|
|
|
ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ |
|
|
|
Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος
Τα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος για το έτος 2023 είναι αφιερωμένα σε ανάμνηση της Ευρέσεως της Ιεράς Εικόνος του Ευαγγελισμού της Μεγαλόχαρης Τήνου, επί τη συμπληρώσει 200 ετών από της ευρέσεως Αυτής.
Σχ. 14Χ21, Σελ. 1356, Τιμ. 32€. |
|
|
|
|
|
Επετηρίδα 2023
Η Επετηρίδα του 2023 περιέχει το εορτολόγιο του έτους, σημειωματάριο, τηλεφωνική ατζέντα, τις περιόδους νηστείας και χρήσιμες εκκλησιαστικές πληροφορίες. Το φετινό εγκόλπιο είναι αφιερωμένο σε 12 νεοφανείς Αγίους του εικοστού αιώνα.
Σχ. 9Χ14, Τιμ. 2€.
Ημεροδείκτης 2023
Ο Ημεροδείκτης τοίχου περιέχει εορτολόγιο του έτους 2023 και μηνύματα για την εορτή κάθε ημέρας ή θέματα που αφορούν τη χριστιανική ζωή. Ο ημεροδείκτης κοσμείται με ωραιότατη φορητή εικόνα του Ιησού Χριστού, Παντοκράτορα, ευλογούντος δια της δεξιάς χειρός και κρατούντος Ιερόν Ευαγγέλιον.
Σχ. 21Χ29, Τιμ. 4€.
|
|
|
|
|
|
Μεθ ’ ημών ο Θεός ως φιλάνθρωπος, Τότε-Τώρα-Πάντοτε
Χαραλάμπους Σωτηρόπουλου, Ομοτ. Καθηγ. Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ
Μία συνοπτική και εμπεριστατωμένη έκθεση της Ορθοδόξου Σωτηριολογίας, στην οποία εκτίθενται οι τρεις σωτηριολογικές περίοδοι της ανθρωπίνης φύσεως διά του προαιωνίου σχεδίου του Θεού. Στην α΄ ἑνότητα ο καταξιωμένος θεολόγος αναφέρεται στην προαιώνια βουλή του Θεού για τη σωτηρία του ανθρώπου, στη β΄ στην αξία της σαρκώσεως του Υιού και Λόγου του Θεού, το σωτήριο για τον άνθρωπο έργο του καθ’ όλον τον επίγειο βίο του, τα άγια Πάθη και την Ανάσταση Αυτού, ενώ στην γ΄ ενότητα αναλύει την μεσιτεία του Θεανθρώπου με την εις τους ουρανούς Ανάληψή Του και την ανύψωση της ανθρωπότητας διά της κατά χάριν ενώσεώς της με τη Θεότητα στο πρόσωπο του Θεανθρώπου.
Σχ. 14Χ24, Σελ. 168, Τιμ. 7€. |
|
|
|
|
|
Μικρασιατική Εκστρατεία
Ημερολόγιον του Μητροπολίτου Εδέσσης και Πέλλης Διονυσίου (†)
Με την ευκαιρία της συμπληρώσεως εκατό ετών από την Μικρασιατική καταστροφή, κατόπιν προτάσεως του Σεβ. Μητροπολίτου Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ και Συνοδικής Αποφάσεως, η Αποστολική Διακονία εξέδωσε το Ημερολόγιο του αειμνήστου Μητροπολίτου Εδέσσης και Πέλλης Διονυσίου Παπανικολόπουλου, ο οποίος συμμετείχε στους Βαλκανικούς Πολέμους και στην Μικρασιατική εκστρατεία ως στρατιωτικός ιερέας. Το ημερολόγιο καλύπτει το χρονικό διάστημα μεταξύ 24 Σεπτεμβρίου και 31 Δεκεμβρίου 1921, στη διάρκεια του οποίου ο Διονύσιος διακονούσε ως στρατιωτικός ιερέας στη Μεραρχία της Μαγνησίας, με έδρα την Νικομήδεια της Μ. Ασίας. Στις σελίδες του αποτυπώνονται η θρησκευτική ευλάβεια των στρατιωτών, η μετοχή τους στη λειτουργική ζωή της Εκκλησίας, το ανδρείο φρόνημά τους και η φιλοπατρία τους, στοιχεία που εμφύσησαν τα κατορθώματά τους στα πεδία των μαχών και την προέλασή τους μέχρι τα βάθη της Ανατολίας. Μία ανεκτίμητη ιστορική πηγή για το ακμαίο ηθικό του Ελληνισμού ολίγο προ του ξεριζωμού του από τις πατρογονικές εστίες.
Σχ. 16Χ23 ( σκληρόδετο), Σελ. 384, Τιμ. 15€.
|
|
|
|
|
ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ |
|
|
|
Ναοί, Μονές και ευαγή Ιδρύματα της Βασιλίδος Κωνσταντινουπόλεως
Raymond Janin
Οι εκδόσεις της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων παρουσιάζουν στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό το μοναδικό και μεγαλειώδες έργο του Γάλλου Βυζαντινολόγου και Αρχαιολόγου Raymond Janin (1882-1972) μεταφρασμένο από την γαλλική. Πρόκειται για το πρώτο έργο στην παγκόσμια βιβλιογραφία που καταγράφει την ιστορία των ιερών Τόπων της Πόλης, η οποία συνδέθηκε με τη δόξα, τη χαρά, την πίστη και την ελπίδα του Γένους. Μέσα από τις σελίδες του έργου αναδεικνύεται η Βασιλίδα των πόλεων, η πόλη του Μεγάλου Κωνσταντίνου, η Παναγιοσκέπαστη Βασιλεύουσα ως ιερότητα και κάλλος πνευματικό. Το δίτομο έργο κοσμείται από μοναδικού κάλλους εικόνες, σχέδια και μινιατούρες.
|
|
Α΄ Τόμ.
Σχ. 21Χ29, Σελ. 528, Τιμ. 35€. |
Β΄Τομ.
Σχ. 21Χ29, Σελ. 512, Τιμ. 35€. |
|
|
|
|
|
|
Αθηναγόρας- Clément.
Ένας Πατριάρχης και ένας Καθηγητής
μεταξύ των εθνικισμών και της παγκοσμιοποίησης
Andrea Riccardi
μετάφραση: Δημήτρης Κεραμιδάς
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας είναι ο κεντρικός πρωταγωνιστής της ανά χείρας μεταφρασμένης μελέτης του Ιταλού ιστορικού Andrea Riccardi «Αθηναγόρας- Clément, ένας Πατριάρχης και ένας καθηγητής μεταξύ των εθνικισμών και της παγκοσμιοποίησης». Οι συνομιλίες στο Φανάρι το καλοκαίρι του 1968 με τον έτερο πρωταγωνιστή του βιβλίου, τον Γάλλο θεολόγο Olivier Clément (1921-2009), από τις οποίες προέκυψε το Dialogues avec le patriarche Athenagoras (1969), προσφέρουν στον Riccardi την αφορμή να αναλύσει την κοινωνική, διαχριστιανική και πολιτισμική ατμόσφαιρα της εποχής στην οποία διεξήχθησαν.
Σχ. 14Χ24, σελ. 352, Τιμή : 10 €.
|
|
|
|
|
|
Η αγία Αικατερίνη και η Αίγυπτος
Αθηνάς Ντάσιου-Γιάννου
Ο βίος της μεγαλομάρτυρος αγίας Αικατερίνης, το μαρτύριο της και οι ιδιαίτερες μνήμες και σχέσεις που έχουν οι Έλληνες με την Αίγυπτο.
Σελ. 56, Σχ. 18Χ24, Τιμ.: 6€. |
|
|
|
|
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ |
|
|
|
†25 Νοεμβρίου 2022
Μνήμη Αγίας Αικατερίνης Μεγαλομάρτυρος
Θυγατέρα του έπαρχου της Αιγύπτου Κώνστα, έζησε στην Αλεξάνδρεια, κέντρο πολιτισμού και γνώσης της οικουμένης, επί Αυτοκράτορα Μαξεντίου. Έλαβε πλούσια μόρφωση στη φιλοσοφία και τη ρητορική, ενώ διακρινόταν για την φιλομάθειά της και το χάρισμα του λόγου. Κατόπιν παροτρύνσεως της κρυπτοχριστιανής μητέρας της και μετά από όραμα στο οποίο είδε την Παναγία και τον Χριστό βαφτίστηκε χριστιανή και αφιέρωσε τη ζωή της στη διάδοση του λόγου της αληθείας.
Όταν με αφορμή μια ειδωλολατρική εορτή ο Αυτοκράτορας Μαξέντιος επισκέφτηκε την Αλεξάνδρεια δεν δίστασε να κηρύξει απηνείς διωγμούς κατά των πολυπληθών χριστιανών της περιοχής, υποβάλλοντάς τους σε φρικτά βασανιστήρια και εκτελέσεις. Τότε η Αγία Αικατερίνη παρουσιάστηκε ενώπιον του Αυτοκράτορα Μαξεντίου ψέγοντάς τον για την επιδειχθείσα σκληρότητα κατά των χριστιανών, ενώ ομολόγησε με παρρησία την πίστη της στον Χριστό. Ο έκθαμβος από το φυσικό κάλλος της και τον χαρισματικό της λόγο Μαξέντιος προσπάθησε να την μεταπείσει και να επιστρέψει στην πάτρια ειδωλολατρική θρησκεία, καλώντας μάλιστα 50 από τους ικανότερους ρήτορες και φιλόσοφους της αυτοκρατορίας για τον σκοπό αυτό. Το αποτέλεσμα όμως των συζητήσεων της Αγίας μαζί τους ήταν αναπάντεχο, αφού όλοι μετεστράφησαν στον χριστιανισμό, γεγονός που εξόργισε τόσο τον Αυτοκράτορα, που διέταξε την θανάτωσή τους. Προσπάθησε να μεταπείσει την Αγία τάζοντάς της πλούτη και δόξα, η επίμονη όμως άρνησή της τον εξόργισε και διέταξε τον βασανισμό και την άμεση φυλάκισή της. H φήμη που απλώθηκε σε ολόκληρη την πόλη για την σοφή και θαρραλέα ομολογήτρια της πίστεως έκανε την γυναίκα του αυτοκράτορα να την επισκεφτεί στην φυλακή με μία κουστωδία διακοσίων ακολούθων. Η Αγία Αικατερίνη τους κήρυξε την αλήθεια του Ευαγγελίου κάνοντας την αυτοκράτειρα και τη κουστωδία της να μεταστραφούν στον χριστιανισμό. Τότε ο Αυτοκράτορας εξοργισμένος διέταξε τον βασανισμό και τη θανάτωσή της σε τροχό βασανιστηρίων, φονικό όργανο το οποίο διαλύθηκε μόλις το πλησίασε η Αγία. Βλέποντας το θαύμα αυτό η γυναίκα του Αυτοκράτορα και οι ακόλουθοι της ομολόγησαν δημοσίως την πίστη τους στον Χριστό και αποκεφαλίστηκαν. Ο Αυτοκράτορας σε μια τελευταία προσπάθεια να την μεταπείσει, τη ζήτησε σε γάμο, όταν όμως η Αγία του απάντησε ότι είναι αφιερωμένη στο Χριστό, αποκεφαλίσθηκε προσευχόμενη. Η μαρτυρικός θάνατος της Αγίας Αικατερίνης έγινε το 304 μ.Χ., σε ηλικία μόλις 18 ετών.
|
|
|
|
|
ΑΡΘΡΟ |
|
|
|
Ἡ ἰδιαίτερη σχέση τῆς Ρωσίας μέ τή Μικρασιατική καταστροφή
Ὁμ . Καθηγητής ΕΚΠΑ Βλ. Ἰ. Φειδᾶς
1.Ὁ λόγος τῆς Μικρασιατικῆς ἐκστρατείας
Ἡ Μικρασιατική καταστροφή τοῦ Ἑλληνισμοῦ, στή συγκεκριμένη μάλιστα χρονική καί διεθνῆ συγκυρία, θά ἦταν ἀδιανόητη ἀκόμη καί ὡς μία ἁπλῆ ὑπόθεση ἐργασίας, ἀφ’ἑνός μέν γιατί μετά τούς δύο νικηφόρους καί σαφῶς εὐνοϊκούς γιά τήν Ἑλλάδα Βαλκανικούς πολέμους (1912, 1913). Οἱ συγκυρίες αὐτές ἦσαν ὁπωσδήποτε ἐπαχθεῖς γιά τήν Τουρκία, ἀφ’ἑτέρου δέ γιατί οἱ νικήτριες Μεγάλες Δυνάμεις εἶχαν ἤδη ἐνοχληθῆ ὑπό τήν αὐθαίρετη καί ἀσυνεπῆ στάση τόσο τῆς Ρωσίας, ὅσο καί τῆς Τουρκίας στον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο (1914-1918), μέ τίς γνωστές μάλιστα αὐστηρές καί ἐπαχθεῖς συνέπειες, ὅπως αὐτές ἐκφράσθηκαν σαφῶς στή Συνθήκη τῶν Σεβρῶν (1920).
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
|
|
|
|
|
ΑΦΙΕΡΩΜΑ |
|
|
|
|
|
|
1922-2022 Μνημη και ευθυνη |
|
|
|
|
|
|