ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

πίσω


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Πρόλογος

Οι πηγές της πίστεως 1-12

Ο Χριστιανικός Θεός 13-21

Ο Χριστιανικός Θεός 22-28

Ανθρωπολογία 29-39

Ανθρωπολογία 40-55

Τριαδολογία 56-65

Χριστολογία 66-72

Χριστολογία 73-78

Η Θεοτόκος 79-83

Η Απολύτρωση 84-94

Εκκλησιολογία 95-101

Εκκλησιολογία 102-113

Η Θεία Χάρις 114-121

Η δικαίωση του ανθρώπου 122-132

Η πλήρωση του Ευαγγελικού Νόμου 133-138

Τα μέσα της χάριτος 139-147

Τα μέσα της χάριτος 148-157

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 158-168

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 169-172

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 173-191

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 192-201

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 202-206

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 207-213

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 214-217

Σημειώσεις

ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Πρόλογος

Εισαγωγή

Αρθρον πρώτον

Αρθρον δεύτερον

Αρθρον τρίτον

Αρθρον τέταρτον

Αρθρον πέμπτον

Αρθρον έκτον

Αρθρον έβδομον

Αρθρον όγδοον

Αρθρον ένατον

Αρθρον δέκατον

Αρθρον ενδέκατον

Αρθρον δωδέκατον

Παράρτημα

Εντολή πρώτη

Εντολή δευτέρα

Εντολή τρίτη

Εντολή τετάρτη

Εντολή πέμπτη

Εντολή έκτη

Εντολή εβδόμη

Εντολή ογδόη

Εντολή ενάτη

Εντολή δεκάτη

Υποσημειώσεις

1 - 25

26 - 50

51 - 75

76 - 100

101 - 150

151 - 200

201 - 250

251 - 300

301 - 350

351 - 400

401 - 450

451 - 491

Εναι ο σατανικς δυνμεις πο μχονται σταμτητα τ ργο το Θεο κα λευθρα βοληση τν νθρπων, πο χει τ δυναττητα ν᾿ ποκροει τς σωτριες βουλς το Πλστη. Ο Θες σβεται τ βοληση τν ντων τν ποαν πλασε λεθερη, κα σ καμι περπτωση δν παρεμβανει αθαρετα γι ν τν νακψει ν τν καταργσει. Τν φνει ν ξελσσεται βαστα, στω κα ν ντιφρεται πρς τ δικ του θλημα. ᾿Εν πσ μως περιπτσει, οτε σατανικ δναμη οτε λευθρα βοληση τν νθρπων εναι σ θση ν βλψουν τ σχδιο τς θεας πρνοιας ναφορικ μ τν κσμο κα τν νθρωπο. Ο Θες νχεται πλς τν κδλωση τν δυνμεων ατν, τν ποαν μως –στω κα ρνητικ– χρησιμοποιε ς πνσοφος πλστης γι τν κπλρωση τν περ κσμου κα τν νθρπων σχεδων του. Ο Θες σ λες τς περιπτσεις δν παει ν εναι παντοκρτωρ, κριος τς κτσεως κα ξουσιαστς το παντς, ποος τελικ θ συντρψει τς ντξοες δυνμεις67, πο στν κσμον ατν ντιμχονται τς βουλς κα τ ργο του.

«Ποιητν ορανο κα γς ρατν τε πντων κα ορτων».

Ο φυσικς κσμος ποτελε νττητα πραγματικν. Δν εναι σκιδες πεκασμα νς λλου τελειτερου πνευματικο κσμου, ποος εναι κα μνος παρκτς κα πραγματικς (δεολογικς πνευματοκρατισμς) οτε εναι διακσμηση λης προϋφεστσης (Πλατωνισμς), οτε πλιν εναι προϊν μις δετερης κακς ρχς, νς θεο καττερου κα κακο (Γνωστικισμς), λλ᾿ οτε εναι αθπαρκτος κα αθυπστατος πχων θσιν θεο (Πανθεϊσμς) , τλος, εναι προϊν ξελξεως τχης (λισμς)· λλ᾿ εναι κτι πο πραγματικ πρχει, χει θετικν ξα κα πηρετε να σκοπ. Ο κσμος εναι χειροτχνημα, πλαστοργημα το Θεο. Δν πρχει ϊδως, λλ᾿ χει πσω του ποιητικ ατιο, τν δημιουργ κα Πλστη του68. Ατ τν ννοιαν λλωστε χει κα δα τς δημιουργας. Δημιουργ σημανει φρω κτι στ εναι, πο προηγουμνως δν πρχε. Δημιουργα δν εναι μετπλαση τς λης π μι μορφ σ λλη, λλ᾿ ξ παρχς πλση, εσοδος στ εναι ατο πο τως ταν νπαρκτο. Εναι πλση «ξ οκ ντων69», κ το μηδενς (ὸἷ ὃἂ῍ἂ῝῏). Πς γνεται ββαια ατ, δυνατομε ν συλλβουμε μ τ δνατο μυαλ μας. Τ ν σημανει ραγε τ μηδν π τ ποο προρχεται κσμος; Εναι πλσμα τς φαντασας μας; Αν δ πραγματικ πρχει – ντφαση στ συλλογισμ εναι μφανς– θ χει νγκη κα ατ δημιουργας κ.ο.κ.

Φυσικ κσμος προερχμενος κ το μηδενς δν εναι μετωρος κα ξεκρφωτος. Δν στηρζεται σ᾿ να τποτε, γιατ κι ατς δν θ εχε δικ του οσιαστικ πσταση. Ο κσμος ποτελε θετικ πραγματικτητα, στηριζμενος σ κλνητο βθρο ντολογικ. Τ βθρο ατ εναι Θες. Τ μεταφυσικ στριγμα το κσμου εναι βουλ το Θεο70, δημιουργικ του θεα νργεια. Στ θεα κτνα πρχουν σλευτα ο καταβολς το σμπαντος, ο λγοι τν κτισμτων. Ο κσμος πρχει γιατ εναι θελημνος π τν Θε. Ο Θες γαπ κα θλει τ ντα πο πλασε. Επομνως τ πλσματ του δν μπορε ν εναι κακ, γιατ σχατος λγος τους εναι πχημα τς θεας βουλσεως πο εναι γαθ, στ μτρο πο γαθς εναι διος Θες. Επομνως κσμος χει ξα θετικ, ς ντεταγμνος στ δημιουργικ νργεια το πλστη του κα χει ν πιτελσει να συγκεκριμνο σκοπ. Δν εναι πομνως κτι σκοπο κα τυχαο, λλ᾿ να θετικ κα σκπιμα ργανωμνο λον, τ ποον εναι ξιο το σεβασμο κα τς γπης μας71.

Ο κσμος πλστηκε π τν Θε ετε θρον, μ μι μεσ του προσταγ, ετε –τ ρθτερο– σταδιακ σ ξι μρες (= μεγλα χρονικ διαστματα), κολουθντας πορεα μεταβσεως π τ καττερα κα πλοστερα ντα στ ντερα κα συνθεττερα, πργμα πο στς βασικς του γραμμς συμφωνε μ τ πορσματα τς φυσικς πιστμης. Τν βδομη μρα Θες, φο δη συμπληρθηκε δημιουργα, κατπαυσε (ξεκουρστηκε) κ τν ργων του72. Ο σαββατισμς ατς δν χει τν ννοια πραγματικς ξεκουρσεως το Θεο, ποος ς πνεμα ϋλο δν πκειται σ καταστσεις φυσικς, δν νοιθει κματο στε ν χει νγκην ναπασεως. Εναι μλλον κφραση νθρωποπαθς, σν κι ατς πο συχν χρησιμοποιε Γραφ, γι ν δηλωθε εαρσκεια το Θεο γι τ ργα τν χειρν του πο πλστηκαν «καλ λαν»73, σμφωνα δηλαδ μ τ δικ του πνσοφη βουλ κα μ τ σχδιο τς δημιουργικς του θεας νργειας.

Ο κσμος ποτελε να κλειστ παναρμνιο λο, γεμτο κλλος κα μορφι, στ ποον νακλται πανσοφα το δημιουργο του. Εχει τς ποικιλες τν μορφν του, τς δυνμεις κα τος νμους του. Παρ᾿ λον τι νθρπινος νος νιχνεει τος νμους ατος κα χει εσχωρσει βαθι στν κατανηση τς οσας το κσμου, κσμος ξακολουθε ν τηρε πζηλα τ μυστικ του, τ ποα γνωρζει μονχα Θες. Τν ντολογικ δυναττητα το κσμου συνιστ θεα παντοδυναμα. Μνο να ν παντοδναμο μπορε ν καλσει 74 στ εναι ντα τ ποα προηγουμνως δν πρχαν. Ατ φυσικ εναι νκουστο στν πεπερασμνη φση μας, τς ποας δναμη εναι σχετικ κα ποα μπορε μν ν μορφοποιε τν λη, ν τς δνει δικ της σχματα κα δικος της ρυθμος, ν κατασκευζει πργματα κινοντα τ θαυμασμ, χι μως κα ν καλε στ εναι ντα τως μ πρχοντα. Ο Θες πλασε τ ντα μ να παντοκρατορικ λγο του, μ μι παντοδναμ του προσταγ. «Επε κα γνετο». Παρλληλα, τ δυναττητα τς τσον ρμονικς κα σκπιμης συγκροτσεως το παντς παρχει θεα πανσοφα75. Μνο να ν πνσοφο, νας νος πειρος κα πειροτλειος, μπορε ν᾿ ποτυπσει στ πλσμα του τν κπαγλη ατ μορφι κα ρμονικτητα πο εναι διχυτες τσο στ μακρκοσμο σο –κα κυρως– στ μικρκοσμο, ποος προκαλε δος κα συγκνηση κα κινε τ γλσσα μας σ νμνηση τς μεγαλωσνης κα τς δξας το Θεο!

Τ πεποιημνα ντα τ Σμβολο τς Πστεως διακρνει ες ρατ κα ἀόρατα. Στ πρτα πγονται τ φυσικ κτσματα κα ν μρει νθρωπος. Λγομεν ν μρει, γιατ ατς, ς ν δισυπστατο, παρλληλα μ τ λικ σμα χει κα τν ϋλη ψυχ του. Εναι ντα λικ κα ασθητ. Μπορον ν ποπσουν στν ξωτερικ ασθηση κα ν γνουν ντικεμενον πιστημονικς μελτης κα πειραματικς ρευνας. Η παρξη τν κτισμτων ατν βρσκεται πρα π κθε μφισβτηση. Εναι ναγκαως ποδεκτ.

Τ δετερα εναι ο ϋλες φσεις τν πνευμτων, ο γγελοι κα ο δαμονες. Εναι ντα λεθερα τς πυκντητος τς λης. Ο νθρωπος δν μπορε ν τ δε μ τος σωματικος του φθαλμος. Εναι θατα κα ἀόρατα. Φυσικ πρχουν κα γγελοφνειες. Στς περιπτσεις μως ατς δν καθσταται ρατ ϋλη φση τν γγλων, λλ γνεται μα μφνιση, τ πνεμα λαμβνει προσωριν ξωτερικ περιγραπτ μορφ, προκειμνου ν μφανιστε στν νθρωπο, κτελντας τ θλημα το Θεο76. Ο γγελοι δν μπορον ν κτιμηθον μ τ μτρα τν φυσικν ασθσεων, γι᾿ ατ κα ποδοχ τους δν εναι ναγκαστικ. Τν παρξ τους τ δχονται μνον κενοι πο πιστεουν στν Θε κα στ ϋλα πνευματικ ντα.

Ο γγελοι εναι πλσματα το Θεο κ το μηδενς, πως κα τ πλοιπα δημιουργματα. Πλστηκαν δ πρτοι, δηλαδ πρν π τ δημιουργα το λικο κσμου. Εναι κα ατο προϊντα τς λευθρας θεας βουλς, ντα θελημνα π τν Θε. Τ ντολογικ τους πβαθρο εναι, σ σο μτρο μ τ λοιπ κτσματα, κτιστη δημιουργικ θεα νργεια. Τοτο τος προσδδει μεγλη ξα κα δναμη. Εναι ντα θεοδναμα κα θεμορφα.

Ο γγελοι, ς ϋλα πνευματικ ντα, ς λεθεροι λικν σωμτων, εναι παλλαγμνοι φυσικν ναγκν, πως πενα, δψα, κματος, νπαυση, πνος κ.τ.. Αν δ στ Γραφ φρονται νοτε ν τργουν κα ν πνουν, ατ γνεται προσωριν κα «κατ᾿ οκονομαν», δηλαδ σο χρνο εναι ντεταλμνοι στν κπλρωση το θελματος το Θεο. ᾿Επσης δν χουν νγκη διαιωνσεως το εδους τους77. Δν χουν δικριση φλου κα εναι γνωστη σ᾿ ατος νγκη κα πιθυμα το γμου. Ο ριθμς τους δθηκε π τν Θε «φ᾿ παξ» κατ τ στιγμ τς δημιουργας τους.

προηγούμενη  επόμενη

Για ενημέρωση σχετικά με τα νέα, τις εκδηλώσεις, τις εκδόσεις και το έργο μας παρακαλούμε συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία. Για τους όρους προστασίας δεδομένων δείτε εδώ.