκρουστε γκαιρα λλ χρονσει σ᾿ ατν πισπμενη τν σωτερικ το νθρπου συγκατθεση, πρξη χει δη συντελεστε στ σωτερικ βθος τς ψυχς του, πργμα πο κυρως βαρνει στν κτμηση το Θεανθρπου. Η ξωτερκευσ της εναι ζτημα τς πρτης εκαιρας, τς πρτης κατλληλης στιγμς. Η κρση φυσικ το Κυρου εναι πολ σκληρ γι τ συνηθισμνα μτρα το νθρπου, ποος μαστιγνεται γρια π κθε εδους προκλητικ ρεθσματα σ μι κοινωνα τσο νθικη κα κραυγαλα προκλητικ. Ποις μπορε τχα ν σχυριστε, τι παραμνει καψλιστος δεοντας στ πυρωμνο καμνι τς σρκας, πο νβει πταπλασως ασθησιακ ξαψη νς κσμου πο χει νυψσει τ σξ σ πρτατη θετητα; Κα μως ατ εναι τ δεδες τς εαγγελικς νομοθεσας· καθαρτητα τς καρδας π κθε νοχη πιθυμα. Περιττν ββαια ν τονσουμε, τι γι ν φθσει κανες στ μτρα τς εαγγελικς ατς καθαρτητος, χει νγκη π πμονο κα πμοχθο πνευματικ γνα. Κυρως πρπει ν εναι προσεκτικς, ν ποφεγει πιμελς τς στες τς σαρκικς μολνσεως, ν πομακρνεται π πρσωπα τ ποα μπορε ν τν δηγσουν σ σκνδαλο, στω κι ν ατ εναι γνριμα κα γαπητ. Διτι εναι προτιμτερο ν διαλσει κανες μι πικνδυνη γνωριμα, παρ διατηρντας την ν πσει στν μαρτα κα ν χσει στ τλος τν ψυχ του.

προηγούμενη  επόμενη

Για ενημέρωση σχετικά με τα νέα, τις εκδηλώσεις, τις εκδόσεις και το έργο μας παρακαλούμε συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία. Για τους όρους προστασίας δεδομένων δείτε εδώ.