ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

πίσω


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Πρόλογος

Οι πηγές της πίστεως 1-12

Ο Χριστιανικός Θεός 13-21

Ο Χριστιανικός Θεός 22-28

Ανθρωπολογία 29-39

Ανθρωπολογία 40-55

Τριαδολογία 56-65

Χριστολογία 66-72

Χριστολογία 73-78

Η Θεοτόκος 79-83

Η Απολύτρωση 84-94

Εκκλησιολογία 95-101

Εκκλησιολογία 102-113

Η Θεία Χάρις 114-121

Η δικαίωση του ανθρώπου 122-132

Η πλήρωση του Ευαγγελικού Νόμου 133-138

Τα μέσα της χάριτος 139-147

Τα μέσα της χάριτος 148-157

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 158-168

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 169-172

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 173-191

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 192-201

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 202-206

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 207-213

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 214-217

Σημειώσεις

ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Πρόλογος

Εισαγωγή

Αρθρον πρώτον

Αρθρον δεύτερον

Αρθρον τρίτον

Αρθρον τέταρτον

Αρθρον πέμπτον

Αρθρον έκτον

Αρθρον έβδομον

Αρθρον όγδοον

Αρθρον ένατον

Αρθρον δέκατον

Αρθρον ενδέκατον

Αρθρον δωδέκατον

Παράρτημα

Εντολή πρώτη

Εντολή δευτέρα

Εντολή τρίτη

Εντολή τετάρτη

Εντολή πέμπτη

Εντολή έκτη

Εντολή εβδόμη

Εντολή ογδόη

Εντολή ενάτη

Εντολή δεκάτη

Υποσημειώσεις

1 - 25

26 - 50

51 - 75

76 - 100

101 - 150

151 - 200

201 - 250

251 - 300

301 - 350

351 - 400

401 - 450

451 - 491

«Γεννηθντα ο ποιηθντα».

Στν προηγομενη συνφεια Σνοδος κανε λγο γι τ ποστατικ δωμα το Υο, πο εναι κ το Πατρς ἀΐδια γννηση· «Τν κ το Πατρς γεννηθντα πρ πντων τν αἰώνων». Δηλαδ Υἱός γεννται πρν π τ χρνο. Επομνως κ το Πατρς προλευσ του δν τοποθετεται σ ρια χρονικ, λλ᾿ εναι ἀΐδια, πο σημανει τι δν χει χρονικ φετηρα κα ρχ. Τ ντθετα κριβς λεγεν Αρειος, το ποου διδασκαλα πικεντρνετο στν γχρονη ρχ το Λγου. ᾿Αφο Υἱός, κατ τν αρεσιρχη, εναι κτσμα, πρπει ν λαβε ρχ μσα στ χρνο. Δν μποροσε ν ταν συναδιος μ τν Πατρα, διτι λλιτικα θ ταν Θες ληθινς, δα πο λειτουργοσε σν κκκινο παν στ μτια το αρεσιρχη. Γι᾿ ατ κα λεγε, τι πρχε καιρς πο δν ταν στ εναι Υἱός κα δν πρχε προτο δημιουργηθε π τν Πατρα.

Μ τ φρση της «γεννηθντα ο ποιηθντα» Σνοδος πλττει στν καρδα της τν ρειανικ κακοδοξα. Διτι, λλο εναι «γννηση» κα λλο εναι «ποηση». Η γννηση φανερνει τ θεοπρεπ προλευση το Λγου π τν Πατρα, τς ποας τ φση γνοομε. Λγουμε δ «θεοπρεπ», γι ν τ διαστελουμε π κθε λλη γννηση πο παρατηρεται στ λικ δημιουργματα. Εναι γννηση περφυς κα κατληπτη, τ φση τς ποας γνωρζει μνον Τριαδικς Θες. Η ποηση ξ λλου εναι πργμα τελεως διαφορετικ. Εναι δημιουργα κ το μηδενς. Κα ατ ββαια προρχεται π τν Θε, κατ τρπον μως διαφορετικ. Η γννηση εναι κτι ναγκαο στ θετητα. Γι᾿ ατ κα εναι προλευση σωτερικ, ἀΐδια κα χρονη. Δν μπορε ν νοηθε Πατρ, πο ν μ γενν τν Υἱόν. «Αμα Πατρ μα κα Υἱός». Εγχρονη γννηση το Λγου εναι κτι ντιφατικ στ θετητα, πο τελικ καταστρφει τν δια τ φση της. Η ποηση φ᾿ τρου εναι πρξη πο τελεται ξω π τ φση το Θεο, παρ τ γεγονς τι κα ατς λγος βρσκεται μσα στ δημιουργικ νργεια το Θεο. Δν ποτελε σωτερικ νγκη στ θετητα, δν ναβλζει π τ σωτερικ βθος τς οσας το Θεο, λλ᾿ εναι προϊν τς θεας βουλς. Αν θλει Θες, δημιουργε τ ντα. Αν χι, ατ δν θ λθουν ες τ εναι. Γι᾿ ατ κα τ φυσικ ντα χουν χρονικ ρχ. ᾿Αρχζουν ν πρχουν π τ στιγμ πο τ φρνει στ εναι δημιουργικ νργεια το Θεο. Η διαφορ εναι ξφθαλμη στος δο ατος τρπους πρξεως. Τ σημεο ατ ταν καριο στ συζτηση μ τος ᾿Αρειανος, γι᾿ ατ κα ο Πατρες δν παρλειπαν ν τονζουν τ διαφορ ατ, διαστλλοντας τν χρονη κα φυσικ γννηση το Λγου π τν Πατρα, π τν γχρονη προλευση τν κτισμτων π τ θεα του νργεια.

προηγούμενη  επόμενη

Για ενημέρωση σχετικά με τα νέα, τις εκδηλώσεις, τις εκδόσεις και το έργο μας παρακαλούμε συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία. Για τους όρους προστασίας δεδομένων δείτε εδώ.