|
|
|
ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ |
|
|
|
Καινοδιαθηκικά - Κηρύγματα στα Ευαγγελικά και Αποστολικά αγιογραφικά αναγνώσματα
Μητροπολίτου Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερωνύμου
Γραπτά κηρύγματα στα αποστολικά και στα ευαγγελικά αναγνώσματα, συνταχθέντα υπό του Μητροπολίτου Λαρίσης κατά τη διετία 2015 - 2016, διάστημα κατά το οποίο διετέλεσε υπεύθυνος συντάξεως του εβδομαδιαίου εντύπου «Φωνή Κυρίου». Ένα απαραίτητο βοήθημα για το Χριστεπώνυμο πλήρωμα που επιθυμεί να εμβαθύνει στον ευαγγελικό λόγο και να εφαρμόσει τις αρχές του στην καθημερινότητα.
Σχ. 14Χ21, Σελ. 454, Τιμ. 12€.
|
|
|
|
|
|
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Η ζωή του - Η δράση του - Οι συγγραφές του - Η σκέψη του - Η προσφορά του - Η μεγαλοσύνη του
Στυλιανού Γ.Παπαδόπουλου, Ομοτ. Καθηγητού Πανεπιστημίου Αθηνών
Η Αποστολική Διακονία με μεγάλη ευαρέσκεια προβαίνει στην εκ νέου επιμελημένη επανέκδοση του έργου του διακεκριμένου Πατρολόγου Καθηγητού, μακαριστού Στυλιανού Παπαδόπουλου, στο οποίο αναδεικνύεται η προσωπικότητα, η θεολογία και το πλούσιο ποιμαντικό έργο του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου. Ως Πατέρας της Εκκλησίας μας και οικουμενικός διδάσκαλος κατέστη διαχρονικός πνευματικός καθοδηγητής, ο οποίος συνεχίζει να ακτινοβολεί και να μας προσκαλεί στο συμπόσιο της εν Χριστώ πίστεως. Η παρούσα έκδοση φιλοδοξεί στην ευρύτερη προβολή του ορθοδόξου βιωματικού φρονήματος του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου στο χριστεπώνυμο πλήρωμα.
Σχ. 17Χ24, Σελ. 544, Τιμ. 18€.
Δείτε απόσπασμα του έργου |
|
|
|
|
|
Η Παλαιά Διαθήκη κατά τους Ο΄
Η αρχαιότερη και πληρέστερη μετάφραση της Π. Διαθήκης, αυτή των Ο΄, σε επανέκδοση, αναθεωρημένη ως προς τα τυπογραφικά αβλεπτήματα.
Σχ. 14Χ21, Σελ. 1632, Τιμ. 26€. |
|
|
|
|
|
Αναζητώντας την αλήθεια
Επισκόπου Σωτηρίου Τράμπα (†), Μητροπολίτου Πισιδίας
Το παρόν βιβλίο έχει στόχο να απαντήσει σε απορίες και πνευματικής φύσεως προβληματισμούς που αντιμετωπίζει ο πιστός στην καθημερινή του ζωή. Να απαντήσει στις πνευματικές αναζητήσεις του σύγχρονου ανθρώπου που ψάχνει για το βαθύτερο νόημα και σκοπό της ζωής του. Να απαντήσει σε ερωτήματα εκπαιδευτικών που το έργο τους περνάει μέσα από την καθημερινή τους επαφή με παιδιά σε εκπαιδευτικά ιδρύματα. Να λύσει απορίες γονέων που επιθυμούν ένα σωστό παιδαγωγικό ρόλο μέσα στην οικογένεια και τέλος να γίνει ένα «βοήθημα» στους πνευματικούς κύκλους προσφέροντας σε όσους το επιθυμούν μία στοιχειώδη θεολογική κατάρτιση και καθοδήγηση για βαθύτερη κατανόηση του μηνύματος του Ευαγγελίου. Έτσι, ώστε να διασφαλίζεται η εναρμόνιση της Ορθόδοξης Πίστης με την συνεπή χριστιανική ζωή του πιστού.
Σχ. 15Χ23, Σελ. 496, Τιμ.15€. |
|
|
|
|
|
Πέτρος ο Κναφεύς-Ο Διονύσιος των Αρεοπαγιτικών έργων
Βλ. Ι. Φειδά, Ομοτ. Καθηγητού του Πανεπιστημίου Αθηνών
Η ανωνυμία του συγγραφέα των Αρεοπαγιτικών έργων, η θεολογία των οποίων επηρέασε διαχρονικά και σε καταλυτικό βαθμό τη θεολογική σκέψη του χριστιανισμού σε Ανατολή και Δύση, αποτέλεσε ένα άλυτο μέχρι σήμερα πρόβλημα για τη διεθνή έρευνα. Ο καταξιωμένος ακαδημαϊκός με ενδελεχή ιστορικο-θεολογική έρευνα αποδεικνύει με αδιάσειστα στοιχεία για πρώτη φορά στη διεθνή βιβλιογραφία ότι ο ανώνυμος συντάκτης των Αρεοπαγιτικών έργων είναι ο αντιχαλκηδόνιος Πατριάρχης Αντιοχείας Πέτρος Κναφεύς (471-488).
Σχ. 17 X 24, Σελ. 296, Τιμ. 14€.
|
|
|
|
|
|
Ακολουθίαι του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός ημών Λουκά εν τω Στειρίῳ της Ελλάδος
Στην παρούσα έκδοση συμπεριλαμβάνονται σε ένα σώμα οι τρεις ακολουθίες που αναφέρονται σε ιερά γεγονότα σχετικά με τον Όσιο Λουκά, ήτοι στην Κοίμηση του Οσίου (7 Φεβρουαρίου), στην ανακομιδή του ιερού λειψάνου του (3 Μαΐου) και στην επάνοδό του από την Βενετία στην Ι. Μονή που έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο του 1986. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται επίσης η Ακολουθία της Ιεράς Παρακλήσεως και των Χαιρετισμών στον Όσιο Λουκά.
Σχ. 21 X 29, Σελ. 136, Τιμ. 12€.
|
|
|
|
|
ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ |
|
|
|
Ο πληγωμένος αετός
Στυλιανού Παπαδόπουλου (†)
Η αφηγηματική βιογραφία του θεηγόρου πνευματικού φωστήρα της Ορθοδοξίας, Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, συνταχθείσα από τον ενεργεία τότε πανεπιστημιακό Πατρολόγο Καθηγ. Στυλιανό Παπαδόπουλο. Το εν λόγω πόνημα επανεκδίδεται για δέκατη φορά, είκοσι οκτώ έτη από την πρώτη του έκδοση, παραμένοντας πάντοτε επίκαιρο για τον σύγχρονο χριστιανό, αφού προβάλλει την αληθή ευσέβεια, τον έρωτα για το θείο και το χάρισμα της αρχιερωσύνης. Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος ως οικουμενικός διδάσκαλος παραμένει διαχρονικά το κλέος της Θεολογίας και ο μύστης της θείας ελλάμψεως.
Σχ.14Χ 21, Τιμ. 8€.
|
|
|
|
|
|
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και οι περί Ιερωσύνης λόγοι του
Ομότιμου καθ. Χρίστου Κρικώνη
Έργο που άσκησε μεγάλη επίδραση στο εκκλησιαστικό σώμα, καθώς τονίζεται με μεγάλη ευαισθησία το ύψος της πνευματικής αποστολής του κληρικού και το προσωπικό του δέος για την ποιμαντική του ευθύνη.
Σελ.:112, Σχ.:11x17, Τιμ. 4€. |
|
|
|
|
|
Η ζωή ενός Μεγάλου- Βασίλειος Καισαρείας
Στυλιανού Παπαδόπουλου
Αφηγηματική βιογραφία του Βασιλείου του Μεγάλου με την επιστημονική σφραγίδα του αειμνήστου πατρολόγου Στ. Παπαδόπουλου.
Σελ.: 536, Σχ.: 14x21, Τιμ. 8€. |
|
|
|
|
|
Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου
Σελ. 182:, Σχ.:10x14, Τιμ. 2€. |
|
|
|
|
|
Σχέση Ελληνισμού - Χριστιανισμού κατά τον Ιωάννη Χρυσόστομο
Ομότιμου καθ. Χρίστου Κρικώνη
Συνοπτική επιστημονική μελέτη στην οποία παρουσιάζεται η διδασκαλία του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και η οριοθέτηση που υιοθετεί για τις σχέσεις μεταξύ των δύο κόσμων, του Χριστιανισμού και του Ελληνισμού.
Σελ.:152, Σχ.:14x21 Τιμ. 4€. |
|
|
|
|
ΑΓΙΟΛΟΓΙΟΝ |
|
|
|
28 Ιανουαρίου
† Μνήμη του Οσίου πατρός ημών Εφραίμ του Σύρου
Mητροπολίτου Φαναρίου Αγαθαγγέλου, Γεν. Διευθυντού της Αποστολικής Διακονίας,
Συναξαριστής- Ιανουάριος, Αθήνα 2004, εκδ. Αποστολική Διακονία, σελ. 332-33
Ο Όσιος Εφραίμ καταγόταν από την Ανατολή και εγεννήθηκε στην πόλη Νίσιβη της Μεσοποταμίας πιθανώς το 308 μ. Χ. ή λίγο ενωρίτερα. Ήκμασε επί Μ. Κωντσνατίνου (324-337 μ. Χ.), Ιουλιανού του Παραβάτου (361-363μ. Χ.) και των διαδόχων αυτού. Από τη μικρή του ηλικία εδιδάχθηκε την πίστη και την αρετή από τον Επίσκοπο της γενέτειράς του Ιάκωβο (309- 364 μ. Χ.), ο οποίος και τον εχειροτόνησε διάκονο, αλλά ο Όσιος αρνήθηκε να λάβει μεγαλύτερο αξίωμα. Ακολούθησε πολύ ενωρίς τον μοναχικό βίο και με τον φωτισμό του Παρακλήτου έγραψε πάρα πολλά συγγράμματα πνευματικά και ηθικής οικοδομής. Γι’ αυτό και θαυμάζεται για το πλήθος και το κάλλος των έργων του. Γνώστης ακριβής των δογματικών θεμάτων ήξερε να καταπολεμά τις αιρέσεις και να υπερασπίζει με θαυμάσια σαφήνεια την Ορθοδοξία. Ήταν εκείνος που κατετρόπωσε σε διάλογο τον αιρετικό Απολλινάριο και οδήγησε πολλούς αιρετικούς να επιστρέψουν στην πατρώα ευσέβεια.
Όταν δια της συνθήκης του έτους 363 μ. Χ. που υπέγραψε ο διάδοχος του Ιουλιανού του Παραβάτου Ιοβιανός (363-364 μ. Χ.), η Νίσιβις παραδόθηκε στους Πέρσες, ο Όσιος Εφραίμ εγκατέλειψε την πατρίδα του και ήλθε στην Έδεσσα, όπου ασκήτεψε στο παρακείμενο όρος. Το έτος 370 μ. Χ. επισκέφθηκε τον Μ. Βασίλειο στην Καισάρεια της Καππαδοκίας και λίγο αργότερα τους Πατέρες και Ασκητές της Αιγύπτου. Ο Όσιος Εφραίμ εκοιμήθηκε με ειρήνη το έτος 373 μ. Χ. και η Σύναξή του ετελείτο στο μαρτύριο της Αγάις Ακυλίνας στην περιοχή Φιλοξένου, κοντά στην αγορά. |
|
ΑΡΘΡΟ |
|
|
|
Απόψεις των Τριών Ιεραρχών για τον πλούτο και την φτώχεια
Ηλία Βουλγαράκη
Ἡ ἔντονη κριτική τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν καί ἰδιαίτερα τοῦ Χρυσοστόμου κατά τῶν ἄσπλαχνων πλουσίων δέν ἦταν περιστασιακή, ἀλλά μόνιμη καί συστηματική, γιατί τό ἴδιο ἐνδημική καί τραγική ἦταν ἡ κατάσταση τῶν φτωχῶν. Οἱ πλούσιοι ὅμως δυσανασχετοῦσαν. Ὁ Χρυσόστομος ἄλλοτε ἀμύνεται ἐπιτιθέμενος καί ἄλλοτε ἐξηγεῖ τίς θέσεις του. Ἕνα χωρίο ἀπό τήν πρώτη περίπτωση: " Μοῦ λένε· Πάλι μέ τούς πλουσίους; Ἀπαντῶ· πάλι καί σεῖς μέ τούς φτωχούς; Ἐσεῖς δέν χορταίνετε νά κατατρῶτε καί νά καταδαγκώνετε τούς φτωχούς. Ἔτσι κι ἐγώ δέ χορταίνω στήν προσπάθειά μου γιά νά σᾶς διορθώνω. Μοῦ ξαναλένε· συνέχεια ἐσύ θά κολλᾶς στούς πλουσίους; ( Ἐδῶ τό ρῆμα " κεκόλλησαι", πού χρησιμοποιεῖται, πρέπει νά ἔχει μᾶλλον αὐτήν τήν ἔννοια καί ὄχι τήν ἔννοια τοῦ προσκολλῶμαι, ὅπως θά δοῦμε καί ἀπό τή χρησιμοποίησή του στή συνέχεια τοῦ λόγου). Μά κι ἐσύ συνέχεια κολλᾶς στό φτωχό" (PG 55,504). Κι ἕνα χωρίο πού ἐξηγεῖ τίς θέσεις του: " Πάντοτε λέω, ὅτι δέν καταφέρομαι ἐναντίον τοῦ πλουσίου, ἀλλά κατά τοῦ ἅρπαγα. Ἄλλο πλούσιος καί ἄλλο ἅρπαγας. Ἄλλο εὔπορος κι ἄλλο πλεονέκτης. Ξεχώριζε τά πράγματα καί μή συγχέεις τά ἀσύγχυτα. Εἶσαι πλούσιος; Δέν σέ ἐμποδίζω. Εἶσαι ἅρπαγας; Σέ κατηγορῶ... Θέλεις νά μέ λιθοβολήσεις; Εἶμαι ἕτοιμος νά χύσω τό αἷμα μου, γιατί προσπάθειά μου εἶναι νά σέ ἐμποδίσω νά ἁμαρτάνεις... Καί οἱ πλούσιοι εἶναι παιδιά μου καί οἱ φτωχοί εἶναι παιδιά μου" (PG 52,399).
Ἡ θέωσις τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως, κατά ταῦτα, εἶναι τό τελικόν θέμα τῆς τριαδικῆς ὀντολογίας ἐπί τῇ βάσει τῆς μίξεως διά περιχωρήσεως τῆς θεότητος μετά τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως. Ἡ μίξις αὕτη διά τοῦτο δέν εἶναι ἀνάμιξις, σύγχυσις, συνταύτισις φύσεως ἤ μεταλλαγή αὐτῆς ὀντολογική, οὔτε εἶναι τι τρίτον δημιουργούμενον, εἷς θεΐσκος τρόπον τινα. Αἱ φύσεις δέν ἀλλάσσουν μιγνύμεναι ἀτρέπτως, ἀσυγχύτως, οὔτε ὑπάρχει ἀπορρόφησις τῆς μιᾶς ἀπό τῆς ἄλλης, οὔτε ἀπόλυτος ταύτισις μεταξύ αὐτῶν, ἀλλά συνάφεια. Ἡ θεία Φύσις θεοῖ τήν ἀνθρωπίνην, ἀλλ' ὁ Γρηγόριος δέν λέγει καί τό ἀντίθετον. " Προελθὼν δὲ Θεὸς μετὰ τῆς προσλήψεως, ἕν ἐκ δύο τῶν ἐναντίων, σαρκὸς καὶ πνεύματος· ὧν τὸ μὲν ἐθέωσε, τὸ δὲ ἐθεώθη". Διότι ἡ μίξις τῆς ὑπεροχῆς ἐπιβάλλει τοῦτο, ἀφοῦ ἡ πρώτη κίνησις, ἡ προτεραιότης, τό αἴτιον καί τό " μέσον" ἀνήκει εἰς τήν θείαν Φύσιν. Ὁ Θεός Λόγος ἔλαβε σάρκα, τό ἀντίθετον δέν λέγεται, καίτοι ὡς ἀποτέλεσμα ὑποτίθεται ἤ μᾶλλον παραμένει ἀνοικτόν διότι προϋποτίθεται ἡ ἀνθρωπίνη ἀπόφασις καί ἐνέργεια. Ἡ θέωσις σημαίνει τήν δυνατότητα διά τόν ἄνθρωπον νά ἀναχθῇ πρός τό πραγματικῶς ἀνθρώπινον, δηλαδή εἰς τό ὑπάρχειν κατ' εἰκόνα καί ὁμοίωσιν, ὡς ἐδημιουργήθη ὁ ἄνθρωπος ἀπ' ἀρχῆς ὑπό τοῦ τριαδικοῦ Θεοῦ.
Τήν δυνατότητα ταύτην δίδει εἰς τήν ἀνθρωπίνην ὕπαρξιν ἡ πίστις, ἐξηρτημένη ἐπίσης ἀπό τῆς ἀποφάσεως τοῦ ἀνθρώπου καί μέσω τῶν μυστηρίων, τά ὁποῖα εἶναι τά ἀντίτυπα τοῦ ἀρχετύπου ἐν τῇ ἱστορίᾳ. Ταῦτα ἀντιπροσωπεύουν πλήρως τήν ὀντολογικήν παρουσίαν τοῦ Θεοῦ. Αὐτή ἡ δυνατότης, δηλαδή, ἑδράζεται κατά ρεαλιστικόν τρόπον ἐπί ἀκλονήτου ἀντικειμενικῆς πραγματικότητος - ἡ Ἐκκλησία! - ἡ ὁποία διαπερνᾶ κάθε ἱστορικήν πραγματικότητα καί δέν ἐξαρτᾶται ἐξ αὐτῆς ὡς πρός τήν ἐνέργειαν καί ἀποτελεσματικότητά της. Οἱασδήποτε ἐνέργεια τοῦ ἀνθρώπου τήν προϋποθέτει.
Τό ὑπερβατικόν, τό Ἀπόλυτον Ὄν γίνεται οὕτω δυνατότης συνυπάρξεως μεθ' ἡμῶν μέσω τῆς ἐλευθέρας ἀποφάσεώς μας. Ἡ ἀπόφασις αὐτή, ἡ ὑπαρκτική ἐκλογή τοῦ ἀνθρώπου νά ἀποδεχθῇ τήν ἱστορικήν ὕπαρξιν τοῦ Θεοῦ ἐντός τῆς ἱστορίας καί ἡ σύμφωνος πρός τήν παρουσίαν αὐτήν συμμετοχή μας εἰς πᾶν ἔργον τό ὁποῖον ὑποβοηθεῖ εἰς τήν ἀναδημιουργίαν τοῦ πραγματικῶς ἀνθρωπίνου εἶναι ἡ μόνη δυνατότης συνδέσεως Οὐσίας καί Ὑπάρξεως.
|
|
|
|
|
ΑΦΙΕΡΩΜΑ |
|
|
|
|
|
|
|