ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ορθόδοξη εικόνα ως τόπος τρόπος πολλαπλών συναντήσεων

Ομιλία περί αμφίων

Εικονοκλάστες και συντηρητικοί της Ορθοδοξίας

Η τιμή και προσκύνηση των ιερών εικόνων

Βυζαντινοί περίπατοι στην Αθήνα

Η γλώσσα στην ποίηση (Γ. Σεφέρη)

Οι Βυζαντινές ρίζες στον Δομήνικο Θεοτοκόπουλου Κώστα Ε. Τσιρόπουλου

ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ
ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΕΧΝΗΣ
GALLERY

Εικόνες από το Αγιον Όρος

Συλλογή Βλάσιου Τσοτσώνη

Πίνακες της Πελαγίας Αγγελοπούλου

Πίνακες του Κ. Λαζαρίδη

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑ

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ

Ιστορικό

Φωτογραφικό υλικό από την Ιερά Μονή Οσίου Λουκά

ΕΙΚΟΝΕΣ

Πασχαλινά

Αγιογραφίες Τσοτσώνη

Βυζαντινές εικόνες του Χ. Γκώτση

Μυστήριον Μέγα και Παράδοξον

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΝΑΟΥ

Η παρουσία του Χριστιανικού Ναού

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Εκδήλωση της 7ης Μαρτίου στο θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ

Παρουσίαση Μηνολογίου Βασιλείου Β' στο Βυζαντινό Μουσείο

Δελτίο τύπου για το Μηνολόγιο

Εκδήλωση Παρουσίασης Βιβλίου "Αναστασιμα-
τάριον" του Κων. Πρίγγου

Εκδήλωση για τα 70 χρόνια της Αποστολικής Διακονίας

Εκδήλωση Παρουσίασης Βιβλίου του Κων. Πρίγγου (Θεσσαλονίκη)

Εκδήλωση Παρουσίασης Βιβλίων της «Πεντατεύχου»

Εκδήλωση Παρουσίασης Βιβλίου «Χρυσοστομικό Συμπόσιο»

Φωτογραφίες από την ενθρόνηση του Αρχιεπισκόπου

Εκδήλωση
«To 'Ονειρο των Αγγέλων»

Εκδήλωση
παρουσίασης δίτομου έργου "Η Θεραπευτική των πνευματικών νοσημάτων"

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών

´Aγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης

Είναι της Ι. Μ. Διονυσίου του Αγίου Όρους (17 ος αι.). Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ , όπως τον δηλώνει η επιγραφή στο χρυσό κάμπο, παριστάνεται σε προτομή, μετωπικός. Αν κρίνουμε από το τμήμα του σώματος που φαίνεται, πρέπει να ήταν υψηλού αναστήματος (έτσι εικονίζεται σε παλιές εικόνες της μονής του). Φορεί μπλε χιτώνα, το «χιτώνα δικαιόσυνης και αγαλλιάσεως» (Ευχολόγιο το Μέγα ). Δεν εικονίζεται το άλλο μοναχικό ένδυμα, ο ανάβαλος , το πολυσταύριο . Είναι το ένδυμα που συμβολίζει με τους κεντημένους σταυρούς πως ο μοναχός σηκώνει στους ώμους του το σταυρό του ακολουθώντας το Χριστό.

Η μορφή του Αγίου είναι γεροντική με οξύ, λευκό και μακρύ γένι, όπως τον θέλει η παράδοση. Με τα δυο του χέρια κρατεί ξετυλιγμένο ειλητάριο με τα παραγγέλματά του. Το πρόσωπό του φωτισμένο κατάλληλα, το πλατύ και ρυτιδωμένο μέτωπό του δείχνουν τη σοφία του, την άσκηση και αγρυπνία του, τον ψυχικό του κόσμο: πνευματική ένταση, αυτοπειθαρχία, αποξένωση από τα εγκόσμια, σταθερή προσήλωση στα επουράνια. Το πλάγιο βλέμμα του, με το οποίο κοιτάζει τον προσκυνητή, εντείνει την έκφραση, εξαϋλώνει τη μορφή, την κάνει απόμακρη και στοχαστική. Σ' όλα τα προσωπογραφικά χαρακτηριστικά έκτυπη είναι η διδασκαλία του και αισθητή η παρουσία του. «Όλοι αποβλέπουν σ' αυτόν (τον ποιμένα) σαν σε αρχέτυπη εικόνα κι αυτά που λέει και πράττει τα θεωρούν κανόνα και νόμο για τη ζωή τους» ( Εἰς τόν Ποιμένα, 23).

Παρόλη τη σκληρή άσκησή του στους απαρηγόρητους βράχους του Σινά , εικονίζεται εύρωστος και ακατάβλητος. Με ακμαίες τις σωματικές και ψυχικές του δυνάμεις έκλεισε το επίγειο κύκλο του. Και τούτο, γιατί θα έλεγε μαζί με έναν άλλο περιβόητο ερημίτη: «Εμείς δεν διδαχθήκαμε να γίνουμε σωματοκτόνοι , αλλά παθοκτόνοι » (Αποφθέγματα, Ποιμήν 184, ΕΠΕ, Φιλοκαλία, 1, σ. 608).