ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

πίσω


Η διαμόρφωση του όρου Θεοτόκος

Η Θεοτόκος και το Μυστήριο του Σταυρού

Μήτηρ Θεού - Η Παναγία Μητέρα του Κόσμου

Θεομητορικό Οδοιπορικό στην Ελλάδα

Παναγία Χρυσολεόντισσα Αίγινας

Παναγία Φανερωμένη Ύδρας

Παναγία Φανερωμένη Σαλαμίνας

Παναγία Θαλασσομαχούσα Ζακύνθου

Παναγία Η Πάντων Χαρά Ζακύνθου

Παναγία Παλαιοκαστρίτισσα Κερκύρας

Παναγία Η Φιδιώτισσα Κεφαλονιάς

Παναγία Μυρτιδιώτισσα Κυθήρων

Παναγία Φανερωμένη Λευκάδος

Παναγία Λιαουτσιάνισσα Κύμης

Παναγία Χοζοβιώτισσα Αμοργού

Παναγία Θεοσκέπαστη Ανδρου

Παναγία Πανάχραντος Ανδρου

Παναγία Τουρλιανή Μυκόνου

Παναγία Εκατονταπυλιανή Πάρου

Παναγία της Τήνου

Παναγία της Αγιάσου

Παναγία Βροντιανή Σάμου

Παναγία Νεαμονήτισσα Χίου

Παναγία Καμαριώτισσα Σαμοθράκης

Θεομητορικό Οδοιπορικό στην Κωνσταντινούπολη

Παναγία Χαλκοπρατείων

Παναγία Αχειροποίητος

Παναγία των Οδηγών

Παναγία των Βλαχερνών

Η Ζωοδόχος Πηγή στο Μπαλουκλί

Η Μονή του Λιβός

Η Μονή Μυρελαίου ή Μυρόδυνο

Παναγία η Οδηγήτρια

Ιερά Μονή της Κεχαριτωμένης

Ιερά Μονή της Θεοτόκου Ευεργέτιδος

Η Μονή της Παμμακαρίστου

Παναγία η Παντανάσσα

Παναγία του Μουχλίου

Παναγία Βεφά

Παναγία της Ελπίδας

Παναγία η Παραμυθιώτισσα

Παναγία η Περίβλεπτος

Η Θεοτόκος Μαρία

Η Κοίμησις της Θεοτόκου

ωοδόχος Πηγή στο Μπαλουκλί

Τό ἁγιαστικό κέντρο τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς στό Μπαλουκλί βρίσκεται ἔξω ἀπό τά χερσαῖα τείχη, δυτικά τῆς Πόλης . Γιά τήν καταγωγή τοῦ Ἱεροῦ ὑπάρχουν δύο ἐκδοχές:

1) Ἡ πρώτη, πού ἐξιστορεῖ ὁ ἱστορικός Προκόπιος , τοποθετεῖται στίς ἀρχές τοῦ 6ου αἰῶνος καί ἀναφέρεται στόν Ἰουστινιανό . Ὁ Ἰουστινιανός κυνηγοῦσε σ' ἕνα θαυμάσιο τοπεῖο μέ πολύ πράσινο, νερά καί δένδρα. Ἐκεῖ, σάν σέ ὅραμα, εἶδε ἕνα μικρό παρεκκλήσι, πλῆθος λαοῦ κι' ἕνα ἱερέα μπροστά σέ μιά πηγή. Εἶναι ἡ πηγή τῶν θαυμάτων τοῦ εἶπαν. Καί ἔχτισε ἐκεῖ μοναστήρι μέ ὑλικά πού περίσσεψαν ἀπό τήν Ἁγιά Σοφιά.

2) Ὁ Νικηφόρος Κάλλιστος ἀναφέρει ἄλλη παράδοση: Ὁ μετέπειτα Αὐτοκράτωρ Λέων ὁ Θράξ (457-474 μ.Χ.), ὅταν ἐρχόταν ὡς ἁπλός στρατιώτης στήν Κωνσταντινούπολη συνάντησε στή Χρυσή Πύλη ἕνα τυφλό πού τοῦ ζήτησε νερό . Ψάχνοντας γιά νερό μιά φωνή τοῦ ὑπέδειξε τήν πηγή. Ὅταν θά γινόταν Αὐτοκράτωρ , τοῦ εἶπε ἡ προφητική φωνή, θά ἔπρεπε νά χτίσει δίπλα στήν πηγή μιά Ἐκκλησιά. Ὁ Κάλλιστος περιγράφει τή μεγάλη αὐτή Ἐκκλησία μέ πολλές λεπτομέρειες, ἀλλά ἡ περιγραφή ταιριάζει περισσότερο στό οἰκοδόμημα τοῦ Ἰουστινιανοῦ. Ἱστορικά εἶναι ἐξακριβωμένο, ὅτι τό 536 στή Σύνοδο τῆς Κωνσταντινουπόλεως , ὑπό τόν Πατριάρχη Μηνᾶ, λαμβάνει μέρος καί ὁ Ζήνων, ἡγούμενος " τοῦ Οἴκου τῆς ἁγίας ἐνδόξου Παρθένου καί Θεοτόκου Μαρίας ἐν τῇ Πηγῇ ".  

Στήν αὐλή της βρίσκονται οἱ τάφοι τῶν Οἰκουμενικῶν Πατριαρχῶν. Ὁ σημερινός Ναός ἀνηγέρθη τό 1833 ἐπί Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Κωνσταντίου Α καί ἐγκαινιάσθηκε μετά δυό χρόνια. Τό ἁγίασμα βρίσκεται στόν ὑπόγειο Ναό. Ἀπ' ἐδῶ διαδόθηκε ὁ τύπος τῆς Παναγίας Ζωοδόχου Πηγῆς σέ όλο τόν ὀρθόδοξο κόσμο. Εἶναι ἀξιοσημείωτο ὅτι ψηφιδωτή παράσταση τῆς εἰκόνας σώζεται στόν ἐσωνάρθηκα τῆς Μονῆς τῆς Χώρας.