ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ    ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου | Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

πίσω


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Πρόλογος

Οι πηγές της πίστεως 1-12

Ο Χριστιανικός Θεός 13-21

Ο Χριστιανικός Θεός 22-28

Ανθρωπολογία 29-39

Ανθρωπολογία 40-55

Τριαδολογία 56-65

Χριστολογία 66-72

Χριστολογία 73-78

Η Θεοτόκος 79-83

Η Απολύτρωση 84-94

Εκκλησιολογία 95-101

Εκκλησιολογία 102-113

Η Θεία Χάρις 114-121

Η δικαίωση του ανθρώπου 122-132

Η πλήρωση του Ευαγγελικού Νόμου 133-138

Τα μέσα της χάριτος 139-147

Τα μέσα της χάριτος 148-157

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 158-168

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 169-172

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 173-191

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 192-201

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 202-206

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 207-213

Τα επτά Μυστήρια ειδικά 214-217

Σημειώσεις

ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Πρόλογος

Εισαγωγή

Αρθρον πρώτον

Αρθρον δεύτερον

Αρθρον τρίτον

Αρθρον τέταρτον

Αρθρον πέμπτον

Αρθρον έκτον

Αρθρον έβδομον

Αρθρον όγδοον

Αρθρον ένατον

Αρθρον δέκατον

Αρθρον ενδέκατον

Αρθρον δωδέκατον

Παράρτημα

Εντολή πρώτη

Εντολή δευτέρα

Εντολή τρίτη

Εντολή τετάρτη

Εντολή πέμπτη

Εντολή έκτη

Εντολή εβδόμη

Εντολή ογδόη

Εντολή ενάτη

Εντολή δεκάτη

Υποσημειώσεις

1 - 25

26 - 50

51 - 75

76 - 100

101 - 150

151 - 200

201 - 250

251 - 300

301 - 350

351 - 400

401 - 450

451 - 491

«Φς κ φωτς».

᾿Αντιμετωπζοντας τν κακοδοξα το ᾿Αρεου περ τερτητος οσας μεταξ Πατρς κα Υο, Σνοδος χρησιμοποιε εκνα παρμνην π τ φυσικ ζω, γι ν τονσει τν ταυττητα τς φσεως τν δο προσπων τς γας Τριδος, τν εκνα τς ναμμνης δδας (το κεριο), π τ φς τς ποας νβονται λλες δδες (λλα κερι). Τ παρδειγμα εναι πολ ζωνταν, τ χρησιμοποησαν δ πρν π τ Σνοδο ο ᾿Απολογητς. Ετσι Τατιανς, στν προσπθει του ν τονσει, τι Λγος δν προρχεται π τν Πατρα «κατ᾿ ποκοπν», δηλαδ δν μεινει, δν φνει γυμν τ φση το γενντορα (τ πρβλημα τν σχσεων Πατρς κα Υο πασχολοσε ντονα τ θεολογα πρ τς Νικαας κα μλιστα τος ᾿Απολογητς), φερε τ παρδειγμα τς ναμμνης δδας· «σπερ γρ π μις δδς νπτονται μν πυρ πολλ, τς δ πρτης δδς δι τν ξαψιν τν πολλν δδν οκ λαττοται τ φς, οτω κα λγος προελθν κ τς το πατρς δυνμεως οκ λογον πεποηκε τν γεγεννηκτα»121. Στ φρση «φς κ φωτς» Σνοδος πικεντρνει τ διδασκαλα της χι στν μριστη γννηση το Λγου (πως Τατιανς), λλ στν ταυττητα οσας μεταξ γενντορα κα γεννωμνου, πργμα πο φοροσε κυρως στν κακοδοξα το ᾿Αρεου. Οπως δηλαδ τ φς τς δδας πο προρχεται π τ φς μις λλης δδας, εναι παρλλακτα τ διο μ τ φς κενης, τσι κα φση το Υο πο προρχεται π τν Πατρα, εναι παρλλακτα δια μ τ φση το γενντορα. Δν εναι φση λλτρια, ξνη. Εναι μα κα ατ πρχουσα στ δο πρσωπα (Πατρα κα Υἱόν), πως να εναι κα τ φς πο πρχει στς δο ναμμνες λαμπδες.

προηγούμενη  επόμενη

Για ενημέρωση σχετικά με τα νέα, τις εκδηλώσεις, τις εκδόσεις και το έργο μας παρακαλούμε συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία. Για τους όρους προστασίας δεδομένων δείτε εδώ.