|
|
|
ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ |
|
|
|

Αγιολόγιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας
Σωφρονίου Ευστρατιάδου (†) Μητροπολίτου πρ. Λεοντοπόλεως
Το κλασικό επίτομο Αγιολόγιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας αποτελεί μία ευσύνοπτη κατ’ αλφαβητική σειρά παρουσίαση του βίου και των αθλημάτων των Αγίων. Πρόκειται για ένα εύχρηστο εγχειρίδιο και λεξικό, στο οποίο παρατίθενται συγχρόνως σε βραχυγραφίες και οι χρησιμοποιηθείσες πηγές. Η επανέκδοση με νέα ευανάγνωστη στοιχειοθεσία κατακλείεται με Επίμετρο του Πανιερ. Μητροπολίτου Φαναρίου κ. Αγαθαγγέλου.
Σχ. 17Χ24, Σελ. 896, Τιμ. 22€
|
|
|
|
|
ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ |
|
|
|
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Η ζωή του - Η δράση του - Οι συγγραφές του - Η σκέψη του - Η προσφορά του - Η μεγαλοσύνη του
Στυλιανού Γ.Παπαδόπουλου
Νέα επιμελημένη επανέκδοση του έργου του διακεκριμένου Πατρολόγου Καθηγητού, μακαριστού Στυλιανού Παπαδόπουλου, στο οποίο αναδεικνύεται η προσωπικότητα, η θεολογία και το πλούσιο ποιμαντικό έργο του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου. Ως Πατέρας της Εκκλησίας μας και οικουμενικός διδάσκαλος κατέστη διαχρονικός πνευματικός καθοδηγητής, ο οποίος συνεχίζει να ακτινοβολεί και να μας προσκαλεί στο συμπόσιο της εν Χριστώ πίστεως. Η παρούσα έκδοση φιλοδοξεί στην ευρύτερη προβολή του ορθοδόξου βιωματικού φρονήματος του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου στο χριστεπώνυμο πλήρωμα.
Σχ. 17x24, Σελ. 544, Τιμ. 18€.
|
|
|
|
|
|
Ο πληγωμένος αετός
Στυλιανού Παπαδόπουλου
Η αφηγηματική βιογραφία του θεηγόρου πνευματικού φωστήρα της Ορθοδοξίας, Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, συνταχθείσα από τον ενεργεία τότε πανεπιστημιακό Πατρολόγο Καθηγ. Στυλιανό Παπαδόπουλο. Το εν λόγω πόνημα επανεκδίδεται για δέκατη φορά, είκοσι οκτώ έτη από την πρώτη του έκδοση, παραμένοντας πάντοτε επίκαιρο για τον σύγχρονο χριστιανό, αφού προβάλλει την αληθή ευσέβεια, τον έρωτα για το θείο και το χάρισμα της αρχιερωσύνης. Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος ως οικουμενικός διδάσκαλος παραμένει διαχρονικά το κλέος της Θεολογίας και ο μύστης της θείας ελλάμψεως.
Σχ.14Χ 21, Σελ. 488, Τιμ. 10€. |
|
|
|
|
|

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και οι περί Ιερωσύνης λόγοι του
Ομότιμου καθ. Χρίστου Κρικώνη
Έργο που άσκησε μεγάλη επίδραση στο εκκλησιαστικό σώμα, καθώς τονίζεται με μεγάλη ευαισθησία το ύψος της πνευματικής αποστολής του κληρικού και το προσωπικό του δέος για την ποιμαντική του ευθύνη.
Σελ.:112, Σχ.:11x17, Τιμ. 4€. |
|
|
|
|
|

Η ζωή ενός Μεγάλου - Βασίλειος Καισαρείας
Στυλιανού Παπαδόπουλου
Αφηγηματική βιογραφία του Βασιλείου του Μεγάλου με την επιστημονική σφραγίδα του αειμνήστου πατρολόγου Στ. Παπαδόπουλου.
Σελ.: 536, Σχ.: 14x21, Τιμ. 10€. |
|
|
|
|
|

Σχέση Ελληνισμού - Χριστιανισμού κατά τον Ιωάννη Χρυσόστομο
Ομότιμου καθ. Χρίστου Κρικώνη
Συνοπτική επιστημονική μελέτη στην οποία παρουσιάζεται η διδασκαλία του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και η οριοθέτηση που υιοθετεί για τις σχέσεις μεταξύ των δύο κόσμων, του Χριστιανισμού και του Ελληνισμού.
Σελ.:152, Σχ.:14x21 Τιμ. 4€. |
|
|
|
|
ΑΓΙΟΛΟΓΙΟΝ |
|
|
|
28 Ιανουαρίου
† Μνήμη του Οσίου πατρός ημών Εφραίμ του Σύρου
Mητροπολίτου Φαναρίου Αγαθαγγέλου, Γεν. Διευθυντού της Αποστολικής Διακονίας,
Συναξαριστής- Ιανουάριος, Αθήνα 2004, εκδ. Αποστολική Διακονία, σελ. 332-33
Ο Όσιος Εφραίμ καταγόταν από την Ανατολή και εγεννήθηκε στην πόλη Νίσιβη της Μεσοποταμίας πιθανώς το 308 μ. Χ. ή λίγο ενωρίτερα. Ήκμασε επί Μ. Κωντσνατίνου (324-337 μ. Χ.), Ιουλιανού του Παραβάτου (361-363μ. Χ.) και των διαδόχων αυτού. Από τη μικρή του ηλικία εδιδάχθηκε την πίστη και την αρετή από τον Επίσκοπο της γενέτειράς του Ιάκωβο (309-364 μ. Χ.), ο οποίος και τον εχειροτόνησε διάκονο, αλλά ο Όσιος αρνήθηκε να λάβει μεγαλύτερο αξίωμα. Ακολούθησε πολύ ενωρίς τον μοναχικό βίο και με τον φωτισμό του Παρακλήτου έγραψε πάρα πολλά συγγράμματα πνευματικά και ηθικής οικοδομής. Γι’ αυτό και θαυμάζεται για το πλήθος και το κάλλος των έργων του. Γνώστης ακριβής των δογματικών θεμάτων ήξερε να καταπολεμά τις αιρέσεις και να υπερασπίζει με θαυμάσια σαφήνεια την Ορθοδοξία. Ήταν εκείνος που κατετρόπωσε σε διάλογο τον αιρετικό Απολλινάριο και οδήγησε πολλούς αιρετικούς να επιστρέψουν στην πατρώα ευσέβεια.
Όταν δια της συνθήκης του έτους 363 μ. Χ. που υπέγραψε ο διάδοχος του Ιουλιανού του Παραβάτου Ιοβιανός (363-364 μ. Χ.), η Νίσιβις παραδόθηκε στους Πέρσες, ο Όσιος Εφραίμ εγκατέλειψε την πατρίδα του και ήλθε στην Έδεσσα, όπου ασκήτεψε στο παρακείμενο όρος. Το έτος 370 μ. Χ. επισκέφθηκε τον Μ. Βασίλειο στην Καισάρεια της Καππαδοκίας και λίγο αργότερα τους Πατέρες και Ασκητές της Αιγύπτου. Ο Όσιος Εφραίμ εκοιμήθηκε με ειρήνη το έτος 373 μ. Χ. και η Σύναξή του ετελείτο στο μαρτύριο της Αγίας Ακυλίνας στην περιοχή Φιλοξένου, κοντά στην αγορά. |
|
|
|
|
ΑΡΘΡΟ |
|
|
|
Tο Μυστήριον του Ευρωπαίου ανθρώπου και του Ορθοδόξου Πανανθρώπου
π. Ιουστίνου Πόποβιτς,
Εποπτεία 62 (1981) , σελ. 859-864
Μετάφραση:
Ειρηναίος Bulovic, εκ του βιβλίου Dostojevski ο Europi i Slouenstuu,
Beograd 1940, σ.σ. 339-350.
Έκαστον ανθρώπινον ον κρύπτει και φυλάττει το κύριον μυστήριόν του μέσα εις το κορυφαίον ιδεώδες του. Τούτο ισχύει και δια τον Ευρωπαίον άνθρωπον: το μυστήριόν του κείται εις το ιδεώδες του. Τι δε είναι το ύψιστον ιδανικόν του ευρωπαίου ανθρώπου; Εν και μόνον: Ο αυτοτελής και αλάθητος άνθρωπος, δηλαδή ο ανθρωπόθεος. Όλας τας ιδέας και όλας τας δραστηριότητας του Ευρωπαίου ανθρώπου εμπνέει μία νοσταλγία και ποδηγετεί μία φιλοδοξία: να γίνη ανεξάρτητος και αυτοτελής ως ο Θεός. Εις την πραγματικότητα, εις την Ευρώπην κυριαρχεί μία θεότης: ο αλάθητος άνθρωπος ο ανθρωπόθεος. Εις το πολυτελές πάνθεον της Ευρώπης ο αλάθητος άνθρωπος αποτελεί την κορυφαίαν θεότητα· οι υπόλοιποι θεοί είναι ή απορροαί ή αποχρώσεις αυτού. Ο «αλάθητος» άνθρωπος δεσπόζει και εις την ευρωπαϊκήν θρησκείαν, και εις την ευρωπαϊκήν φιλοσοφίαν, και εις την ευρωπαϊκήν επιστήμην, και εις την ευρωπαϊκήν πολιτικήν, και εις την ευρωπαϊκήν τεχνικήν και εις την ευρωπαϊκήν τέχνην, και εις ολόκληρον την ευρωπαϊκήν παιδείαν και τον πολιτισμόν. Εν πάσι και δια πάντων μόνον ο άνθρωπος και δη ο ευρωπαίος άνθρωπος, ο υπερηφάνως και υπεροπτικώς αυτάρκης και αλάνθαστος. Λέγων τούτο έχω υπ όψιν μου τον ευρωπαίον άνθρωπον όσον αφορά εις την θεμελιώδη αρχήν του και την βασικήν ιδέαν του. Από την άλλην πλευράν είναι ο ορθόδοξος πανάνθρωπος. Το κορυφαίον ιδανικόν αυτού, και μέσα εις αυτό το κύριον μυστήριόν του είναι η πανανθρώπινη αδελφότης όλων των ανθρώπων, εν Χριστώ τω Θεανθρώπω. Όλαι αι ιδέαι του και όλαι αι δραστηριότητές του καθοδηγούνται υπό μιας δυνάμεως, και αυτή είναι η ευαγγελική αγάπη, δηλαδή η παναγάπη. Διότι η αγάπη αυτή αποτελεί την μόνην δύναμιν, η οποία μεταποιεί τους ανθρώπους εις αδελφούς και ενώνει αυτούς εις πανανθρωπίνην αδελφότητα. Δεν υπάρχει ταπείνωσις ή εξευτελισμός, τον οποίον δεν θα αποδεχθή αυτός, μόνον εφ όσον συμβάλλει τούτο εις την πανανθρωπίνην άδελφότητα μεταξύ των ανθρώπων. Δεν υπάρχει μόχθος ούτε άθλος, τον οποίον δεν θα επωμίζετο ο άνθρωπος του Χριστού, εφ όσον ο σκοπός του είναι η πανανθρώπινη αυτή αδελφότης. Το να υπηρετή εις πάντα άνθρωπον και εις πάντας τους ανθρώπους χάριν Χριστού, είναι χαρά υπέρ πάσαν χαράν δια τον πρωτεργάτην αυτής. Η αθάνατος επιδίωξίς του είναι: να διευρύνη τον εαυτόν του δια του Θεανθρώπου εις όλας τας θείας ιδιότητας και τελειότητας, και να συνεργή με τον Θεάνθρωπον εξ όλης της ψυχής του, εξ όλης της καρδίας του, εξ όλης της διανοίας του, εξ όλης της ισχύος του. Παν το ανθρώπινον ευρίσκει εν προκειμένω την αθανασίαν και την αιωνιότητά του μέσα εις το Θεανδρικόν εδώ ο Θεάνθρωπος είναι το παν δια τον άνθρωπον εις όλους τους κόσμους.
Διαβάστε τη συνέχεια
|
|
|
|
|
ΑΡΘΡΟ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|