ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

πίσω


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Πρόλογος

Οι πηγές της πίστεως 1-12

Ο Χριστιανικός Θεός 13-21

Ο Χριστιανικός Θεός 22-28

Ανθρωπολογία 29-39

Ανθρωπολογία 40-55

Τριαδολογία 56-65

Χριστολογία 66-72

Χριστολογία 73-78

Η Θεοτόκος 79-83

Η Απολύτρωση 84-94

Εκκλησιολογία 95-101

Εκκλησιολογία 102-113

Η Θεία Χάρις 114-121

Η δικαίωση του ανθρώπου 122-132

Η πλήρωση του Ευαγγελικού Νόμου 133-138

Τα μέσα της χάριτος 139-147

Τα μέσα της χάριτος 148-157

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 158-168

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 169-172

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 173-191

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 192-201

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 202-206

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 207-213

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 214-217

Σημειώσεις

ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Πρόλογος

Εισαγωγή

Αρθρον πρώτον

Αρθρον δεύτερον

Αρθρον τρίτον

Αρθρον τέταρτον

Αρθρον πέμπτον

Αρθρον έκτον

Αρθρον έβδομον

Αρθρον όγδοον

Αρθρον ένατον

Αρθρον δέκατον

Αρθρον ενδέκατον

Αρθρον δωδέκατον

Παράρτημα

Εντολή πρώτη

Εντολή δευτέρα

Εντολή τρίτη

Εντολή τετάρτη

Εντολή πέμπτη

Εντολή έκτη

Εντολή εβδόμη

Εντολή ογδόη

Εντολή ενάτη

Εντολή δεκάτη

Υποσημειώσεις

1 - 25

26 - 50

51 - 75

76 - 100

101 - 150

151 - 200

201 - 250

251 - 300

301 - 350

351 - 400

401 - 450

451 - 491

᾿Εκδκηση

«᾿Ακοσατε τι επθηκε στος ρχαους ‘‘φθαλμν ντ φθαλμο κα δντα ντ δντος’’. ᾿Εγ δ σς λγω ν μν ντιστκεσθε στν πονηρ. ᾿Αλλ σ᾿ κενον πο θ σ ραπσει στ δεξι σου σιαγνα, ν το γυρσεις (ν ραπσει) κα τν λλη. Κα σ᾿ κενον πο θλει ν σ πει στ δικαστριο διεκδικντας τ χιτνα σου (τ πουκμισο), ν το φσεις κα τ μτιο (τ πανωφρι). Αν δ σ ναγκσει κποιος ν πς μαζ του (γι γγαρεα) να μλι, σ ν πς πρθυμα δο. Σ᾿ ατν πο σο ζητ (λεημοσνη) ν δνεις κα ν δανεζεις πρθυμα κενον πο σο ζητ δανεικ».

Ο παλαις Νμος καθιρωνε τ ντποινα· «φθαλμν ντ φθαλμο κα δντα ντ δντος». Γι τος νθρπους τς παλαις ποχς θσπιση ατ εχε κποια εεργετικ ξα. Περιριζε τν κδικητικν νταπδοση στ ψος τς προσβολς κα τς δικας πο γινε. Τν πρβαση το ρου ατο τν παγρευε, προφυλσσοντας τν νθρωπο π μεγαλτερες κακσεις στς ποες μποροσε ν καταλξει μανα τς κδικσεως. Τ θσπιση ατ μποροσε ν κατανοσει νθρωπος τς μακρινς κενης ποχς. Ο νμος μως το Εαγγελου δν ρκεται στ μμετρο ατ· προχωρε δραστικτερα κα καταργε τελεως κθε εδους ντσταση, ποα τροφοδοτε τν ντιδικα κα γνεται ατα πολλν λλων κακν. Οπως φωτι γι ν σβσει δν πρπει ν τροφοδοτηθε μ κασιμη λη λλ ν πομονωθε κα ν ξαντληθε μονχη της, τσι κα μι ποιαδποτε πιθετικ κδλωση πονηρν νθρπων δν πρπει ν᾿ ντιμετωπζεται μ ντσταση κα ντεπθεση, διτι ττε θ δημιουργηθον τριβς κα κρηκτικς καταστσεις, πο εναι γνωστο πο μπορον ν καταλξουν. Η μ προβολ ντιστσεως στς ποιες πιθσεις τν λλων, ποχωρητικτητα γενικ κα νοχ, εναι μνος τρπος ριζικς θεραπεας νς κακο τσο συχνο στς κοινωνικς σχσεις τν νθρπων. Ο Κριος φρει κα παραδεγματα γι ν τονσει σχηματικ τ μεγλη δναμη κα ξα τς νοχς. «Αν κποιος σ κτυπσει στ δεξι μγουλο –λγει– ν μν νταποδσεις τ κτπημα, λλ ν το γυρσεις (γι ν κτυπσει) κα τ ριστερ. Κα ἐάν διεκδικσει τ χιτνα σου, ν το δσεις μαζ μ ατν κα τ μτιο. Κα ν σο πιβλει ν πς μαζ του να μλι, σ ν πς πρθυμα δο. Σ κθε δσκολη περσταση καρδι σου ν εναι νοικτ πρς τ συννθρωπο. Ετσι ν σο ζητσει κτι (ννοεται χρσιμο, καλ) ν το τ δσεις· κι ν θλει χρματα ν το δανεσεις, ν τ κνεις πρθυμα (ννοεται χωρς τκο)». Ο διατξεις φυσικ ατς γγζουν τ ρια τν τελεων. Στος συνηθισμνους μως νθρπους κα μλιστα στος καιρος μας, που μπθεια, τ συμφρον κα γριδα τν νστκτων χουν βαθι ποτυπωμνη τ σφραγδα τους στν κοινωνικ συμβωση τν νθρπων, τ μτρο ατ τς εαγγελικς νοχς εναι κατανητο, ν μ γελοο. Κα μως· ατ πρπει ν εναι τ θος τν γνησων παδν το Κυρου, ποος πρξεν νσρκωση τς νοχς, τν ποαν σφργισε μ τ πανγιον αμα του!

προηγούμενη  επόμενη

Για ενημέρωση σχετικά με τα νέα, τις εκδηλώσεις, τις εκδόσεις και το έργο μας παρακαλούμε συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία. Για τους όρους προστασίας δεδομένων δείτε εδώ.